SERVEI UNIVERSITARI DE PROGRAMES INTERNACIONALS I MOBILITAT

 
   

Associació alumnes internacionals

Programa Sòcrates

Intercanvi docent a través del programa Sòcrates/Erasmus

Cursos impartits en anglès

Projectes internacionals en el marc del programa Sócrates

Coordinació convenis bilaterals Sócrates

Informes Comissió Europea i Agència Nacional a Madrid

Xarxa de coordinadors de centre

Representació institucional en fòrums internacionals

Programa DRAC

Programes propis de la Universitat d'Alacant

Butlletí mobilitat internacional Nº1-Juio 2001.

Elaboració, disseny i manteniment de la pàgina web

 

 

 

Universitari de Programes Internacionals i Mobilitat

 

ASSOCIACIÓ ALUMNES INTERNACIONALS

Al maig de 2001, es va presentar oficialment l'Associació d'Estudiants Internacionals , en el marc de les I Jornades d'Estudiant d'Intercanvi Internacional. L'Associació sorgeix com fòrum de trobada entre tots els universitaris que han participat en programes d'intercanvi internacional, tant si és antic alumne de la UA, com si està estudiant en l'actualitat. Compten amb el suport del Servei de Programes Internacionals i Mobilitat i la col·laboració d'algun dels seus membres en la coordinació de diverses activitats.

Activitats:

· Col·laboració activa en les I Jornades d'Estudiants d'Intercanvi Internacional.
· Programa TUTOR: PROGRAMA DE RECEPCIÓ D'ESTUDIANTS INTERNACIONALS

Els membres del Programa de Recepció d'Estudiants Internacionals (PREI-TUTOR) són persones que estan o han estat lligades a la Universitat d'Alacant i que tenen en comú les ganes de realitzar activitats, amb ganes de desenvolupar idees i projectes en l'àmbit internacional. El programa intenta que els seus membres ho passen tan bé com sigui possible com un grup d'amics que són, a més de compatir i reviure aquest sentiment tan especial i difícil d'explicar, que és el que tens quan tornen de la seua experiència a l'estranger. Així, alhora que alleugen la síndrome post-erasmus, ajuden els que vénen a estudiar a la UA, preparen als que aniran prompte i ofereixen als que no se'n poden anar un ambient difícil de trobar en altres situacions.

Més que una recepció, el programa TUTOR té la missió d'integrar l'alumne internacional en tots els aspectes de la vida a Espanya. No es limita exclusivament als acadèmics.

     
 
Comienzo de la página
 
      
     
 

PROGRAMA SÓCRATES

Activitats i serveis oferts als alumnes internacionals Erasmus/Internacionals
Activitats i serveis oferts als alumnes Erasmus de la Universitat d'Alacant

 

 

ACTIVITATS I SERVEIS OFERTS ALS ALUMNES INTERNACIONALS ERASMUS/INTERNACIONALS

Nombres absoluts d'alumnes internacionals

99/00

00/01

Increment

Estudiants

548

658

20’07%


I Jornades d'Estudiant d'Intercanvi Internacional

Els dies 17 i 18 de maig de 2001, es van organitzar les I Jornades d'Estudiant d'Intercanvi Internacional. Amb la participació d'estudiants internacionals i alumnes UA que han realitzat un període d'intercanvi en anys anteriors. S'hi van instal·lar sis carpes que van acollir a més de 100 alumnes, interessats a participar en el programa de mobilitat europea Sòcrates/Erasmus. L'objectiu plantejat va ser disminuir els obstacles i incerteses, que l'alumne de la UA troba davant un període d'estudis en una altra universitat, mitjançant l'intercanvi d'experiències amb alumnes europeus i llatinoamericans, que es trobaven en la UA en aquest moment i alumnes de la Universitat d'Alacant, que ja han participat en un intercanvi. En aquests dies, alumnes d'universitats associades van proporcionar informació de les seues respectives universitats. Alhora, es van organitzar xarrades en les quals van intervenir representants de les universitats amb les quals la UA manté convenis d'intercanvi


 

Setmana d'orientació i benvinguda

Al llarg del curs 2000-2001, es van organitzar dues setmanes d'orientació, dirigides a ajudar en els seus primers dies a l'estudiant d'intercanvi internacional. Aquestes setmanes van ser:

Del 18 al 22 de setembre de 2000. Per a alumnes que venien a cursar estudis corresponent al primer quadrimestre o curs complet.
Del 12 al 16 de febrer: per a alumnes del segon quadrimestre.

S'hi realitzen les següents activitats:

I.- Reunions informatives amb membres del personal del Servei, per a orientar-los sobre el que poden trobar en la seua vida universitària: reunions amb els Coordinadors, informació sobre els cursos espanyol, cursos en anglès, període de matrícula, viatges, altres activitats,etc. Se'ls lliura mapes del campus i d'Alacant, com també fullets informatius d'interès.

II."Coneix el campus". Acompanyats per estudiants pertanyents a l'Associació d'Estudiants Internacionals, s'ix tots els dies, a les 12.00 h., des de l'edifici de la Torre de Control per a mostrar-los els Centres i Serveis més rellevants de la Universitat.

III.- Passeig per Alacant. S'ofereix a tots els alumnes, la possibilitat de conèixer la ciutat, en companyia d'alumnes d'intercanvi UA i personal del Servei. S'ix tots els dies, a partir de les 17'30h. des de la plaça dels Estels, amb destinació al nucli antic i el port. "Només aquí (i a poqueta nit) trobaràs la barreja de colors que es fon el Mediterrani, el cel i la ciutat. Mereix la pena guardar-los, no només en la retina".

d'Orientació i Bienvenida

 

Accés a la UA de l'estudiant Internacional

1.- Elaboració de la "Guia de l'Estudiant Internacional"

Aquesta guia s'ha dissenyat per a facilitar a l'estudiant les gestions que ha de realitzar, des que és seleccionat per la universitat d'origen.

GUIA PRÀCTICA DE L'ESTUDIANT INTERNACIONAL

SUMARI:

ABANS DE VENIR: GESTIONS PRÈVIES
1.-Formulari d'Inscripció (Enrolment Form)
2.-Allotjament
3.-Cursos d'espanyol
4.-Cursos impartits en anglès
5.-Campus virtual, Planes d'Estudi i Automatrícula
6.-Segur mèdic

DESPRÉS DE LA TEVA ARRIBADA.
1.-Registre d'arribada
2.-Induction week
3.-Exàmens i notes
4.-Informació pràctica sobre Alacant i la Universitat.

ABANS DE VENIR: GESTIONS PRÈVIES

1) FORMULARI D'INSCRIPCIÓ (ENROLMENT FORM ): Envia'ns emplenat i signat per tí i pel teu coordinador el formulari que et vam adjuntar (vegi's document 1: Enrolment Form) i comprova que no et falte cap dada o document:

  • Dades personals
  • Data de naixença i nacionalitat
  • Nom, adreça electrònica, signatura del coordinador i segell de la universitat d'origen
  • Període d'intercanvi (primer semestre, segon semestre o curs complet)
  • Tres fotografies ¡MOLT IMPORTANT PER A FER LA TARGETA D'ESTUDIANT!
  • Fotocòpia del teu passaport o document d'identitat -ambdós costats-
  • Adreça electrònica particular. ¡MOLT IMPORTANT PER A TOTES LES COMUNICACIONS AMB TU!

