Saltar apartados

3679

DISEÑO DE UNA PLATAFORMA DIDÁCTICA PARA LA DOCENCIA VIRTUAL DE TRADUCCIÓN VÍA MOODLE  

MODALITAT

MODALITAT IV: Xarxes al voltant de l'articulació de les TIC en l'ensenyament superior

PARTICIPANTS

Departament/centre

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

TRADUCCIÓ I INTERPRETACION

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ

Cognoms i nom

FRANCO AIXELA, JAVIER (Coord.)

ALBALADEJO MARTINEZ, JUAN ANTONIO

CARRION GONZALEZ, PAOLA CANDELARIA

CUADRADO REY, ANALIA ROSA

GALLEGO HERNANDEZ, DANIEL EMILIO

GOMEZ GONZALEZ-JOVER, ADELINA

MARTINEZ BLASCO, IVAN

MOGORRON HUERTA, PEDRO JOAQUIN

NAVARRO BROTONS, MARIA LUCIA

SERRANO BERTOS, ELENA

VALERO CUADRA, MARIA DEL PINO

TEMÀTICA

Aplicació de les TIC a la docència virtual mitjançant la creació d'una plataforma docent interactiva que permeta una dinàmica didàctica òptima i homogènia per al conjunt del Màster de Traducció Institucional que ofereix la Universitat d'Alacant. Cada docent participant en la xarxa aportarà idees a partir de les característiques específiques de l'assignatura que impartisca en el Màster.

OBJECTIUS

El Màster de Traducció Institucional de la UA, que s'imparteix en modalitat virtual, s'ha plantejat la seua migració a Moodle en el curs 2017-18, per al que considerem precís dissenyar una plataforma didàctica que actue com a marc únic per a garantir la idoneïtat didàctica. L'objectiu d'aquesta xarxa consisteix precisament a dissenyar aqueixa plataforma aprofitant l'experiència docent en Campus Virtual de diversos professors del Màster. L'interès del resultat creiem que resulta del tot evident per a la qualitat de l'oferta educativa de la UA.

METODOLOGIA

La xarxa es constituirà amb una reunió inicial en la qual es repartiran els papers per comissions de treball almenys en els següents apartats: Elecció del format informàtic (Wimba, llibre de Moodle, etc.) idoni per a Moodle i disseny d'una plantilla per a l'elaboració dels materials didàctics. Configuració dels debats del màster: aparença general, marcatge de llegits, comptabilització automàtica de participacions, marge de correcció d'errors, etc. Disseny d'un calendari anual que reflectisca les dates principals de lliurament de treballs per a totes les assignatures del màster. Disseny de qüestionaris de pas entre unitats didàctiques, incloent decisions pedagògiques essencials com les condicions de pas (mera realització, aprovat, etc.), la configuració aleatorizada de les preguntes de cada alumne, els mètodes de correcció, etc. Aprofitament suplementari de les possibilitats didàctiques de Moodle mitjançant la seua exploració sistemàtica. Amb posterioritat, es realitzaran reunions periòdiques de posada en comú de les propostes fins a aconseguir un consens sobre el conjunt de la plataforma.

CONTRIBUCIÓ DEL PROJECTE

L'èxit del projecte portarà amb si una millora neta i evident en la metodologia i dinàmica didàctica d'un màster oficial de la UA que és pioner en l'aplicació d'una docència 100% virtual. La publicació dels resultats a través de l'HISSE hauria d'aportar a altres docents idees aplicables als seus propis projectes d'ensenyament virtual, sent també almenys parcialment aplicables a la docència presencial, en la qual resulta cada vegada més freqüent incloure les TIC.

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464