Saltar apartados

3700

EL ALUMNADO UNIVERSITARIO ANTE EL LENGUAJE FEMENINO EN INGLÉS EN EL TEATRO DEL S. XXI ESCRITO POR MUJERES 

MODALITAT

MODALITAT II: Xarxes de grups de col·laboració en investigació

PARTICIPANTS

Departaments/centres

FILOLOGIA ANGLESA

FILOLOGIA ANGLESA

FILOLOGIA ANGLESA

FILOLOGIA ANGLESA

FILOLOGIA ANGLESA

ALUMNA DE DOCTORAT

FILOLOGIA ANGLESA

FILOLOGIA ANGLESA

FILOLOGIA ANGLESA

FILOLOGIA ANGLESA

Cognoms i nom 

BALTEIRO FERNANDEZ, MARIA ISABEL (Coord.)

AGULLO BENITO, INMACULADA

CAMPOS PARDILLOS, MIGUEL ANGEL

LLEDO RAMON, ANTONIA

LLORENS SIMON, EVA MARIA

MYKYTKA , IRYNA

PERNI LLORENTE, REMEDIOS

PRIETO GARCIA-CAÑEDO, SARA

SANCHEZ FAJARDO, JOSE ANTONIO

SANDERSON PASTOR, JOHN DOUGLAS

TEMÀTICA

Actituds, opinions i reaccions de l'alumnat universitari davant la representació del llenguatge femení en el teatre del s. XXI escrit per dones en llengua anglesa.

OBJECTIUS

L'objectiu general d'aquest projecte coincideix amb la seua temàtica principal, esmentada anteriorment. Entre els objectius específics o concrets destacarem: (1) la identificació d'obres teatrals rellevants en llengua anglesa escrites per dones; (2) l'anàlisi de les característiques lingüístiques, sociolingüístiques, pragmàtiques i cognitives del llenguatge dels personatges femenins en aquestes obres; (3) l'anàlisi de les actituds, opinions i reaccions que la utilització d'aquest llenguatge provoca o produeix en l'alumnat universitari. L'interès d'aquest projecte radica en l'intent de millora de la consciència de qüestions de llenguatge i gènere.

METODOLOGIA

El procés de col·laboració es dividirà en tres etapes fonamentals: una primera etapa en la qual el professorat especialista en literatura i teatre identificarà i seleccionarà aquelles obres teatrals (escrites i/o publicades en el s. XXI) més rellevants per als nostres propòsits; una segona etapa en la qual l'equip de lingüistes analitzarà diversos aspectes propis del llenguatge utilitzat pels personatges femenins en aquesta obres; finalment, una tercera etapa, en la qual tots els membres de la XARXA implementarem i integrarem en l'aula de les nostres respetivas assignatures no solament el material seleccionat sinó també les anàlisis realitzades, fent a l'alumnat universitari partícip dels nostres estudis i observacions, intentant descobrir i identificar mediantes diversos mètodes les opinions i reaccions que tals obres susciten en aquest col·lectiu.

CONTRIBUCIÓ DEL PROYECTE

La principal contribució d'aquest projecte radica en la importància de l'anàlisi i resultats, d'interès per a àrees tan variades com són la literatura, la lingüística i fins i tot, si cap, la didàctica, però sobretot per a aprofundir en aspectes de llenguatge i gènere, una de les matèries transversals i menys ateses en la comunitat universitària.

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464