Saltar apartados

GESTIÓ DE LA BIBLIOGRAFIA AMB EL NOU REFWORKS

CODI DEL CURS: 18F06

IMPARTIT PER:

Santiago Mengual Andrés. Universitat de València

DIRIGIT A:

Personal docent i investigador de la Universitat d'Alacant.

OBJECTIUS:

Refworks acaba de realitzar una important migració cap a la seua nova versió del conegut i popular gestor de referències. El present curs et permetrà dominar la nova eina, aprenent a realitzar una gestió eficient de la teua bibliografia i documents acadèmics.

Es pretén que els participants puguen aconseguir els següents resultats d'aprenentatge:

  • Accedir a RefWorks des de dins i fora de la xarxa la Universitat d'Alacant
  • Crear i gestionar un compte personal en RefWork
  • Exportar referències des de bases de dades i revistes-i
  • Organitzar una base de dades en RefWorks
  • Crear bibliografies en múltiples formats
  • Aplicar estils acadèmics automàticament des de Microsoft Word i complements per a Google Drive
  • Compartir referències.
  • Integrar Refworks amb complements de tercers (I.g: Dropbox)
  • Emprar Refworks com a eina de lectura i anotació

CONTINGUTS:

1. La gestió de la informació acadèmica i professional en Ciències Socials.

2. Eines per a la gestió bibliogràfica: Introducció dels gestors bibliogràfics

3. Introducció al nou RefWorks

4. Funcionalitats bàsiques

4.1. Accés a RefWorks

4.2. Creació de compte

4.3. Creació i gestió de carpetes

4.4. Creació i gestió d'etiquetes

4.5. Cerques bàsiques i avançades

5. Introducció manual de referències: camps

6. Importació de referències des de fitxers bibliogràfics

7. Importació de metadades des d'arxius PDF

8. Importació de referències des de bases de dades de ciències socials i de l'educació

8.1. Importació directa i indirecta (WOS, Scopus, Proquest, Springer, EBSCO, ERIC, etc)

9. Els formats bibliogràfics: introducció

10. Elaboració de bibliografia amb RefWorks

11. Citació directa en Microsoft Word i aplicació automàtica d'estils científics: APA, Chicago, MLA,etc

12. Citació en Google Docs amb Refworks

13. Funcionalitats avançades

13.1. Complement Save to Refworks

13.2. Anotació de documents i treball amb PDF

13.3. Vinculació de compte Dropbox

13.4. Creació de camps personalitzats en la base de dades

14. Compartir referències

15. Utilització d'ajuda i material de suport

AVALUACIÓ:

Asistencia a un 85%, como mínimo, de la duración total del curso, taller o seminario, así como, haber realizado las tareas obligatorias fijadas en el programa o encomendadas por el profesorado.

INFORMACIÓ GENERAL:

Durada:: 20 hores.

Modalitat: Online

Nombre de places: 45, atorgades per rigorós ordre d'entrada del formulari d'inscripció online habilitat en aquesta pàgina dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament vagen dirigits els cursos i el Pla d'Igualtat de la UA.

Llengua vehicular: castellà

Termini d'inscripció: del 26 d'octubre al 12 de novembre.

 Dates i horari: del 26 de novembre al 14 de desembre

LLISTA D'ADMESOS/AS:

Es comunicarà a través de correu electrònic, a totes les persones inscrites, l'admissió o no en el curs sol·licitat el 13 de novembre.

Aquelles persones que, en el cas de no assistir al curs, no ho comuniquen a la Secretaria de l'ICE abans que comence, no podrà participar en cap curs organitzat per aquest Institut l'any en curs.

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464