Com és el màster?
Resum del pla d'estudis
S'accedeix a cada assignatura a partir de les taules de la distribució per cursos i d'assignatures optatives. Dins de cada assignatura s'accedeix a la guia docent i a tota la informació rellevant.
TIPUS DE MATÈRIA | CRÈDITS |
Obligatòries (OB) | 65 |
Optatives (OP) | 45 |
Treballe Fi de Màster (TFM) | 10 |
Total crèdits | 120 |
PRIMER ANY | ||||||||
TRIMESTRE 1 |
TRIMESTRE 2 |
TRIMESTRE 3 |
||||||
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
MATEMÀTIQUES |
OB |
6 |
MACROECONOMIA II |
OB |
6 |
MACROECONOMIA I |
OB |
6 |
MACROECONOMIA I |
OB |
6 |
ECONOMETRIA I |
OB |
6 |
ECONOMETRIA II |
OB |
6 |
ESTADÍSTICA |
OB |
6 |
MICROECONOMIA II |
OB |
6 |
MICROECONOMIA III |
OB |
6 |
MICROECONOMIA I |
OB |
6 |
SEGON ANY | ||||||||
TRIMESTRE 4 |
TRIMESTRE 5 i 6 |
|||||||
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS | |||
INTRODUCCIÓ A LA INVESTIGACIÓ EN ECONOMIA |
OB |
5 |
TREBALL FI DE MÀSTER |
OB |
10 |
|||
ASSIGNATURES OPTATIVES(1) |
(1) Optativitat. Cada any s'oferiran com a màxim 18 assignatures optatives de la següent llista d'assignatures agrupades en matèries. Totes les assignatures optatives corresponen a 5 crèdits ECTS. L'oferta concreta d'assignatures de cada any dependrà de les preferències dels estudiants i de la disponibilitat dels professors externs i interns amb els quals compte aquest any el Departament de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica. Els estudiants hauran de triar 9 d'aquestes assignatures. S'aconsella que els estudiants cursen tres assignatures cada trimestre.
ASSIGNATURES OPTATIVES AGRUPADES PER MATÈRIES |
|||
MATÈRIA |
ASSIGNATURA |
TIPUS |
ECTS |
TEORIA ECONÒMICA AVANÇADA |
TEORIA DE JOCS |
OP |
5 |
TEORIA DE CONTRACTES |
OP |
5 |
|
SUBHASTES I DISSENY DE MERCATS |
OP |
5 |
|
TEMES AVANÇATS EN TEORIA ECONÒMICA |
OP |
5 |
|
ECONOMIA DEL COMPORTAMENT, EXPERIMENTAL I XARXES |
ECONOMIA DEL COMPORTAMENT |
OP |
5 |
ECONOMIA EXPERIMENTAL |
OP |
5 |
|
XARXES SOCIALS |
OP |
5 |
|
TEMES AVANÇATS EN ECONOMIA DEL COMPORTAMENT, EXPERIMENTAL I XARXES |
OP |
5 |
|
ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL |
ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL I |
OP |
5 |
ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL II |
OP |
5 |
|
TEMES AVANÇATS EN ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL |
OP |
5 |
|
ECONOMIA PÚBLICA I ECONOMIA POLÍTICA |
ECONOMIA PÚBLICA I |
OP |
5 |
ECONOMIA PÚBLICA II |
OP |
5 |
|
ECONOMIA POLÍTICA |
OP |
5 |
|
ECONOMIA LABORAL |
ECONOMIA LABORAL I |
OP |
5 |
ECONOMIA LABORAL II |
OP |
5 |
|
TEMES AVANÇATS EN ECONOMIA LABORAL |
OP |
5 |
|
ECONOMIA DEL DESENVOLUPAMENT |
MICROECONOMIA I ECONOMIA DEL DESENVOLUPAMENT |
OP |
5 |
MACROECONOMIA I ECONOMIA DEL DESENVOLUPAMENT |
OP |
5 |
|
TEMES AVANÇATS EN ECONOMIA DEL DESENVOLUPAMENT |
OP |
5 |
|
ECONOMIA INTERNACIONAL, REGIONAL I URBANA |
ECONOMIA INTERNACIONAL I |
OP |
5 |
ECONOMIA INTERNACIONAL II |
OP |
5 |
|
ECONOMIA REGIONAL I URBANA |
OP |
5 |
|
MACROECONOMIA AVANÇADA |
MACROECONOMIA AVANÇADA I |
OP |
5 |
MACROECONOMIA AVANÇADA II |
OP |
5 |
|
MACROECONOMIA I MERCATS FINANCERS |
OP |
5 |
|
MACROECONOMIA I POLÍTICA MONETÀRIA |
OP |
5 |
|
TEMES AVANÇATS EN MACROECONOMIA |
OP |
5 |
|
ECONOMETRIA |
SÈRIES TEMPORALS |
OP |
5 |
MACROECONOMETRIA |
OP |
5 |
|
MICROECONOMETRIA |
OP |
5 |
|
ECONOMETRIA AVANÇADA |
OP |
5 |
|
TEMES AVANÇATS EN ECONOMETRIA |
OP |
5 |
Mobilitat i programes d'intercanvi
Ens encarreguem de coordinar i gestionar els programes de mobilitat i les activitats de caràcter internacional organitzades pel nostre centre, amb l'objectiu de promoure la mobilitat i internacionalització entre els nostres estudiants i facilitar la integració dels estudiants internacionals.
