Saltar apartados

GESTORS DE REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES DISPONIBLES EN LA UA: REFWORKS I REFERENCE MANAGER

Codi del curs: 11F05

IMPARTIT PER:

Ana Rosa Candela Hidalgo. Facultatiu d'Arxius, Biblioteques i Centres de Documentació. Sotsdirecció Punt BIU
Javier Puig Ruano. Analista de Sistemes i Aplicacions. Secció Biblioteques i Gestió Documental. Servei d'Informàtica

DIRIGIT A:

PDI no funcionari.

OBJECTIUS:

  • Afavorir la difusió i el rendible aprofitament de les col·leccions i recursos informatius de la Universitat d'Alacant, així com dels gestors de referències bibliogràfiques Refworks i Reference Manager.
  • Conscienciar al PDI de la importància dels gestors de referències bibliogràfiques com a eines essencials per a la gestió automatitzada de la bibliografia
  • Facilitar l'adquisició per part del professorat dels coneixements necessaris per a inserir, mantenir i organitzar les referències bibliogràfiques obtingudes de diferents recursos d'informació en una base de dades personal.
  • Facilitar l'adquisició per part del professorat dels coneixements necessaris per a rendibilitzar aqueixa base de dades personal a l'hora de crear bibliografies i d'inserir cites bibliogràfiques en els seus textos.

CONTINGUTS:

Els programes de gestió bibliogràfica: descripció i característiques.

  • REFWORKS

Crear un compte d'usuari. Accés des de la universitat i fora d'ella

Creació de la nostra base de dades en Refworks

    1. Exportació directa de bibliografia des de bases de dades i portals de revistes electròniques
    2. Importació indirecta de bibliografia (a partir d'un arxiu de text prèviament guardat)
    3. Introducció manual de referències bibliogràfiques
    4. Importació des de catàlegs o des d'Internet

Organització de les nostres referències en Refworks: gestió de carpetes i modificació de registre

Cercar referències bibliogràfiques en Refworks

Creació de bibliografies

    1. Creació d'una llista de referències bibliogràfiques
    2. Introduir cites bibliogràfiques dins d'un text (Write-N-Cite)

Compartir carpetes (refshare)

Còpies de seguretat

  • REFERENCE MANAGER 12

Incorporació de referències:

Manualment.

ISI Web of Science i/o PubMed.

Catàlegs Z39.50.

Llista de termes: noms de revistes, d'autor i paraules claus.

Enllaç amb adreces URL i arxius.

Elaboració de bibliografies.

Creació de documents en Word:

    1. Amb referències oposades.
    2. Amb referències seleccionades.
    3. Referències citades en notes al peu de pàgina.

 

METODOLOGIA:

El curs s'ha plantejat amb un caràcter principalment pràctic. S'ha orientat per a impartir-se en sessions pràctiques (demostracions del professor i exercicis a resoldre per l'alumne), utilitzant els gestors bibliogràfics de la UA, preparant al professorat i al personal investigador per a la creació de referències, utilitzant aquestes en projectes, articles, etc. Al seu torn, se li capacita perquè faça ús de les referències bibliogràfiques que disposen ja emmagatzemades, i que aquestes puguen ser incorporades als documents de treball

AVALUACIÓ:

Assistència (mínim el 85% de les hores totals del curs). Participació activa i realització de les activitats plantejades en les diferents sessions.

MATERIAL:

Arxiu 1

Arxiu 2 primera part

Arxiu 2 segona part

Arxiu 3

Arxiu 3 segona part

Arxiu 4 (1ª sessió de reference manager)

Arxiu 5 (2ª sessió de reference manager)

Arxiu 6 (3ª sesión de reference manager)

Arxiu7 (4ª sessió de reference manager)

Si necessita descarregar el descompresos WinRar.

INFORMACIÓ GENERAL:

Durada: 22 hores.
Nombre de places: 20, atorgades per rigorós ordre d'entrada del butlletí d'inscripció en la Secretaria de l'I.C.E

Termini d'inscripció
: del 12 d'abril al 16 de maig

 

Codi d'inscripció del curs: 11-F05


 

 

Dates i horari:

  • 23 i 25 de maig de 10.30 a 14.00 hores
  • 27 de maig d'11 a 14 hores
  • 30 de maig de 16 a 19 hores
  • 1 i 3 de juny d'11 a 14 hores
  • 6 de juny de 16 a 19 hores

 

Lloc de realització:

  • 23, 25 i 27 de maig en Aula d'informàtica de Biblioteca General (1ª planta)
  • 30 de maig 1, 3 i 6 de juny en CI/INF8 (Ciències)

 

CERTIFICACIÓ:

La Universitat d'Alacant podrà incloure la realització d'algun tipus de prova evaluatoria per a poder obtenir el corresponent certificat d'aprofitament.

RELACIÓ D'ADMESOS:

ALBERT GUARDIOLA, MARIA CARMEN

ALONSO SANZ, MARIA AMPARO

BOTELLA GUILLEN, FRANCISCO JAVIER

CERDAN SALA, MARIA DEL MAR

CESPEDES LOPEZ, MARIA FRANCISCA

CHINCHON PAYA, SERVANDO

CHORRO CALDERON, ELISABET

ESPINOSA TOMAS, JULIAN

ESQUEMBRE CERDA, MARIA ASUNCION

FERNANDEZ TORQUEMADA, YOLANDA

GARCIA GOMEZ, JOSE JOAQUIN

GARMENDIA LOPEZ, IDOIA

GOMIS SELVA, NIEVES

MARTINEZ MOTOS, RAQUEL

MATEO RIPOLL, VERONICA

MORA GARCIA, RAUL TOMAS

PERALES ROMERO, ESTHER

SANCHEZ MARTIN, VICTOR

SURIA MARTINEZ, RAQUEL

TEJERINA ANTON, RAUL

Els qui no figuren en aquesta relació i van sol·licitar l'admissió al curs, estan en llista d'espera.

En el cas de no assistir al curs i no comunicar-ho abans que comence a la Secretaria de l'ICE, no podrà participar en cap curs organitzat per aquest Institut l'any en curs.

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464