    A més, si vols allotjament i cursos d'espanyol, has d'enviar:

  • FORMULARI D'ALLOTJAMENT signat (només si vols que ho gestione l'Oficina d'Allotjament). Deus enviar-lo conjuntament amb l'Enrolment Form
  • APPLICATION FOR SPANISH COURSE. has d'enviar-lo conjuntament amb l'Enrolment Form. És obligatori fer el PLACEMENT TEST on-line, almenys 1 mes abans del començament del curs que hagis elegit. (http://wwww.ua.es/socrates, apartat "alumne Internacional", cursos d'espanyol)

    ATENCIÓ: Si no hi ha notificació prèvia de la universitat d'origen, només podrem admetre els formularis que vengen amb signatura i segell oficial (inclosa la persona responsable dels intercanvis SÓCRATES de la teva universitat)

2) ALLOTJAMENT:

Si vols realitzar tu mateix les gestions de l'allotjament:

1.-L'Oficina d'Informació a l'Alumne disposa d'una oferta d'habitatges (private sector), perquè contactis directament amb els propietaris http://www.ua.es/oia/es/allotja/
2.-També pots trobar anuncis en http://www.ua.es/es/alumnat/anuncis/index.html
3.-Per a passar els teus primers dies a Alacant pots reservar en algun hostal, pensió o hotel d'Alacant http://www.alicanteturismo.com/pag/fr_centre/fr_allotja.htm

Si prefereixes que la recerca d'allotjament la realitze l'Oficina d'Allotjament de la Societat de Relacions Internacionals, (sri@sri.ua.es) deus:


1. Emplenar el FORMULARI D'ALLOTJAMENT (Accommodation application form) -et vam adjuntar aquests documents-.
2. És obligatori remetre un justificant del dipòsit -Proof of Payment- (26.000 Pts, o 156,23 euro, per transferència bancària o xec) juntament amb els formularis.
3. RECORDA QUE SI NO HEM REBUT TOT AMB 1 MES D'ANTELACIÓ A LA TE UA ARRIBADA, L'OFICINA D'ALLOTJAMENT NO POT GARANTIR-TE L'ALLOTJAMENT.

Més informació en documents que t'adjuntem.

3) CURSOS D'ESPANYOL

Aquesta informació només està dirigida a estudiants d'intercanvi Sòcrates i a estudiants en el conveni dels quals internacional d'intercanvi o mobilitat, s'especifiqui la gratuïtat del curs atès que les dues universitats signants de l'acord hauran establert la reciprocitat dels cursos d'idioma. Consulta amb el coordinador de l'intercanvi en la teua universitat.
Si ets estudiant Sòcrates o procedent de conveni de mobilitat amb possibilitat de curs gratuït d'espanyol, deus indicar la teva intenció de prendre part o no en el curs d'espanyol:

1. Has de seleccionar l'opció corresponent (SI, NO), en el Enrolment Form (has d'enviar-lo per correu al Servei Universitari de Programes Internacionals i Mobilitat- Sòcrates).
2. Has d'emplenar la sol·licitud per al curs de Llengua i Cultura Espanyola (Application for Spanish Language Course). És molt important que indiques el curs que desitges fer.
3. Hauràs de fer un test de nivell (Placement test on-line) obligatori per a quedar inscrit en el curs d'espanyol http://www.sri.ua.es/espanol/test_espa.htm

¡ATENCIÓ!
Només es podrà obtenir un màxim de 8 crèdits ECTS per cursos d'espanyol durant el curs acadèmic.
Més informació en http://www.ua.es/socrates i en els documents que et vam adjuntar (LANGUAGE TUITION: SPANISH COURSES)

4) CURSOS IMPARTITS EN ANGLÈS

En la Universitat d'Alacant existeixen, a més de les assignatures pròpies de cada estudi, cursos de lliure elecció curricular i IMPARTITS EN ANGLÈS de les titulacions d'Econòmiques i Administració i Adreça d'Empreses (ADE), detallats en el llistat adjunt. Aquests cursos s'impartiran en el primer i segon quadrimestre del curs 2001-2002.

INTERNATIONAL MONETARY ECONOMICS
ACCOUNTING AND FINANCE: Real Options and the Value of Companies
MÀRQUETING IN THE EUROPEAN UNION
THE ECONOMY OF LEISURE AND TOURISM
THE ECONOMY OF THE EUROPEAN UNION: Characteristics, Economic Structure and Institutions
HUMAN RESOURCES MANAGEMENT
COMPARATIVE FILM

Aquests cursos van dirigits a:

a. Alumnes de la Universitat d'Alacant amb un mínim de 60 crèdits aprovats, i amb un nivell d'anglès adequat per a seguir les classes (en cas de no acreditar suficient anglès, podrà sol·licitar-se una prova addicional).
b. Alumnes internacionals procedents d'intercanvis ERASMUS. Places limitades per ordre de matrícula.
c. Alumnes internacionals procedents de convenis Internacionals. Places limitades per ordre de matrícula
d. Altres alumnes internacionals: Excepcionalment, depenent de les places que quedin vacants, pot admetre's alumnes internacionals que no vengen a través de convenis. Per a això, hauran de presentar una sol·licitud a la qual se li contestarà indicant si han obtingut plaça.

PERÍODE DE MATRÍCULA:
Si estàs interessat, has de matricular-te una vegada arribat a la universitat, ja que hi ha places limitades.

5) CAMPUS VIRTUAL, PLANS D'ESTUDI I AUTOMATRÍCULA

a) CAMPUS VIRTUAL
L'alumne INTERNACIONAL té accés en la Universitat d'Alacant al Campus Virtual, http://www.ua.es/es/univirtual/index.html. Aquest projecte ha estat desenvolupat de forma íntegra en la Universitat d'Alacant. Des del seu inici, ha influït molt positivament en la qualitat de la docència i la gestió academicoadministrativa: permet enriquir, però no substituir, les relacions entre professorat, alumnat i gestors, superant les limitacions espai-temporals de les relacions amb presència física.

· ¿Com accedeixes al servei? Només pots accedir prèvia identificació de l'usuari o usuària, mitjançant el codi personal secret (DNI i clau) que apareix en l'encapçalament de LA CARTA del Director Acadèmic que et vam remetre en aquest dossier de documentació. Si no tens en aquest moment DNI i clau, se't comunicarà en arribar a la universitat.

· ¿Què pots trobar en el Campus Virtual o Universitat Virtual?
En resum:

1. Informació del professor
- Bibliografia de l'assignatura
- Enllaços d'interès
- Consultar al professor, a través de tutories
- Preguntes d'interès
- Exàmens i notes obtingudes
- Podràs recollir material docent
- Horari de l'assignatura

2. Informació de gestió
- Consulta del teu expedient
- Anuncis d'interès
Si mira les fitxes dels seus professors:
- Coneixeràs les adreces electròniques dels teus companys
- Plans d'estudis
- Secretaria Virtual

 

b) PLANES D'ESTUDIS.
Per a establir el programa d'estudi que vas a realitzar en la Universitat d'Alacant, pots consultar els plans d'estudis que trobaràs en el Campus Virtual o la Guia acadèmica ECTS de la nostra pàgina web (http://www.ua.es/socrates)

Aquesta informació, et permetrà elaborar -conjuntament amb el teu coordinador- el Learning Agreement, o contracte d'aprenentatge. En la nostra universitat pots contactar també amb la xarxa de coordinadors de centre, o d'estudis, per a facilitar-te aquesta tasca: http://WWW.UA.és/socrates/socratesorganizacionua.htm