+info:
- Oficina de Relacions Internacionals - Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.
- Programes de Mobilitat Nacional i Internacional.
- Secretariat de mobilitat de la Universitat d'Alacant.
Pràctiques externes
L'alumnat d’aquest màster pot fer pràctiques externes de caràcter extracurricular i participar en el programa de mobilitat Erasmus, en la respectiva modalitat de pràctiques, o en altres programes específics de pràctiques dirigits a estudiants de graus i de màsters.
Al web del Centre d'Ocupació pots consultar la informació sobre les pràctiques extracurriculars i les convocatòries de programes específics, que gestionen coordinadament la Unitat de Pràctiques del Servei d'Alumnat i l'oficina de pràctiques del teu centre.
+info:
Treballe fi de màster (TFM)
Tots els ensenyaments oficials de màster conclouran amb l'elaboració i defensa pública d'un Treball Fi de Màster (TFM), que haurà de realitzar-se en la fase final del pla d'estudis i estar orientat a l'avaluació de competències associades al títol.
El TFM serà un treball original, autònom i personal l'elaboració del qual podrà ser individual o coordinat, i que cada estudiant realitzarà sota l'orientació d'un tutor o tutora que permetrà a l'alumnat mostrar de forma integrada els continguts formatius rebuts i les competències adquirides associades al títol de màster universitari.
La labor del tutor o tutora consistirà a orientar, assessorar i planificar les activitats de l'alumnat, realitzar un seguiment de les activitats durant el període de duració del treball a desenvolupar, i col·laborar en tot allò que permeta una bona consecució d'aquest.
El TFM podrà contemplar diferents modalitats, tant experimentals com acadèmiques en tots els seus vessants, segons els diferents aspectes relacionats amb el títol, i segons l'orientació professional, investigadora o acadèmica del màster.
L'assignació dels treballs proposats pels departaments i sol·licitats per l'alumnat, es realitzarà conforme al procediment que establisca la Junta de Centre.
A través de la plataforma establida a aquest efecte, l'alumnat podrà triar algun dels TFM oferits pels departaments. A més cada estudiant podrà proposar un tema propi.
La matrícula del TFM es formalitzarà en els períodes establits en el calendari acadèmic de la Universitat d'Alacant.
+info :
Reconeixement i transferència de crèdits
Reconeixement de Crèdits és l'acceptació per una universitat dels crèdits que, havent sigut obtinguts en altres ensenyaments oficials, en la mateixa o una altra universitat, són computats en altres diferents a l'efecte de l'obtenció d'un títol oficial. És a dir, és l'acceptació d'assignatures superades en uns estudis universitaris quan l'estudiant accedeix a una nova titulació. El concepte de "reconeixement" ha substituït, en els estudis de grau, a l'antic concepte de convalidació/adaptació.
Transferència de crèdits és la inclusió en l'expedient i en els documents acadèmics oficials acreditatius dels ensenyaments seguits per cada estudiant de la totalitat dels crèdits obtinguts en ensenyaments oficials cursats amb anterioritat en la mateixa o en una altra universitat, que no hagen conduït a l'obtenció d'un títol oficial.
+info :
Quadre de responsables del màster
La Universitat d'Alacant té certificat el programa AUDIT per a tots els seus centres. Per això, la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials ha implantat un Sistema de Gestió Interna de la Qualitat que assegura la coordinació docent, tant horitzontal com vertical, i la qualitat en tots els seus títols.
El Sistema de Garantia de Qualitat en la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials contempla, entre altres, les següents comissions:
Normativa d'interès
Permanència i continuació en estudis de Màster
La Universitat d'Alacant va aprovar per acord del seu Consell Social, de data 29 de maig de 2018 (BOUA 5-6-18), una nova normativa de permanència d'acord amb un nou model d'ensenyament/aprenentatge centrat en les i els estudiants, dins de la filosofia de l'Espai Europeu d'Educació Superior.
- Normativa de la UA per a la permanència i la continuació d'estudis de màster
- Procediment [pdf]
- Normativa de referència
Avaluació dels aprenentatges
El Consell de Govern de la UA ha regulat els procediments i criteris d'avaluació i de qualificació de resultats, la programació i convocatòria de les proves, lapublicitat de les qualificacions i, si escau, els procediments de revisió i reclamació d'aquestes, així com l'emplenament i modificació d'actes
Aquest reglament adapta els criteris de la programació docent al sistema d'avaluació contínua que va inspirar la implantació dels actuals títols oficials de la UA. També agrupa i actualitza anteriors normatives.
