JORNADES PAT

JA TENIM NOVA DATA PER A LA VI JORNADA PAT!

La celebrarem online el divendres 30 d'abril de 2021, de 9 a 14h.

VI JORNADA PAT: "Nous reptes per a l'acció tutorial universitària en la UA"

DESCRIPCIÓ

La Jornada PAT s'entén com a espai de formació i intercanvi d'experiències en l'acció tutorial per a les i els tutors PAT, les i els coordinadors PAT i l'alumnat mentor de la UA.

De la mateixa manera, pot servir de formació inicial en l'acció tutorial per al professorat UA que vulga sol·licitar ser tutor/a PAT en futures convocatòries.

FORMULARI DE PREINSCRIPCIÓ

Per favor, inscriu-te en aquest formulari si tens pensat presentar comunicació i /o assistir a la Jornada PAT

Estarà obert fins al 17 de febrer a les 23.00 h. Amb la informació resultant, tancarem el programa definitiu de la Jornada PAT del 30 d'abril de 2021, i publicarem els terminis finals per a l'enviament de la comunicació i del text complet (si fora el cas). No oblides que la teua inscripció definitiva en aquest esdeveniment serà a través del procediment habitual dels cursos de formació de professorat de l'ICE. Gràcies.

 

DATA

La VI JORNADA PAT UA serà, on line, el pròxim dia 30 d'abril de 2021, de 9 a 14h.

 

INSCRIPCIÓ

La inscripció en la Jornada es realitzarà com a "formació ICE" i serà anunciat el termini pròximament. Les places seran limitades  i la inscripció estarà oberta a tot el PDI de la UA, tenint preferència en aquesta inscripció el PDI tutor/a.

La Jornada PAT s'entén com a espai de formació i intercanvi d'experiències en l'acció tutorial per a les i els tutors PAT, les i els coordinadors PAT i l'alumnat mentor de la UA.

De la mateixa manera, pot servir de formació inicial en l'acció tutorial per al professorat UA que vulga sol·licitar ser tutor/a PAT en futures convocatòries.

 

DESTINATARIS:

PDI de la Universitat d'Alacant, amb preferència d'inscripció per a les i els tutors PAT UA, i l'alumnat mentor de la UA.

 

OBJECTIUS

  • Formació en acció tutorial.
  • Intercanvi d'experiències d'acció tutorial entre centres.
  • Conéixer recursos al voltant del PAT.
  • Establir vies de comunicació i col·laboració entre els membres que pertanyen al Programa PAT.

 

PROGRAMA (provisional)

9:00h. Presentació de la Jornada PAT.

  • Rafael Molina Carmona, Sr. Vicerector de Transformació Digital.
  • Rosana Satorre Cuerda, Sra. directora de l'Institut de Ciències de l'Educació, ICE.
  • Rocío Diez Ros, coordinadora del PAT.

9:15h. - 10:30h. Conferència: «Las adaptaciones curriculares en la Universidad de Alicante: interpretación del reglamento y preguntas frecuentes». Adrián García Ortiz, Professor Ajudant de Dret Constitucional i Tutor PAT, Facultat de Dret UA.

10:30h.-11:00 h. Turno obert de paraula / debat. “Las adaptaciones curriculares y la acción tutorial”.

11:00h. - 11:30hDescans.

11:30h. - 13:30h. Sessions simultànies de treball - incloent les comunicacions relacionades i les dinàmiques de participació - entorn dels següents temes:

A. L'acció tutorial en els primers cursos.

Moderen i dinamitzen Verónica Mateo Ripoll (Coordinadora PAT Facultat de Filosofia i Lletres) i Altea Asensi Meras (Coordinadora PAT de la Facultat de Dret).

Comunicacions adscrites:

A.1. María del Carmen Garrigós Selva (Facultat de Ciències). La adquisición de competencias transversales en alumnado de primeros cursos: aprendiendo a aprender.

A.2. María Francisca Zaragoza Martí (Facultat de Dret). La interconexión entre Universidad y alumnado de nuevo ingreso a través de la o el tutor PAT.

A.3. Adrián García Ortiz (Facultat de Dret). La sesión de acogida al alumnado de primer curso: una experiencia y propuestas de desarrollo.

A.4. Francisco Gabriel Villalba Clemente (Facultat de Dret). Servicios que la UA ofrece al alumnado e información al mismo sobre los planes de estudio de Derecho/ DADE.

A.5. Carmen Mañas Viejo; Ricardo Sanmartín López; Alejandro Veas Iniesta; Carlota González Gómez (Facultat d'Educació). Experiencia de organización y coordinación del programa de acción tutorial de primer curso de grados en infantil y primaria.

A.6. Isabel Marcillas Piquer (Facultat d'Educació). Aproximación a las percepciones del alumnado sobre el PAT en los primeros cursos de los Grados de Maestro/a en Educación Infantil y Maestro/a en Educación Primaria.

 

B. Mobilitat i internacionalització des del PAT.

Moderen i dinamitzen María Felicidad Tabuenca Cuevas (Coordinadora PAT Facultat d'Educació) i Josué Nescolarde Selva (Coordinador PAT Escola Politècnica Superior).

Comunicacions adscrites:

B.1. María Felicidad Tabuenca Cuevas; Juan José Chinchilla Mira (Facultat d'Educació). El papel del tutor PAT movilidad en el PATEDU.

B.2. Javier Sánchez Merina (Escola Politècnica Superior). Aprendiendo del contexto internacional.