Més informació:
FACULTAT D'ECONÒMIQUES: http://www.ua.es/centres/economicas/index.htm
· Economia
· Administració i Direcció d'Empreses
· Sociologia
· Publicitat i Relacions Públiques
FACULTAT DE CIÈNCIES: http://www.ua.és/centres/ciències/index.html
· Biologia
· Matemàtiques
· Enginyeria Química
· Química
· Enginyeria Geològica
· Ciències del Mar
FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES: http://www.ua.és/centres/filosofia
· Traducció i Interpretació: Anglès
· Traducció i Interpretació: Francès
· Traducció i Interpretació: Alemany
· Filologia Hispànica
· Filologia Àrab
· Filologia Catalana
· Filologia Anglesa
· Filologia Francesa
· Humanitats
· Geografia
· Història
· Turisme
FACULTAT D'EDUCACIÓ http://www.ua.és/socrates/index/index.htm
· Mestre en Educació Musical
· Mestre en Educació Infantil
· Mestre en Educació Primària
· Mestre en Educació Física
· Mestre en Llengua Estrangera
· Psicopedagogia
FACULTAT DE DRET: http://www.ua.es/centres/dret/index.html
· Dret
· Gestió i Administració Pública
ESCOLA POLITÈCNICA SUPERIOR: http://www.eps.ua.és/
· Arquitecte
· Arquitecte Tècnic
· Enginyer en Informàtica
· Enginyer Tècnic en Informàtica de Gestió
· Enginyer Tècnic en Informàtica de Sistemes
· Enginyer Tècnic en Obres Públiques
· Enginyer Tècnic en Telecomunicacions: Imatge i So
ESCOLA OFICIAL DE TURISME: http://www.ua.es/escola.turisme/index.htm
· Turisme
ESCOLA UNIVERSITÀRIA D'INFERMERIA: http://www.enfenet.ua.és/
· Infermeria
ESCOLA UNIVERSITÀRIA D'EMPRESARIALS "GERMÀ BERNÀCER ": http://www.euce.ua.és/
· Empresarials
ESCOLA ÒPTICA I OPTOMETRIA: http://www.ua.és/eu.optica/index.htm
· Òptica i Optometria
ESCOLA RELACIONS LABORALS. http://www.ua.és/rlaborales/
· Relacions Laborals
ESCOLA TREBALL SOCIAL: http://www.ua.és/centres/trabajosocial/index.htm
· Treball Social

c) AUTOMATRÍCULA (SECRETARIA VIRTUAL)

A través del DNI I CLAU, pots matricular-te de les assignatures que has elegit, en els següents períodes de matrícula:
Matrícula :
-
Des del teu ordinador o ordinadors exteriors al campus: mes de setembre / II semestre: mes de gener.
- Des de les sales d'automatrícula del Campus en la Universitat: mes d'octubre./II semestre: mes de febrer (ES VENIR A LA UNIVERSITAT, SE US DONARÀ UN LLISTAT D'AULES i targeta per a ús de l'ordinador)
-
AMB POSTERIORITAT a les dates anteriors, no podrà modificar-se la matrícula.

No oblides seguir atentament les indicacions que et vagen apareixent i si tens algun problema, transmet-nos-el immediatament per A/e: s.socrates@ua.es

6.-Assegurança mèdica

Comprova que la teua assegurança cobreix les despeses sanitàries a Espanya.
No oblides estar en possessió del formulari I-111(o I-128), si ets estudiant de la Unió Europea. Consulta el teu coordinador. En cas que tingues una assegurança privada, no oblides portar-te l'adreça dels metges als quals pots acudir a Alacant.
En la Universitat vam comptar amb un servei mèdic per a casos lleus. Si necessites atenció mèdica pots anar als consultoris de la Seguretat Social o hospitals amb l'I-111.

DESPRÉS DE LA TEUA ARRIBADA

1.-Registre d'arribada:

Després de la teua arribada, has d'acudir immediatament a comunicar-nos que has començat l'intercanvi en la UA t, (Servei de Programes Internacionals i Mobilitat -Àrea alumnes acollits-, 1a planta, edif. Torre de Control). Has de parlar amb la responsable del Servei, Dori Urbán, qui t'atendrà en tot el que necessites; o passar per la Finestreta Única (planta baixa, edif, Torre Control), on registrarem la teua arribada. Al principi de cada semestre preparem una setmana d'orientació, en la qual tindràs una reunió informativa sobre:

- Data de reunions amb els coordinadors en la Universitat d'Alacant
- Matrícula cursos d'espanyol per a estudiants SÒCRATES/ERASMUS
- Targeta d'estudiant
- Activitats culturals i esportives
-
Associacions d'estudiants
- Com pots matricular-te en el Campus Virtual, si no ho has fet fins aquest moment

2.-IDENTIFICACIÓ: molt IMPORTANT. Mentre romangues en el centre universitari, el teu número d'identificació serà el mateix que t'hem proporcionat com a DNI. En qualsevol document de la universitat, també el carnet d'estudiant, has d'identificar-te amb aquest número, no amb el del passaport.

3.-EXÀMENS I NOTES: una vegada hages assistit a classe i realitzes els exàmens emporta't la "Evaluation Sheet", amb les notes que hages obtingut de cada professor. Posteriorment, remetrem el certificat oficial de les qualificacions obtingudes a la universitat d'origen.

4.-INFORMACIÓ PRÀCTICA SOBRE ALACANT I LA UNIVERSITAT

· Antecedents i evolució: http://www.ua.es/es/presentacion/antecedents/index.html
· Facultats i escoles: 5 facultats, 1 Politècnica i 5 escoles universitàries que ofereixen 41 titulacions: http://www.ua.es/socrates
· Biblioteques: 8 biblioteques repartides per les facultats i escoles. La Biblioteca General ocupa una superfície de 14.500 m2 i una capacitat per a 2500 persones. També existeixen 250 llocs d'ordinador amb accés a Internet http://www.ua.es/es/biblioteques/index.html
· Biblioteca virtual Miguel de Cervantes: fons bibliogràfic digital format per textos íntegres d'obres clàssiques en espanyol, des dels seus orígens al segle XIX. http://cervantesvirtual.com/
· Serveis per a l'alumne: http://www.ua.es/socrates

- Servei mèdic: http://www.ua.es/socrates/comuns/medicos.htm
- Estudiants amb necessitats específiques. http://WWW.UA.es/es/serveis/alumnes/centre_suport.htm
- Aparcaments: http://www.ua.es/socrates/comuns/aparcament.htm
- Oficina Postal: http://www.ua.es/socrates/comunes/oficina_postal.htm
- Oficines Bancàries: http://www.ua.es/socrates/comunes/oficines_bancaries.htm
- Telèfons Públics: http://www.ua.es/socrates/comunes/cabines_telefonicas.htm
- Associacions Estudiantils: http://www.ua.es/coalumnos/
- Defensor Universitari: http://www.ua.es/es/serveis/defensor/defensor.htm
- ¿On menjar?: http://WWW.UA.es/es/serveis/cafeterias/index.html
- Oficina d'Objectes Perduts: http://www.ua.es/es/serveis/obj_perduts/index.html
-
Transports: http://www.ua.es/socrates/comuns/transport_universitari.htm
- Centre comercial: http://www.ua.es/socrates/comuns/centre_comercial.htm
- Fotocòpies: http://www.ua.es/socrates/comunes/fotocòpies.htm

· Accés al Campus: Pots agafar algunes de les línies d'autobusos que arriben al Campus, des de diversos llocs del Centre i de la perifèria d'Alacant:

Línia 24: http://www.subus.es/Provincia/24/Linea.html
Línia 36: http://www.subus.es/Provincia/36/Linea.html
Línia 37: http://www.subus.es/Provincia/37/Linez.html
Línia 32: http://www.subus.es/Provincia/32/Linea.html
Línia 38: http://www.subus.es/Provincia/38/Linea.html

· Plànol del Campus: http://www.sigua.ua.es/pla/nivell2/marc.htm
· Alacant i comarques:

* Predicció del temps a Alacant: http://www.ua.es/es/presentacion/enllaços.html
* Informació de vols de l'aeroport: http://www.aena.es/ae/alc/infovuelos.htm
* Horari de trens: http://www.renfe.es/hir/index.html
* Altres webs informatius sobre Alacant i província: http://www.ua.es/es/presentacion/altres_webs.html
* Plànol de la ciutat d'Alacant: http://www.upv.es/cv/aliplano.gif

SERVEI DE PROGRAMES INTERNACIONALS I MOBILITAT
UNIVERSITAT D'ALACANT
1a planta. edifici Torre de Control
Apartat 99// I-03080.
ALACANT

Telf.: +34-96 5 90 95 58.
Fax: +34-96 5 90 37 94.
I-Mail: s.socrates@ua.es
Htpp://www.ua.es/socrates
Coordinació Tècnica : Carmen Cano
Responsable incoming students : Adoración Urbán

La Guia de l'Alumne Internacional, s'envia pel febrer, a totes les universitats amb les quals tenim conveni d'intercanvi Sòcrates, o un altre conveni específic de mobilitat (més de 200 universitats). Amb posterioritat, al març, una vegada rebudes les comunicacions institucionals de les universitats, amb els noms i adreces dels alumnes que envien a realitzar el període d'estudis en la UA , s'envia a tots els alumnes que cursen estudis en la UA per al quadrimestre o curs complet (voltant de 500). Al voltant de novembre, es remet als qui vindre a cursar estudis durant el segon quadrimestre (uns 200 més).


