Per què estudiar el màster?
Objectius generals del títol
El Màster Universitari en Turisme Cultural és una oferta formativa de la Facultat de Filosofia i Lletres que garanteix l'adquisició dels coneixements, les eines i les estratègies necessàries per a aconseguir una especialització en l'àmbit dels viatges, visites i estades lligats a les més diverses experiències culturals. El desenvolupament del turisme cultural desperta en l'actualitat un gran interès en tota mena de destinacions, des de les grans ciutats a les comarques més aïllades, passant pel desenvolupament dels atractius propis del lloc en què es viu.
Estructura dels Estudis
- Estructura del màster per crèdits i matèria
- Distribució d'assignatures per curs / semestres
- Planificació general del pla d'estudis
Estructura del màster per crèdits i matèria
Tipus de matèria |
Crèdits |
Obligatòries |
30 |
Optatives |
12 |
Pràctiques Externes |
9 |
Treballe Fi de Màster |
9 |
TOTAL CRÈDITS |
60 |
Distribució d'assignatures per curs / semestres
Planificació temporal de les matèries del títol. Alumnes a temps complet.
MÓDULS | MATÈRIES | ASSGNATURES | TIPUS | SM1 | SM2 |
MÒDUL I. MATÈRIES OBLIGATÒRIES |
Técniques i mètodes |
Técniques d'interpretació turística | OB | 3 | |
Tecnologíes de la informació i recursos digitals per al turisme cultural | OB | 3 | |||
Governança i societat | Governança, polítiques públiques i patrimoni cultural | OB | 3 | ||
Societats avançades i consum cultural | OB | 3 | |||
Gestió d'empresses i destinacions | Creació d'empreses i emprenedoria en turisme cultural | OB | 3 | ||
Planificació i gestió de destinacions de turisme cultural | OB | 3 | |||
Identitat territorial, patrimoni i desenvolupament local | OB | 3 | |||
Recursos turístics i nous escenaris culturals | Escenaris i tipologies de turisme cultural | OB | 3 | ||
Recursos culturals i potencialitat turística | OB | 3 | |||
Aprofitament turístic del patrimoni arqueològic | OB | 3 | |||
MÒDUL II. MATÈRIES OPTATIVES |
Promoció de destinacions i productes |
Turistes culturals, territori i població local | OP | 3 | |
Nous materials per al turisme cultural | OP | 3 | |||
Gestió d'imatge i marca de destinacions de turisme cultural | OP | 3 | |||
Anàlisi de mercats i estratègies de màrqueting per a turisme cultural | OP | 3 | |||
Innovació i comunicació audiovisual per a productes turístics | OP | 3 | |||
El patrimoni com a recurs cultural | Rutes i itineraris culturals | OP | 3 | ||
Història i art per al turisme | OP | 3 | |||
Cultures vives i turisme cultural | OP | 3 | |||
El patrimoni lingüístic i literari | OP | 3 | |||
El patrimoni industrial, científic i tècnic | OP | 3 | |||
MÒDUL III. PRÀCTIQUES EXTERNES | Pràctiques externes | Pràctiques externes | OB | 9 | |
MÒDUL IV. TREBALL DE FI DE MÀSTER | Treball de fi de màster | Treball de fi de màster | OB | 9 | |
CRÈDITS TOTALS | 30 | 30 |
*En el segon semestre (SM2), a més de realitzar les Pràctiques Externes i el TFM, l'alumnat ha de cursar com a mínim 4 assignatures optatives de les 10 que s'ofereixen, és a dir, com a mínim 12 ECTS.
Planificació temporal de les matèries del títol. Alumnes a temps parcial.
MÒDULS | MATÈRIES | ASIGNATURES | TIPUS | SM1 | SM2 | SM3 | SM4 |
MÒDUL I. MATÈRIES OBLIGATÒRIES | Tècniques i mètodes | Tècniques d'interpretació turística | OB | 3 | |||
Tecnologies de la informació i recursos digitals per al turisme cultural | OB | 3 | |||||
Governança i societat | Governança, polítiques públiques i patrimoni cutural | OB | 3 | ||||
Societats avançades i consum cultural | OB | 3 | |||||
Gestió d'empreses i destinacions | Creació d'empreses i emprenedoria en turisme cultural | OB | 3 | ||||
Planificació i gestió de destinacions de turisme cultural | OB | 3 | |||||
Identitat territorial, patrimoni i desenvolupament local | OB | 3 | |||||
Recursos turístics i nous escenaris culturals | Escenaris i tipologies de turisme cultural | OB | 3 | ||||
Recursos culturals i potencialitat turística | OB | 3 | |||||
Aprofitament turístic del patrimoni arqueològic | OB | 3 | |||||
MÒDUL II. MATÈRIES OPTATIVES | Promoció de destinacions i productes | Turistes culturals, territori i població local | OP | 3 | |||
Nous materials per al turisme cultural | OP | 3 | |||||
Gestió d'imatge i marca de destinacions de turisme cultural | OP | 3 | |||||
Anàlisi de mercats i estratègies de màrqueting per a turisme cultural | OP | 3 | |||||
Innovació i comunicació audiovisual per a productes turístics | OP | 3 | |||||
El patrimoni com a recurs cultural | Rutes i itineraris culturals | OP | 3 | ||||
Història i art per al turisme | OP | 3 | |||||
Cultures vives i turisme cultural | OP | 3 | |||||
El patrimoni lingüístic i literari | OP | 3 | |||||
El patrimoni industrial, científic i tècnic | OP | 3 | |||||
MÒDUL III. PRÀCTIQUES EXTERNES | Pràctiques externes | Pràctiques externes | OB | 9 | |||
MÒDUL IV. TREBALL DE FI DE MÀSTER | Treball de fi de màster | Treball de fi de màster | OB | 9 | |||
CRÈDITS TOTALS | 15 | 12 | 15 | 18 |
* En el segundo semestre del primer curso (SM2) el alumnado debe cursar como mínimo 4 asignaturas optativas de las 10 que se ofertan, es decir, como mínimo 12 ECTS.
