Saltar apartados

3833

EL VÍDEO CORTO Y SIN CONTENIDO TEXTUAL COMO HERRAMIENTA DE SÍNTESIS DEL APRENDIZAJE (RED INTERNACIONAL) 

MODALITAT

MODALITAT IV: Xarxes sobre l'articulació de les TIC en l'Ensenyament Superior

PARTICIPANTS

Departament/centre

ÒPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA

VYSOKÁ SKOLA POLYTECHNICKÁ JIHLAVA

CENTRE SUPERIOR D'IDIOMES

GRAU EN INFERMERIA

ÒPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA

SOUKROMA VYSSI ODBORNA SKOLA SOCIALNI

ÒPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA

ANÀLISI ECONÒMIC APLICAT

IES L'ELIANA

Cognoms i nom

FORMIGÓS BOLEA, JUAN ANTONIO (Coord.)

ANTONU, PETRA

DUBOVÁ, VERONIKA

GALLARDO FUSTER, VICTOR

GARCIA CABANES, MARIA CRISTINA

KARLOVA BILKOVA, VERONIKA

MANEU FLORES, VICTORIA EUGENIA

MORA SALINAS, JORGE

YAGÜE TORMO, GEMMA

TEMÁTICA

TAC, relacions internacionals, educació internivells.

OBJECTIUS

Els estudiants d'avui són natius digitals. Pretenem experimentar en quina mesura l'elaboració de vídeos curts serveix per a sintetitzar els aprenentatges. La idea és (1) organitzar un concurs de vídeos" inter-nivells, en els quals competisquen diversos centres, espanyols i de la República Txeca, universitaris i no universitaris, per a després (2) valorar l'efecte que ha tingut entre els estudiants mitjançant enquestes. Per a reforçar el paper sintetitzador es demana (1) que siguen vídeos de MENYS de dos minuts i (2) que NO s'utilitzen textos, ni orals ni escrits, excepte alguna paraula aïllada i imprescindible. La idea de competir amb ciutadans txecs -amb una llengua tan diferent -justifica- la restricció de la comunicació, així poden ser entesos per persones de totes les nacionalitats.

METODOLOGIA

En principi la xarxa se sustenta de DOS EQUIPS, un d'espanyol i un altre de la República Txeca. La comunicació dins de cada equip és lliure depenent de la naturalesa de l'equip. La comunicació global o inter-equip la realitzarem mitjançant procediments electrònics encara que la nostra experiència indica que s'obté millors resultats combinant (1) google drive per a elaborar documents; (2) correu electrònic per a la comunicació formal, (3) WhatsApp per a la comunicació "informal" i (4) el servei de qüestionaris i formularis de la UA per a elaborar les enquestes. Igual que en la nostra experiència hispà-txeca del curs passat (de menor importància), els qüestionaris els redactarem en dues o tres llengües (castellà, txec i tal vegada anglés).

CONTRIBUCIÓ DEL PROJECTE

L'any passat ja vam realitzar una xarxa amb una professora d'un centre txec i l'experiència va ser profitosa, encara que d'un contingut eminentment teòric. El projecte d'enguany pretén aprofitar la col·laboració per a produir sinèrgies en la recerca docent i, de pas, descartar biaixos culturals.

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464