2. Guia acadèmica:

A més de trobar la informació relativa als estudis en la web de cada facultat, pots trobar tots els plans d'estudis en la web que hem elaborat guia acadèmica, seguint les recomanacions de la Comissió Europea que suggereix que estiguen en una única web, o en un llibre editat amb aquesta finalitat, tots els estudis que pot cursar l'alumne i les diverses facultats, a fi de facilitar l'accés ràpid de l'alumne a aquesta informació i del coordinador internacional. S'hi centralitza la informació de cada centre i se'n destaca el més interessant per a l'alumne d'intercanvi.


Per exemple:

  Informació general

·         Missatge de benvinguda
·         Plànol de la facultat
·         Web pròpia de la facultat

  Estructura i organització

·         Deganat
·         Administració 

·         Departaments 
·         Biblioteca 

Més informació

·         Informació de la facultat, sobre places i  beques ERASMUS
·         Cursos en anglès

Estudis

ECONOMIA :

·         Pla d'Estudis
·         Horaris:

o        1r Economia, 2000-2001
o        2n Economia, 2000-2001

o        3r Economia, 2000-2001
o        4t Economia, 2000-2001

·         Dates d'exàmens i professorat:   

o        Febrer 2001
o        Professorat

ADMINISTRACIÓ I DIRECCIÓ DE  EMPRESES (ADE) 

·         Pla d'Estudi
·         Horaris:

o 1r ADE, 2000-2001.
o      2n ADE, 2000-2001.
o      3r ADE, 2000-2001.
o       4t ADE, 2000-200

·           Dates d'exàmens i professorat:

o        Febrer 2001
o        Professorat

SOCIOLOGIA

·         Pla d'Estudis
·         Horaris:

o        Curs 2000-2001

·         Dates d'exàmens i professorat:

o        Curs 2000-2001
o        Professorat

PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES

·         Pla d'estudis
·         Horaris

o        Curs 2000-2001
o        Desdoblegament aules

·         Dates d'exàmens i professorat

o        Curs 2000-2001
o        Professorat



3.- Centre de matrícula estudiant internacional.

Vam començar amb un primer grup durant el curs 99-00 (estudiants de febrer), i s'ha fet extensiu a tots els estudiants internacionals (llevat de els estudiants de matrícula extraordinària), a partir del curs 2000-2001.

Prèviament es matriculen a través del Campus Virtual, per a això cal:
- Donar d'alta a cada estudiant en el Programa Àgora, una vegada que rebem els formularis amb les seues dades completes.
- Enviar-los a les adreces particulars el login i la contrasenya per a accedir al Campus Virtual

Una vegada els tenen, poden matricular-se des de casa seua o des de la UA. L'estudiant internacional, procedent de convenis Sòcrates-Erasmus o de conveni d'intercanvi internacional, pot venir a estudiar un semestre o un curs complet. Per aquest motiu, hi ha dos períodes de matrícula: octubre i març.

Procediment de matrícula en la UA:
- Abans de realitzar la matrícula, se'ls autoritza a entrar a classe (identificació mitjançant la targeta que els vam lliurar com a estudiants d'intercanvi Erasmus/Internacional), perquè escullen l'assignatura més adequada. Aquesta elecció ha de coincidir amb el que el coordinador de la universitat d'origen i el de la UA hagen reflectit en el contracte d'aprenentatge (Learning Agreement).
- Se'ls cita en les sales de lliure accés, perquè utilitzen els ordinadors disponibles durant el període de matrícula.
- Durant el curs 2000-2001, dues persones del Servei van estar a disposició seua, per a ajudar-los en el procés de matrícula.
- Una vegada que s'han matriculat, a través del Campus Virtual, han de passar pel servei, per a validar la matrícula.

Creació del grup 99:
Totes les assignatures seleccionades pels estudiants Erasmus/Internacionals, han de ser introduïdes en el Grup 99, perquè les preactes i les actes s'emeten separadament des del CPD. Aquestes assignatures poden representar al voltant de 1000.
Una vegada creats els grups 99 de totes les assignatures, es traspassen els alumnes dels grups en què estan matriculats, al grup 99 (desembre). Això es repeteix també amb els del segon trimestre.
Aquesta separació per grups, permet al professor identificar els alumnes internacionals que tinga en la classe, mitjançant el Campus Virtual del professorat.



4.- Emissió de certificats

S'ha centralitzat el procés de preactes i actes, des del Servei. Per a disminuir les incidències amb les notes dels alumnes internacionals, s'ha reforçat la informació remesa als departaments:

- Se sol·licita la col·laboració dels directors o gestors del departament, ja que se'ls remeten les preactes i actes corresponents a les assignatures que han cursat els alumnes Erasmus i internacionals en aquest departament. Posteriorment, els gestors remeten les actes als professors que imparteixen l'assignatura.

- Per a evitar que rebem actes en què conste que un alumne no s'ha presentat a l'examen de l'assignatura, però realment sí figura en el grup d'un altre professor que imparteix la mateixa assignatura, les preactas i actes han d'anar signades per tots els professors de l'assignatura.

- Finalment, preacta i actes són enviades al Servei de Programes Internacionals i Mobilitat, no a la Secretaria del Centre.

Una vegada el procés d'actes ha finalitzat, es remeten els certificats de tots els alumnes a les universitats d'origen.


5.- Cursos d'espanyol

Durant el curs 00-01, han rebut classes d'espanyol els alumnes Erasmus i els alumnes procedents de convenis, en l'acord dels quals figura la reciprocitat. Els cursos són gratuïts, perquè als estudiants de la UA se'ls ofereix la mateixa gratuïtat i curs d'idioma en les universitats on realitzen el període d'estudi com a estudiants Erasmus. La Universitat d'Alacant s'ha compromès a oferir aquesta classe de cursos als alumnes Erasmus, tal com queda recollit en la Declaració de Política Europea 2000-2006, enviada a la Comissió Europea amb motiu de la renovació del Contracte Institucional entre la UA i la Comissió per al curs 2000-2001.

Hi ha dues possibilitats:

1.-Cursos gratuïts

A.-INTENSIU
De 60 hores de durada, entre el 27 agost i el 21 setembre (per als alumnes del 1r quadrimestre o curs complet) i del 7 gener al 31 gener (per als estudiants del segon quadrimestre). Tres hores al dia i 8 crèdits ECTS, en els nivells d'iniciació, intermedi, avançat i perfeccionament.

B.- SEMESTRAL.
De 60 hores de durada, entre el 15 octubre i el 8 de febrer (primer semestre, curs complet) i del 25 febrer al 18 juny (segon quadrimestre). Hores per setmana: 4 (dues sessions de 2 hores). 8 crèdits ECTS, en els nivells inicial, intermedi, avançat i perfeccionament.

2.-Cursos a preu reduït.