Planificació general del pla d'estudis
El Màster Universitari en Turisme Cultural s'estructura a partir d'un total de quatre mòduls que permeten a l'alumnat desenvolupar les competències necessàries per a treballar en la planificació i gestió de destinacions i productes de turisme cultural.
- Mòdul I. Matèries obligatòries.
- Mòdul II. Matèries optatives.
- Mòdul III. Pràctiques Externes.
- Mòdul IV. Treballe Fi de Màster.
Al seu torn, cadascun dels mòduls esá estructurat en diverses matèries, que en el seu conjunt constitueixen els diferents camps d'activitat relacionats amb la planificació i gestió del turisme cultural:
Mòdul I:
- Tècniques i Mètodes.
- Governança i Societat.
- Gestió d'empreses i destinacions.
- Recursos turístics i nous escenaris culturals.
Mòdul II:
- Promoció de destinacions i productes.
- El patrimoni com a recurs cultural.
Mòdul III:
- Pràctiques externes.
Mòdul IV:
- Treballe fi de màster
Per part seua, cada matèria les sis primeres matèries inclouen un total de 20 assignatures diverses assignatures, que sumen 20 en total, 10 obligatòries i 10 optatives, totes elles de 3 ECTS cadascuna.
Per a obtenir el títol de Màster Universitari en Turisme Cultural l'alumnat ha de cursar un total de 60 ECTS, dins dels quals s'inclouen 10 assignatures obligatòries (30 ECTS), més 4 assignatures optatives (12 ECTS) a triar d'entre les 10 propostes, les pràctiques externes (9 ECTS) i el TFM (9 ECTS).
Lògicament les 10 matèries obligatòries es consideren fonamentals perquè reuneixen les competències que han d'adquirir tots els estudiants en relació amb el propòsit del màster, és a dir, formar professionals per a treballar en la planificació i gestió del turisme cultural en diferents àmbits, la qual cosa es completa amb les pràctiques externes i el Treball Fi de Màster per a adquirir el màxim nivell de qualificació.
El programa formatiu ofereix també la possibilitat de triar entre dues especialitats:
“Innovació en turisme cultural” i “Creació i gestió d'ofertes en turisme cultural”, l'obtenció del qual se subjecta al compliment del requisit de matricular-se com a mínim de 4 de les assignatures optatives lligades a cada especialitat, tal com es recoje més endavant.
La distribució temporal de les assignatures en relació amb l'organització del pla d'estudis, tenint en quanta que totes les assignatures obligatòries s'imparteixen exclusivament en la modalitat presencial i la totalitat de les optatives en la modalitat semipresencial, s'ha disposat de manera que, per a l'alumnat a temps complet, les primeres es cursen en el primer semestre i les de caràcter optatiu en el segon, en el qual també s'inclou la realització de les Pràctiques Externes i el TFG.
Quan es tracte d'alumnat a temps parcial, en el primer semestre s'han de cursar cinc de les 10 assignatures obligatòries, en el segon totes les optatives, en el tercer les cinc assignatures obligatòries restants i, en el quart, les Pràctiques Externes i el TFM.
Respecte a l'oferta d'assignatures optatives, cada alumne/a pot triar les quatre necessàries per a completar el programa formatiu d'entre les 10 que s'ofereixen, però també pot matricular-se de tantes assignatures com desitge, possibilitat que ve facilitada per impartir-se en modalitat semipresencial. L'alumne/al fet que opte per fer una de les dues especialitats que s'ofereixen, haurà de triar les 4 assignatures optatives que exigeix el programa formatiu del màster dins de les assignades a cadascuna d'elles. No obstant això, en tractar-se d'assignatures amb docència semipresencial, es facilita també que l'alumnat puga cursar totes dues especialitats o que configure el seu currículum amb una combinació d'assignatures de totes dues especialitats.
Eixides professionals
Orientació
Perfil d'especialització del títol
El màster proporciona la qualificació necessària per als qui desitgen especialitzar-se en el disseny i promoció de productes de turisme cultural, en la planificació i gestió turística d'empreses i destinacions culturals des de l'àmbit tant públic com privat, en l'assessorament a Institucions i empreses privades en l'adopció d'estratègies i en el desenvolupament de productes turístics i/o culturals o en la consultoria turística.