B.3. Elizabeth Gil García (Facultat de Dret). La internacionalización de los Estudios de Derecho: experiencia como tutora de movilidad y profesora ARA.

B.4. Marisol Villarubia Zúñiga; José Rovira Collado; Mónica Ruíz Bañuls (Facultat d'Educació). Orientaciones laborales en el PAT de Máster de profesorado: Las salidas profesionales en el extranjero.

 

C. Metodologies, instruments i recursos en l'acció tutorial.

Moderen i dinamitzen Mª Carmen Tolosa Bailén (Coordinadora PAT Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials) i Helena Fernández Varó (Coordinadora PAT Facultat de Ciències).

Comunicacions adscrites:

C.1. Mari Carmen Tolosa Bailén; Francisco Francés García; José Liberto Carratalá Puertas; Antonio Jesús Antón Baeza; Rosa María Ayela Pastor; María Cristina Bañón Calatrava; Susana Amalia De Juana Espinosa; Mónica Espinosa Blasco; María Elena Fabregat Cabrera; Antonio Fuster Olivares; Mariano García Fernández; José Miguel Giner Pérez; Cristina González Díaz; María Dolores López Gamero; Francisco Javier Mira Grau; José Francisco Molina Azorín; Jorge Mora Salinas; Guadalupe Ortiz Noguera; Liudmila Ostrovskaya; Remedios Ramón Dangla; Carla Rodríguez Sánchez; Julián Gabriel Sánchez Sánchez; Franco Manuel Sancho Esper; Teófilo Sogorb Pomares; Juan José Tarí Guilló (Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials). El diagnóstico de necesidades de tutorización desde la perspectiva del alumnado: un acercamiento participativo a partir del uso de la herramienta del flujograma.

C.2. Teresa Pozo Rico; Gonzalo Lorenzo Lledó; Alejandro Lorenzo Lledó; Elena Pérez Vázquez; Asunción Lledó Carreres (Facultat d'Educació). Retos del PAT en el escenario educativo actual: metodologías, estrategia y recursos.

C.3. Aitana Fernández Sogorb; Carolina Gonzálvez Maciá; Mª del Pilar Aparicio Flores; María Vicent Juan (Facultat d'Educació). La atención tutorial en la UA: formas de actuación del equipo tutor de 4º curso en los Grados de Maestra/o en Educación Infantil y Maestra/o en Educación Primaria.

C.4. Arantzazu Valdés García; María Helena Fernández Varó (Facultat de Ciències). Gestión coordinada de las adaptaciones curriculares en el nuevo grado de gastronomía y artes culinarias de la Universidad de Alicante.

C.5. Mª Mar Moya Fuentes (Facultat de Dret). Programa de Acción Tutorial en Derecho: preguntas frecuentes.

C.6. Guillermo Grindlay Lledó (Facultat de Ciències). Reflexiones sobre el Plan de Acción Tutorial: Facultad de Ciencias Vs Facultad de Económicas.

 

D. L'alumnat mentor, el PAT de Postgrau i reflexions sobre l'Acció Tutorial

PAT com a agent transformador de la vida universitària. Moderen i dinamitzen Rocío Juliá Sanchís (Coordinadora PAT Facultat de Ciències de la Salut) i Rocío Díez Ros (Coordinadora General PAT UA).

Comunicacions adscrites:

D.1. Carolina Soler García (Facultat de Dret). El Programa de Acción Tutorial como impulso en titulaciones de nueva implantación.

D.2. María Teresa Riquelme Quiñonero (Facultat de Filosofia i Lletres). La importancia de la figura del estudiante mentor en el desarrollo de la Acción Tutorial en el Grado de Turismo.

D.3. Pablo Jeremías Juan Gutiérrez (Escola Politècnica Superior). La acción tutorial en posgrado.

D.4. Mª José Hernández Amorós; Mayra Urrea Solano (Facultat d'Educació). Una propuesta de tutoría continuista basada en la experiencia.

D.5.Sonia Sanabria García; Andrés García Fernández (Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials). Elección de itinerario en el Grado en Ingeniería informática-ADE y el PAT.

D.6. Gladys Merma Molina (Facultat d'Educació). Diseño de la acción tutorial para el alumnado del Máster de Profesorado en Educación Secundaria.

D.7. Rosabel Martínez Roig; Miriam Montoya Mestre; Andrea Sánchez Galan; Sergio Macià; Paula Ropero (Alumnat mentor/a Facultat d'Educació). Experiencias del alumnado-mentor de la Facultad de Educación.

13:30h -14:00. Presentació de conclusions de les sessions simultànies de treball i clausura de la Jornada PAT.

 

PUBLICACIÓ

Les comunicacions presentades podran formar part d'una publicació digital ICE, sempre que superen el procés d'avaluació i s'ajusten a la plantilla proporcionada.

El termini per a l'enviament del text complet a través d'aquest formulari, acabarà el divendres 28 de maig de 2021.

 

 

CERTIFICACIÓ I RECONEIXEMENTS

  • Reconeixement de 5 hores de formació ICE
  • Curs vàlid com a reconeixement de formació PAT ICE
  • Certificat de presentació de comunicació a les i els tutors (també alumnat mentor) que presenten experiències.
  • Possibilitat de publicació ICE de les comunicacions presentades (a través del formulari web, segons format i abans del 28 de maig de 2021).

 

JORNADES PAT ANTERIORS