Aquells alumnes que, per dates o per qualsevol altra circumstància, no tenen possibilitat d'incorporar-se als cursos anteriors, poden accedir a uns altres cursos d'espanyol a preu reduït. Més informació: http: http://www.ua.es/socrates/comuns/CursoEsp.htm


6.-Allotjament

L'alumne internacional pot realitzar ell mateix les gestions d'allotjament, per a això se li envia informació de:

1.-L'Oficina d'Informació a l'Alumnat, que disposa d'una oferta d'habitatges (private sector), perquè contacte directament amb els propietaris http://www.ua.es/oia/es/aloja/

2.-També pot trobar anuncis en http://www.ua.es/es/alumnat/anuncios/index.html

3.-Per a passar els seus primers dies a Alacant, pot reservar en algun hostal, pensió o hotel d'Alacant http://www.alicanteturismo.com/pag/fr_centre/fr_aloja.htm

També l'àrea d'Allotjament de l'empresa Societat de Relacions Internacionals pot fer aquestes gestions. Aquest servei es contracta per part de l'Oficina de Programes Internacionals i Mobilitat a la SRI

 

FITXES ECTS

Al llarg del curs s'han actualitzat més de 1.500 fitxes ECTS amb el següent format:


ACTIVITATS I SERVEIS OFERITS ALS ALUMNES ERASMUS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT


Nombres absoluts d'intercanvis alumnes/mesos

99/00
00/01
Increment
Estudiants
479
526
10%
Mesos
3019
3297
9'2%


Guia pràctica alumne UA

S'ha elaborat una petita guia perquè l'alumne UA sàpia quins passos ha de seguir, tant abans de ser seleccionat, com una vegada que ha estat seleccionat pels coordinadors de centre:

GUIA PRÀCTICA ALUMNES UA

Si ets alumne de la Universitat d'Alacant i estàs pensant a realitzar un període d'estudis en una de les universitats europees, amb les quals la Universitat d'Alacant té conveni d'intercanvi Sòcrates, t'interessa conèixer la següent informació (la trobaràs també detallada en el marc de l'esquerra):

- Convocatòries: http://www.ua.es/socrates/infoua/convocat.html
Al llarg del mes de febrer es publica la convocatòria per a accedir a les places d'intercanvi disponibles per al curs següent. Pots anar-te'n per a un sol quadrimestre (1r o 2n), o curs complet (a l'octubre s'oferiran les places sobrants de la convocatòria de febrer, en aquesta ocasió només per a incorporar-te en el 2n quatrimestre).
- Condicions generals de l'intercanvi: Http://www.ua.és/socrates/infoua/condicgrales.html

- Formularis: http://www.ua.es/socrates/estudua/formua.htm
Una vegada que hagis estat seleccionat pel teu coordinador de centre, deus emplenar els formularis d'intercanvi que posem a la disposició teua.
- Finançament beques: http://www.ua.es/socrates/infoua/ayubecas.htm
Entitats i quantitat de les ajudes.
- Universitats: http://www.ua.es/socrates/estudua/convenis.htm
Llistat d'universitats per països, amb conveni bilateral Sòcrates
- Coordinadors: http://www.ua.es/socrates/comuns/infocoordinadores.htm
Coneix els teus coordinadors de centre o estudisi els tutors de cada conveni.
- Cursos idiomes: http://www.ua.és/socrates/infoua/cursos.htm
Abans de començar l'intercanvi, tindreu curs d'idiomes gratuïts com reforç al vostre nivell d'idiomes.

GUIA PER A ALUMNES SELECCIONATS

Has estat seleccionat com a estudiant d'Intercanvi Sòcrates/Erasmus per la Universitat d'Alacant. Com ja coneixes, aquest Programa està sent impulsat per la Comissió Europea i hi participem activament, mitjançant l'intercanvi d'estudiants a més de 180 universitats europees. Des del Servei Universitari de Programes Internacionals i Mobilitat (SEPIM-Sócrates), coordinarem la gestió acadèmicoadministrativa del Programa ( http://www.ua.es/socrates ). A continuació t'informem d'alguns aspectes importants que has de tenir present fins la teua incorporació enla Universitat que has elegit.

ABANS DE PARTIR:
1.-Informació i documentació.
2.-Certificat Erasmus.
3.-Comunicació institucional.
4.-Requisits d'inscripció en la universitat d'acollida.
5.-Terminis límit (Deadline) universitats acollida.
6.-Ajuda econòmica.
7.-Qüestions acadèmiques.
8.-Curs d'idiomes


1.- Informació i documentació:
El coordinador Sòcrates de la teua facultat o escola t'haurà facilitat la següent informació:
- Indicacions clares i concises sobre la matriculació en la Universitat d'Alacant
- Les condicions i requisits de la convalidació d'estudis.
Recorda que en la sol·licitud de plaça d'intercanvi que has signat, manifestes conèixer i acceptar les condicions del Programa Erasmus (VEGEU CONDICIONS).
Per correu rebràs la documentació següent:
- Guia informativa estudiant Erasmus: abans, durant i després del teu intercanvi.
-
Certificat acreditatiu de ser estudiant Erasmus (Vegeu punt 2.-)
- "Confirmation of Arrival" (molt important perquè procedim a abonar-te les ajudes econòmiques).
- Full de recollida de notes (Evaluation sheet). Pots utilitzar-la en la universitat d'acollida perquè indiquen les notes que obtingues. Ha d'estar signada i segellada perquè siga vàlida.
- Formulari (Application Form) de la Universitat d'acollida (si està disponible)
- Learning Agreement (contracte d'estudis), o document en el qual registraràs, conjuntament amb el teu coordinador, quins estudis vas a estudiar perquè et sigein reconeguts a la volta.

2.- Certificat Erasmus:
Per a identificar-te com a alumne d'intercanvi Erasmus i obtenir el document de l'assegurança mèdica en l'estranger (I-111/128), et remetem per carta el certificat acreditatiu de ser estudiant ERASMUS. Si bé presentaràs original i còpia en la Seguretat Social per a sol·licitar el Segur, ÉS MOLT IMPORTANT QUE RECORDES DUR SEMPRE AMB TU L'ORIGINAL -LLIURAMENT CÒPIA-, ja que és el reconeixement oficial de la teua universitat com a alumne Erasmus. En aquest certificat t'hem posat un període d'estada estimatiu, perquè la cobertura de l'assegurança siga major. Aquells que no heu fet constar el període, han estat inclosos 1r. quadrimestre.

3.- Comunicació institucional:
La Universitat d'Alacant envia una comunicació institucional a les universitats d'acollida. En ella transmetem la relació dels alumnes que estudiareu a una universitat associada, com també les vostres dades personals.

4.- Requisits d'inscripció en la Universitat d'acollida:
Posa't en contacte com més aviat amb la Universitat que has elegit.
El pots fer de la següent manera:
-
Emplena el Application Form -formulari de la universitat d'acollida-, si te l'hem enviat.
- Si no el reps amb aquesta carta, posa't ràpidament en contacte amb la universitat d'acollida perquè, per correu eleectrònic, fax, o el mitjà més idoni, t'el remeten (En la nostra pàgina web http://www.ua.es/socrates/estudua/convenis.htm trobaràs les adreces d'Internet de les universitats amb les quals tenim conveni bilateral Sócrates). Aquí tens un model de carta, per si vols utilitzar-la per a reclamar el formulari.
MOLT IMPORTANT: no oblides deixar-nos fotocòpia de tots els documents que remetes en "Finestreta Única", (com també el justificant del seu enviament -vam recomanar arta certificada, justificant de recepció, reporti de fax). Si no ho fas així, no podrem ajudar-te en cas de possibles conflictes.
Recorda que, tant l'allotjament com aquest tràmit d'inscripció, és a dir l'enviament dels formularis corresponents, és responsabilitat fonamentalment de l'alumne.
No obstant això, si una vegada emplenats tots els requisits, la Universitat d'acollida no ha contestat la teua sol·licitud, posa't en contacte amb nosaltres, en cas que et trobes amb dificultats que no pugues resoldre. És molt important que agilites aquests tràmits amb la universitat d'acollida, abans dels terminis que anem a indicar-te en el punt següent.

5.-Terminis límit (Deadline) UNIVERSITATS ACOLLIDA:
Amb caràcter general, t'informe dels terminis límit per a enviar els formularis de sol·licitud d'allotjament i inscripció als centres d'acollida (per a aquells que van a realitzar els estudis corresponents al 1r quadrimestre en la Universitat associada):
Fins al 30 d'abril: universitats angleses, irlandeses, nòrdiques i holandeses
Fins al 30 de maig: França
Fin
s al 15 de juny: Itàlia
Fins al 30 de juny: Alemanya i Àustria.
NO OBLIDES PRESENTAR-NOS EL JUSTIFICANT DE L'ENVIAMENT DEL FORM, ABANS D'AQUESTES DATES

6-Ajuda econòmica: recorda que en ser-te concedida la plaça d'intercanvi Erasmus, et beneficies també de les ajudes econòmiques que puguen correspondre't.
Es concedeixen d'acord amb l'expedient acadèmic, o linealment (és a dir, distribuïts proporcionalment entre el nombre d'alumnes). En qualsevol cas, la totalitat de l'ajuda variarà d'acord amb el nombre de mesos que duri l'intercanvi.
És molt important que, tan prompte com arribes a la Universitat de destinació ens envies per fax el formulari de confirmació d'estada "Confirmation of Arrival" (signat i segellat per la universitat d'acollida), per a tramitar immediatament el pagament de les beques i ajudes corresponents. En tornar a casa, has de lliurar l'original en el Servei de Programes Internacionals i Mobilitat-Sócrates.

