Saltar apartados

3797

ELABORACIÓN DE TRABAJOS DE INTERVENCIÓN DIRIGIDOS A LA DEPENDENCIA Y FRAGILIDAD EN GERIATRÍA, COMO MÉTODO DE EVALUACIÓN DE COMPETENCIAS DE GRADO Y POSTGRADO. PERCEPCIÓN DEL ALUMNADO 

MODALITAT

MODALITAT I: Xarxes referides a Titulacions

PARTICIPANTS

Departamento/centro

INFERMERIA

INFERMERIA

INFERMERIA

INFERMERIA

INFERMERIA

INFERMERIA

INFERMERIA

Cognoms i nom

GARCIA SANJUAN, SOFIA (Coord.)

CABAÑERO MARTINEZ, MARIA JOSEFA

CABRERO GARCIA, JULIO

GABALDON BRAVO, EVA MARIA

JULIA SANCHIS, ROCIO

MOLTO ABAD, FRANCISCO ENRIQUE

RUIZ MIRALLES, MARIA LUISA 

TEMÀTICA

La formació i adquisició de coneixement en geriatria, suport a la dependència i a la fragilitat, és la matèria estudiada de forma transversal des de diferents assignatures, dues de grau i una en postgrau. Aquestes assignatures estan orientades a capacitar als alumnes d'infermeria per a abordar de manera integral la dependència i fragilitat en persones mayores.en el marc de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), l'avaluació per competències constitueix una part essencial del procés d'ensenyament-aprenentatge que el seu objectiu és anar retroalimentant la construcció de coneixement que es produeix en l'aula. Aquesta resulta un procés molt complex, perquè no solament estem emetent judicis de valor sobre el conceptualitzat per l'alumne, sinó perquè també conflueixen valoracions i sensacions pròpies que afecten de forma significativa al resultat final de la mateixa, per la qual cosa entenem que un acostament a la realitat dels alumnes, permetrà prendre contacte amb les seues percepcions i pot resultar d'utilitat per a modificar el procés d'avaluació segons les preferències i aportacions de l'alumnat. 

OBJECTIUS

Objectius:
-    Avaluar l'adquisició dels objectius i competències proposats en les diferents assignatures de grau i postgrau amb referència a les intervencions dirigides a la dependència i fragilitat en geriatria.
-    Conèixer la percepció de l'alumnat sobre aquesta forma d'aprenentatge i avaluació.
Justificació
Una vegada elaborades les conclusions pertinents, es pretén implementar les millores proposades per l'alumnat i professorat en la planificació de les diferents assignatures, en les quals es treballa de manera transversal la gerontologia, per al pròxim curs acadèmic. Augmentant així la qualitat de l'ensenyament des de la perspectiva de tots els intervinents en el procés d'educació i aprenentatge en l'aula.

METODOLOGÍA

Avaluació en aula: El professorat de les diferents assignatures decidirà les competències a avaluar en cada cas, adaptant els requeriments al nivell acadèmic concret. SALUT I CURES D'INFERMERIA EN EL CICLE VITAL. A través d'un treball reflexiu sobre la visió de l'envelliment des de la seua pròpia persona, és a dir, com seré dins de 40 anys. Qüestions guiades i recolzades pel professorat i material visual i escrit per a contextualitzar l'acció. CURES D'INFERMERIA EN LA CRONICITAT, DEPENDÈNCIA, GERIATRIA I CURES PAL·LIATIVES. A través d'un treball en grup on es tracta de forma integral l'envelliment i la dependència. De manera individual, experiència d'una mort viscuda, l'anàlisi d'un text i suport documental ATENCIÓ A la DEPENDÈNCIA I FRAGILITAT EN LES PERSONES MAJORS. Elaborar una intervenció on s'aborden qüestions relacionades amb la fragilitat i dependència en l'envelliment espanyol i els principals reptes que té la població espanyola referent a açò. La intervenció ha de contenir: valoració general de la població a la qual va dirigida, objectius tant d'intervenció com de prevenció, disseny i implementació i recursos assistencials i ajudes tècniques per a les persones a les quals va dirigida la intervenció. Percepció de l'alumnat. Es realitzaran grups focals amb 8-10 alumnes de les diferents assignatures, on s'exposaran les fortaleses i debilitats d'aquest mètode d'avaluació per competències. Es realitzaran un grup focal amb els diferents professors de les assignatures per a traure conclusions.

CONTRIBUCIÓ DEL PROJECTE

Amb aquest treball pretenem millorar el nostre sistema d'avaluació, tenint en compte la percepció de l'alumne.

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464