Les principals mesures són:
- L'avaluació contínua que serà el sistema d'avaluació general.
- Es contempla l'establiment de sistemes d'avaluació alternativa per a estudiants amb dret a " adaptació curricular "
- Els criteris d'avaluació seran públics i objectius , s'inclouran abans dels períodes de matrícula en les "Guies docents" de les assignatures i no es podran modificar durant el curs excepte causa justificada
- Hi haurà activitats d'avaluació recuperables i no recuperables que figuraran en les "Guies docents" de les assignatures
- S'estableixen dos períodes d'avaluació: ordinari i extraordinari que figuraran en el calendari acadèmic anual
- El calendari de proves finals no podrà modificar-se, excepte causa de força major. La data de proves finals de cada assignatura es coneixerà abans dels períodes de matrícula, el lloc, almenys, amb 30 dies d'antelació.
- El sistema de qualificació serà numèric de 0 a 10 amb un decimal . Es podrà atorgar "Matrícula d'Honor" a estudiants amb qualificació igual o major de 9, amb un màxim del 5% d'estudiants matriculats en una assignatura o 1 per a assignatures amb 20 o menys estudiants.
- Els resultats de proves parcials i finals es publicaran a través d'UACloud . Per a les primeres, no més tard de 30 dies naturals. Per a les segones en el termini establit en el calendari acadèmic . A més, en proves finals s'indicarà amb almenys 48 hores d'antelació el lloc, data i horari per a la revisió
- S'estableix el procediment de revisió i reclamació de qualificacions.
- Reglament d'Avaluació dels Aprenentatges (BOUA de 9/12/2015) [pdf]
Per a completar la informació sobre avaluació de coneixements cal consultar:
- Normativa de permanència.
- Reglament d'adaptació curricular (BOUA, 28/07/2015) [pdf].
- Exàmens i avaluació. Servei d'informació.
Què és i quins estudiants poden sol·licitar adaptació curricular?
És el conjunt d'accions acadèmiques i tècniques que, a sol·licitud d'una o un estudiant, es poden dur a terme, amb la finalitat de facilitar l'accés, permanència i màxim aprofitament del curs acadèmic. L'adaptació curricular es gestionarà atenent els principis de confidencialitat i privacitat
Els o les estudiants que poden sol·licitar adaptació curricular es divideixen en dos grups:
- Primer grup. Estudiants que acrediten un grau de discapacitat física, sensorial o psíquica, igual o superior al 33% i estudiants amb necessitats específiques de suport educatiu (NEAE) per alteracions de salut congènita o sobrevinguda.
- Segon grup. Estudiants que acrediten la condició d'esportistes d'elit, alt nivell o universitaris. Víctimes de violència de gènere. Situació de part, adopció o acolliment fills menors de 3 anys a càrrec o cuidadors de familiars dependents. Jornada laboral incompatible amb l'assistència a classe. Membres d'òrgans de govern de la UA, participants en tornejos, activitats culturals o acadèmiques en representació de la UA i estudiants que participen en programes de mobilitat.
Les sol·licituds d'adaptació es presentaran dues setmanes abans de l'inici del curs o semestre. Excepcionalment, en qualsevol moment per causes sobrevingudes.
Les sol·licituds d'estudiants del primer grup es remetran al Centre de Suport a l'Estudiant (CAU) i les del segon grup es remetran al centre (facultat/escola politècnica).
Hi ha dos nivells d'adaptacions:
- Adaptacions de suport a l'aula poden consistir en adequació de materials, il·luminació o qualitat de so de les aules. Adaptació de pràctiques o continguts acadèmics i fins i tot utilització de sistemes de comunicació alternatius o complementaris. També, es poden contemplar absències justificades a classe (un màxim del 25% per assignatura).
- Adaptacions en proves d'avaluació podrien consistir en l'ampliació del temps en les proves o en la transcripció a altres sistemes de comunicació alternatius.
+info:
- Reglament d'adaptació curricular (BOUA de 28/07/2015) [pdf].
- Reglament d'adaptació curricular de la Universitat d'Alacant. Centre de Suport a l'Estudiant.
- Procedimente de sol·licitud d'Adaptació Curricular. Centre de Suport a l'Estudiant (CAU).
Altres qüestions acadèmiques d'intéres per a l'alumnat
- Actes de benvinguda a l'alumnat.
- Investigació.
- Atenció a estudiants amb necessitats especials.
- Representació i participació estudiantil:
- Reconeixements i premis:
Centre
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
Correu electrònic: facu.economiques@ua.es
Web: https://economicas.ua.es/
Tel : (+34) 96 590 3670 / (+34) 96 590 3671 / (+34) 96 590 3770
Fax : (+34) 96 590 9789
Twitter: https://twitter.com/EconomicasUA
Flickr: https://www.flickr.com/photos/157606771@N05/albums
+info: Organització del centre