Pts./mes 5 mesos Criteris de distribució Període de pagament
I-Sòcrates: 74·I
(99-00)
12.313 61.565 99-00: tot Curs 99-00:
100%: després de
UA
complement:
5.990 29.950 ***** Curs 99-00:
100%: després de
CAM/Erasmus
(curs 98-99)
4.680 23.400 Ajuda lineal Finaliado curs acadèmic
BANCAIXA - Erasmus curs 10.000 50.000 Beca (expte. acadèmic) Curs 99-00: 220 beques de 20% fi intercanvi
GENERALITAT VALENCIANA 13.400.329.
milions a UA (curs 99-00)
13.000
(p.ex. Regne Unit)
65.000 Beca. En funció polinomi:
- Exp. adadèmic
- Becari MEC o GV
- Becari altres ajudes
Pagament: després de publicació Ordre Consellería Educació (DOGV)

UNIVERSITAT ALACANT
Ajuda addicional: 12.000.000 pts.

Alumne que no rep altres beques (Bancaixa-GV)

NOTA: La totalitat de la teua beca va d'acord amb les beques que et siguen concedides. Si eres becari de qualsevol modalitat del MEC, pots sol·licitar l'ajuda de residència, sempre que participes en l'intercanvi per la durada de curs complet (Consulta al Negociat de Beques de la UA). El pagament de les ajudes es tramitarà tan prompte com la Universitat d'Alacant disposi dels fons corresponents.

7-Qüestions acadèmiques:
Les qüestions acadèmiques i la planificació dels estudis que hi seguràs, són aspectes que has d'acordar amb el coordinador de centre de la teua facultat o escola, tal com està previst en la " Normativa d'Intercanvis Internacionals", aprovada en Junta de Govern de juliol del 1999. És important que tingues clara l'equivalència d'estudis amb el coordinador de centre, amb la finalitat d'elegir convenientment les assignatures que cursaràs en la Universitat de destinació. En algunes facultats o escoles, el coordinador de centre ha delegat en el coordinador d'estudis o, fins i tot, en el tutor del conveni -responsable del conveni-, la signatura i l'assessorament acadèmic dels estudis per a una universitat determinada. Informa't de la situació en el teu centre, a través del Coordinador de Centre.

¡MOLT IMPORTANT!: EXEMPLE DE PLANIFICACIÓ. HAS DE SEGUIR ELS SEGÜENTS PASSOS:

ABRIL-MAIG: Busca informació sobre l'oferta docent de la universitat d'acollida. ¿On buscar?. Diverses possibilitats:
- Pàgina web de les universitats associades.
- "Finestreta Única". planta baixa, edifici Torre Control UA.
- Coordinadors de centre de la UA.
MAIG-JUNY (alumnes1r. semestre-curs complet)// MAIG A OCTUBRE (alumnes 2n. semestre): Informa puntualment el teu coordinador de centre o d'estudis del Programa que vols cursar en la universitat de destinació. Només el coordinador de centre està autoritzat a signar el Learning Agreement.
31 DE JULIOL (per a alumnes del 1r. semestre o curs complet)//31 D'OCTUBRE (alumnes 2n semestre): Fins aquesta data tens de termini per a presentar-nos CÒPIA del LEARNING AGREEMENT, en el nostre servei (1a planta edif. Torre Control). Si no ho lliures corres el risc de no rebre la teua ajuda econòmica -punt 5 i 10 de les condicions de l'Intercanvi.

8- Cursos d'idiomes gratuïts:
Hem organitzat cursos de reforç d'idiomes, durant el mes de juliol, per als alumnes Erasmus que es marxen a estudiar en el 1r. quadrimestre i curs complet. Aquells alumnes que marxen el 2n quadrimestre, rebran aquest curs, abans de la seua anada. Els idiomes que s'impartiran són anglès, francès, alemany i italià. Tindràs informació més detallada en la nostra web (http://www.ua.és/socrates).

-Finalment, és molt important que ens remetes -si no ho has fet ja- la teua adreça electrònica. És una forma eficaç i ràpida de posar-nos en contacte amb tu. Des d'ara utilitza'l regularment per a comprovar si tens algun missatge d'importància, relacionat amb el teu intercanvi.

Esperem sincerament, que la teua estada europea siga molt positiva per a tu, tant des d'un punt de vista lingüístic, com d'estudis i com experiència única i inigualable. No dubtes a plantejar-nos qualsevol qüestió que et preocupi (s.socrates@ua.es), i visita, per favor, periòdicament la web del Servei (http://www.ua.es/socrates) per a conèixer les últimes novetats que anem actualitzant.


Convocatòries de places d'intercanvi Sócrates/Erasmus:

S'han realitzat dues convocatòries anuals:
octubre 2000: places sobrants curs 00-01.
Febrer 2001: 1a convocatòria places curs 01-02.

El procediment de convocatòria és el següent
a)Convocatòria centralitzada des del Servei: Es convoquem les places que s'han signat al llarg de l'any anterior, i es comunica als coordinadors les places disponibles.
b) Convocatòria descentralitzada per cada centre: seran els coordinadors de centre qui seleccione l'alumnat.

1a FASE: CONVOCATÒRIA PER COORDINADORS DE CENTRE I SOL·LICITUDS
del 5 de febrer al 9 de març

- Convocatòria:
mitjançant anuncis en els taulers dels centres, els coordinadors de centre, remetran exemplars de la convocatòria al Servei Universitari de Programes Internacionals, unitat SÒCRATES
-Qui pot optar a les places d'intercanvi? Per a optar a les places d'intercanvi Sòcrates/Erasmus cal:
---Ser alumne de la Universitat d'Alacant (tant en el moment de la convocatòria, com en el període d'intercanvi)
--- tenir un mínim de 60 crèdits aprovats
--- tenir un nivell de coneixement de l'idioma suficient per a seguir les classes (si ets seleccionat, tindràs un curs gratuït de l'idioma que hages elegit abans de partir)
- Sol·licituds:
Recollida: en les secretaries de centres.
Presentació: en les secretàries dels centres, fins al 9 de març. La sol·licitud consta:
1.-Imprès de sol·licitud, en triple versió: una còpia per a l'alumne, després de presentar dues còpies en Secretaria (per al Coordinador).
2.-Condicions del Programa d'Intercanvi Sócrates/Erasmus (en l'anvers de les sol·licituds consten les condicions de l'intercanvi)
Tot alumne que signe la sol·licitud d'intercanvi, accepta les condicions del Programa en els termes continguts.
- El coordinador de centre t'informarà sobre:
---Titulacions
---Universitats de destinació
---Nombre de places disponibles.
---Documentació que ha de presentar l'alumne
---Dades i forma de contacte amb el coordinador de centre i, si escau, coordinador d'estudis
---Data i lloc de les reunions informatives amb els coordinadors de centre o estudis (per determinar)

2a FASE: ADJUDICACIÓ DE PLACES I REUNIÓ INFORMATIVA AMB ELS SELECCIONATS
Del 9 al 23 de març

Observacions:

Coordinadors:
- El procés de selecció s'efectuarà segons la Normativa General d'Intercanvis en la UA. (vegeu pàgina web del Servei de Programes Internacionals i Mobilitat, capítol NORMATIVA)
- Els coordinadors de centre remetran al Servei de Programes Internacionals i Mobilitat, la CÒPIA DE LA SOL·LICITUD d'aquells alumnes seleccionats.
- La CÒPIA ha d'estar a la disposició del Servei de Programes Internacionals abans del dia 23 de març. No obstant això, es podrà enviar quan s'haja seleccionat l'alumnat.

