Saltar apartados

Lineas de recerca

Línies de recerca

[1] Identificació d'espais públics rellevants en la ciutat a través de l'estudi de preferències en xarxes socials [Foursquare]

Amb l'objectiu d'identificar els espais públics urbans i les activitats més rellevants de la ciutat entenent la seua condició com a espais significatius per a la societat, s'exploren les possibilitats que ofereixen les dades de xarxes socials com Foursquare. Aquesta permet entendre quins són les preferències dels ciutadans pels principals espais d'identitat social en la ciutat.

[2] Estudiar patrons temporals i estacionals en entorns urbans [Twitter]

L'objectiu principal d'aquest projecte és determinar en quin mesurada la temporalitat i l'estacionalidad de les activitats que es desenvolupen en l'àmbit urbà influencien els processos socials i la vitalitat de la ciutat. Aquestes condiciones espai temporals permeten conèixer, en certa mesura, la identitat i el caràcter de l'entorn urbà així com la seua rellevància per a la societat. Twitter proporciona informació recent sobre la ubicació i el geoposicionamiento de les persones en una determinada franja horària. Així, la cartografia obtinguda a partir d'aquesta xarxa social possibilita una lectura als patrons temporals de comportament social que esdevenen en la ciutat.

[3] Complexitat urbana en ciutats contemporànies segons patrons d'activitat econòmica: informació virtual vs. realitat [Google Plaus]

La varietat d'activitats econòmiques d'una ciutat permet identificar diferents espais funcionals en el teixit urbà. L'estudi d'aquests paràmetres utilitzant dades de serveis web com Google Plaus permet obtenir una imatge de la realitat virtual on existeix reflex de bona part de l'activitat comercial d'una ciutat. La relació entre aquesta informació i la lectura de la realitat urbana, a través de l'estudi in situ, permet identificar correspondències o discrepàncies que existeixen entre la ciutat i el seu model construït en el món virtual.

[4] Estudi de la imatge de la ciutat i el territori través de dades de xarxes socials [Panoramio]

L'ús de la imatge en la comunicació i la possibilitat que aquestes imatges puguen compartir-se en xarxes socials permet observar determinades qüestions, pròpies dels estudis urbans, en relació al paisatge i la imatge urbana.

[5] Anàlisi de la percepció i el nivell d'interacció en espai urbans [Instagram]

Instagram és una aplicació que proporciona dades referenciades en una línia temporal, que s'actualitzen constantment. En aquesta línia de recerca les imatges no s'analitzen únicament per la seua composició o la intenció amb la qual aquestes van ser preses; sinó a més, ja que inclouen dades georreferenciados —hashtags i comentaris—, s'estudien la percepció i la interacció ciutadana amb els espais urbans. 

 

MAPPINGAME CITY LAB


Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3652

Fax: (+34) 96 590 3820

Twitter: @UA_mappingame

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464