Alumnes seleccionats
- L'alumne no podrà formalitzar el seu intercanvi si no figura en aquests documents (còpia de la sol·licitud) o si no ha estat comunicat d'altra forma, pel coordinador, al Servei de Programes Interrnacionales i Mobilitat.
- Durant les reunions informatives als alumnes seleccionats, el coordinador donarà:
---Indicacions clares i concises en relació a la matriculació en la Universitat d'Alacant i quines són les condicions i requisits de la convalidació d'estudis.
--- Abans de partir, tindràs un curs gratuït de l'idioma que hages elegit. Comunica'l en el formulari de sol·licitud.

3a FASE: ALUMNES SELECCIONATS
Del 23 de març al 6 d'abril


1.-L'alumne rebrà en el seu domicili aquesta documentació i impresos:
- "Guia informativa estudiant Erasmus", on hi ha més explicacions sobre el Programa.
a) Certificat acreditatiu de ser estudiant Erasmus.
b)"Confirmation of Arrival"
c) Formulari de recollida de notes
d) Form de la universitat d'acollida (si està disponible)
i) Contracte d'Estudis. En la "Guia informativa" que et remetrem, hi trobaràs informació addicional sobre aquests documents.

2.-NO ÉS NECESSARI EMPLENAR UN ESCRIT ADDICIONAL, PER A ACCEDIR A LES AJUDES SUPLEMENTÀRIES: En ser seleccionat en el Programa, i presentar tota la documentació requerida, accedeixes automàticament a totes les ajudes i beques disponibles. Els criteris de concessió varien d'unes beques a d'altres. Estigues atent a la web del Servei.

AVÍS A LES UNIVERSITATS D'ACOLLIDA

Tan prompte com tinguem la relació d'alumnes seleccionats, la Universitat d'Alacant comunicarà institucionalment a les universitats associades, els noms dels alumnes i les altres dades necessàries per a l'intercanvi.
És obligació de l'alumne remetre a la universitat d'acollida immediatament el formulari d'aquesta (que t'haurem enviat o que t'enviarà la universitat d'acollida), tan prompte com el tinga. Si cap a finals d'abril o principis de maig, l'alumne no té encara el formulari, ha de contactar amb nosaltres (tel.: 965 90 9591)

4t FASE: PRESENTACIÓ DELS LEARNING
AGREEMENT en el Servei de Programes Internacionals i Mobilitat (1a planta, edif. Torre de Control)

Abans de marxar-te

Cal diferenciar entre el coordinador que atorga la plaça d'intercanvi (coordinador de centre o estudis) i el responsable del teu contracte d'estudis (Learning Agreement), que és el coordinador de centre.

Et posem un exemple:
Pot interessar-te anar a una universitat anglesa a cursar estudis de traducció alemany: Qui t'atorga la plaça? Si el coordinador de centre ha delegat la concessió de les places d'universitats angleses per al títol de traducció en el coordinador de filologia anglesa, serà ell qui t'assignarà la plaça
Qui signa el LEARNING AGREEMENT?. El coordinador de centre. Has de sol·licitar al teu coordinador de centre que s'incloguen assignatures de Traducció d'Alemany durant el teu període d'estudis. El coordinador de centre sol·licitarà al Departament o Àrea de Traducció d'Alemany l'aprovació d'aquesta part corresponent del teu Learning Agreement.
Una vegada tingues el contracte d'estudis signat (pel coordinador de centre i per tu mateix), has de presentar la còpia en el Servei de Programes Internacionals i Mobilitat abans del 31 de juliol, perquè en quede constància.

 

Cursos idomas per a alumnes seleccionats

Durant el curs 00-01, els alumnes de la Universitat d'Alacant, seleccionats per a realitzar un període d'estudis en una universitat europea, d'un semestre o un curs complet de durada, han rebut cursos d'idiomes gratuïts, com reforç al coneixement lingüístic del país al que van a accedir.

Es realitzen després de la corresponent convocatòria de places Eramus. La Universitat d'Alacant s'ha compromès a oferir aquest tipus de cursos als alumnes Erasmus, tal com queda recollit en la Declaració de Política Europea 2000-2006 , enviada a la Comissió Europea amb motiu de la renovació del Contracte Institucional entre la UA i la Comissió, per al curs 2000-2001.

 
 
 
 
 
  Comienzo de la página
 
     
 
  
 
 

INTERCANVI DOCENT A TRAVÉS DEL PROGRAMA SÒCRATES

La Universitat d'Alacant ha seguit el plantejament proposat per l'Agència Nacional Sòcrates a Madrid, donant prioritat a aquells professors que han realitzat per primera vegada l'Intercanvi docent (TS), els quals representen el 33 % del total de TS realitzats durant el curs acadèmic 2000/2001.

S'ha fomentat que aquests intercanvis servisquen també per a estrènyer i consolidar els vincles entre departaments i facultats afins. D'igual manera, s'ha treballat en el sentit que els contactes entre aquests departaments contribuïsquen a la preparació de futurs projectes de cooperació (d'aquesta forma s'han iniciat diverses accions de IP de professors de la UA amb professors d'universitats associades, després de l'estada del professorat de la UA en aquestes universitats). Així mateix, professors de la UA que han participat en aquesta acció s'han vinculat als cursos d'assignatures en anglès, dirigits a estudiants estrangers i de la UA i que són organitzats per aquesta unitat, de cara a fomentar la internacionalització de la Universitat d'Alacant.

Nombres absoluts d'intercanvis docents realitzats:

99/00
% increment
00/01
Total professors participants
20
50 %
30
Total setmanes
28
46 %
41

Les dades de mobilitat indicats en el quadre anterior, posen de manifest la decidida aposta que des de la UA s'està realitzant per incrementar la mobilitat del professorat, reflectint un increment de més del 40%, tant en el nombre de professors participants, com en la totalitat de setmanes d'estada (que corresponen a les ajudes concedides).

Mesures d'incentiu a la mobilitat TS:

  • Increment de la dotació econòmica general procedent del pressupost propi de la UA
  • Increment de les ajudes per pofessor: 150.000 ptes/setmana

Establiment de mesures de suport a la internacionalització del professorat, que participa en els intercanvis docents:

  • Cursos de millora en l'exposició de conferències, classes impartides en anglès (dintre del Programa AULES de la Universitat).
  • Cursos específics acció TS: cursos d'idiomes específics i intensius dirigit als professors participants en l'acció TS, impartits setmanes abans que es porte a terme aquesta acció.
  • Ajudes al perfeccionament lingüístic de professors, per a assistir a classes en universitats internacionals. En aquest curs s'ha centrat en els idiomes anglès, francès i alemany.

Millora de la informació dissenyada apareguda en el web del nostre servei : http://www.ua.es/socrates/comuns/TS.htm relativa a l'Intercanvi docent de curta durada en el marc del Programa Erasmus. S'ha configurat desenvolupant la següent estructura:

  • Presentació del Programa d'Intercanvi
    • Incorporació del TS en el contracte bilateral entre universitats associades europees
    • Objectius del TS
    • Període de durada de l'intercanvi
    • Finançament
  • Procediment en la UA
    • Comprovació d'universitats amb contracte bilateral i àrees d'estudi
    • Model de sol·licitud
    • Procés de concessió
    • Abonament de l'ajuda i informe d'activitats realitzades
  • Mesures de suport
    • Cursos de preparació conferències, docència en anglès.
    • Cursos específics acció TS
    • Ajudes al perfeccionament lingüístic de professors en universitats internacionals.


Consulta a les universitats associades a través d'acords bilaterals Erasmus, de la possibilitat d'incloure en la renovació d'aquests acords l'acció TS.

  • S'ha consultat als coordinadors d'aquelles universitats amb les quals no es té signat acords de mobilitat de professors sota el Programa Erasmus, sobre el seu interès per introduir aquesta acció en la renovació de l'acord bilateral i se'ls ha demanat que especifiquen en quines àrees i departaments poden estar interessats.
  • Alhora, s'ha sol·licitat als coordinadors Erasmus de la Universitat d'Alacant de les diverses facultats i centres universitaris, una informació similar amb l'objectiu d'incrementar el nombre de les setmanes de mobilitat docent del nostre contracte institucional, sobre la base de l'alt grau de compliment pel que fa al que s'havia signat en els últims anys.
 
 
 
 
 
  Comienzo de la página
 
     
 
  
 
 

CURSOS IMPARTITS EN ANGLÈS

En la Universitat d'Alacant hi ha, a més de les assignatures pròpies de cada estudi, cursos de lliure elecció curricular IMPARTITS EN ANGLÈS de les titulacions d'Econòmiques i Administració i Direcció d'Empreses (ADE), detallats en el llistat adjunt. Aquests cursos es van impartir en el 2n quadrimestre del curs 2000-2001.

  • INTERNATIONAL MONETARY ECONOMICS
  • ACCOUNTING AND FINANCE: Real Options and the Value of Companies
  • MARQUETING IN THE EUROPEAN UNION
  • THE ECONOMY OF LEISURE AND TOURISM
  • THE ECONOMY OF THE EUROPEAN UNION: Characteristics, Economic Structure and Institutions
  • HUMAN RESOURCES MANAGEMENT

Aquests cursos van dirigits a:

a) Alumnes de la Universitat d'Alacant amb un mínim de 60 crèdits aprovats, i amb un nivell d'anglès adequat per a seguir les classes ( en cas de no acreditar suficient anglès, podrà sol·licitar-se una prova addicional).
b) Alumnes internacionals procedents d'intercanvis ERASMUS. Places limitades per ordre de matrícula.
c) Alumnes internacionals procedents de convenis internacionals. Places limitades per ordre de matrícula
d) Altres alumnes internacionals: excepcionalment, segons les places vacants, s'hi pot admetre alumnes internacionals sense conveni.

PERÍODE DE MATRÍCULA:
La Secretaria Tècnica per a portar a terme la matrícula és el Servei de Programes Internacionals i Mobilitat. No pot accedir a aquesta matrícula a través del Campus Virtual, ja que es matriculen per ordre de recepció de sol·licituds, ja que hi ha places limitades.

 
 
 
 
 
  Comienzo de la página
 
     
 
  
 
 

PROJECTES INTERNACIONALS EN EL MARC DEL PROGRAMA SÓCRATES

Durant el curs 2000/2001, s'ha continuat amb la labor d'informació per a difondre les possibilitats que ofereix el Programa SÓCRATES quant a la col·laboració a nivell europeu en projectes de desenvolupament curricular i de programes intensius. Es van presentar 3 projectes propis de la UA en el marc del Contracte Institucional:


- SPELANG NETWORK - Desenvolupament d'unitats didàctiques per a l'ensenyament on-line amb la participació de les universitats de: Middlesex (Londres), Antwerpen, Gantes, Humboldt-Berlin, Lille, Udine, Bucarest.

- DIPLOMA D'ESPECIALISTA EN TRADUCCIÓ DE VIDEO-CONFERÈNCIES
amb la participació de: Dolemetscher Institut München, Middlesex University, Istituto Sup. de Interpreti vaig donar Roma.

- INNOVACION DIDÀCTICA EN EDUCACIÓ FÍSICA
amb la participació de les Universitats de: Nantes, Porto, Jaén i la Academía Superior d'Esports de Bucarest

- Proposada d'elaboració de Títols Propis de caràcter internacional (CDI d'Economia industrial amb Ille, Aachen,...)

 
 
 
 
 
  Comienzo de la página
 
     
 
  
 
 

COORDINACIÓ CONVENIS BILATERALS SOCRATES

S'ha ampliat la xarxa d'universitats associades a més de 200 institucions europees: http://www.ua.es/socrates/estudua/convenis.htm

 

D estaca la signatura d'acords bilaterals amb institucions d'ensenyament superior en països d'Europa de l'Est:

  • BULGÀRIA: PLOVDIV UNIVERSITY
  • LITUÀNIA: VYTAUTO DIDZIOJO UNIVERSITY
  • POLÒNIA:
    • WYZSZA SZKOLA HUMANISTYCZNO-EKONOMICZA
    • WARSAW SCHOOL OF ECONOMICS
  • REPÚBLICA TXECA: WARSAW SCHOOL OF ECONOMICS
  • ROMANIA:
    • NATIONAL ACADEMY OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT
    • UNIVERSITY OF BUCHAREST
    • UNIVERSITATEA DE STIINTE AGRICOLE SI MEDICINA VETERINARA

 

 
 
 
 
 
  Comienzo de la página
 
     
 
  
 
 

INFORMES COMISSIÓ EUROPEA I AGÈNCIA NACIONAL SÒCRATES A MADRID. DECLARACIÓ DE POLÍTICA EUROPEA

 

S'ha realitzat un Informe anual sobre la marxa del Programa i la renovació del contracte institucional amb la Comissió Europea, amb els nous contractes bilaterals amb les diverses universitats europees. Ambdós informes han d'estar finalitzats abans de l'1 de novembre de cada any.

A més, s'han fet sis informes dirigits a l'Agència Nacional Sòcrates-Erasmus a Madrid relatius a la previsió i seguiment dels intercanvis d'estudiants i professorat en el marc del Programa.

Pel novembre de 2000 es va aprovar la Declaració de Política Europea de la UA, per la Comissió Europea. S'hi plasmen la política i les estratègies d'internacionalització de la UA per als pròxims anys (2000-2006)

 

 
 
  Comienzo de la página
 
     
 
  
 
 

XARXA DE COORDINADORS SÓCRATES DELS CENTRES

S'han realitzat tres reunions de seguiment amb els coordinadors acadèmics dels centres, a fi d'informar-los sobre l'estat actual del Programa Sócrates, com també planificar i prendre decisions conjuntes en relació amb els intercanvis d'alumnes i PDI.

CENTRE

COORDINADOR

Escola Oficial de Turisme

Ana Ramón

Escola Politècnica Superior

Jerónimo Mora

EUCE Germán Bernacer

Consuelo Díaz

EU Infermeria

Maribel Sans

EU Òptica

Valentín Viqueira

EU Treball Social

Yolanda Domenech

Facultat de Ciències

Rosa Torregrosa

Facultat de Dret

Juan Antonio Pérez

Facultat d'Econòmiques

José Manuel Casado

Facultat d'Educació

Joan Borja

Facultat de Filosofia i Lletres

Miguel Ángel Campos

 

 
 
 
 
 
  Comienzo de la página
 
   
     
 

REPRESENTACIÓ I PARTICIPACIÓ INSTITUCIONAL EN FÒRUMS INTERNACIONALS

Participació de membres del Servei en distintes activitats de caràcter internacional:

1. 17/01/2001 - 19/01/2001. Barcelona. Assistència PLENARI CEURI.

2. 12/03/2001 - 14/03/2001. Madrid. Reunió sobre la DECLARACIÓ DE BOLONYA, Agència Nacional, Consell d'Universitats.

3. 09/03/2001. València. Reunió Pressupost Beques Sòcrates de la Generalitat Valenciana.

4. 18/04/2001 - 22/04/2001. Brussel·las. Seminar on the European Union.

5. 25/04/2001. València. Reunió de la Comissió de Valoració de les Beques Sòcrates de la Generalitat Valenciana.

6. 25/06/2001 - 27/06/2001. Pamplona. Reunió de Vicerectors i Directors de Relacions Internacionals (organitza l'Agència Nacional).

7. 04/07/2001 - 08/07/2001.-Agència Nacional Sòcrates-Romania .Seminari "Erasmus Contact Seminar", organitzat per l'Agència Nacional Sòcrates de Romania.

8. 19/07/2001: Agència Nacional Sòcrates Erasmus-Espanya.Madrid: Assumpte:Seminari pràctic sobre l'aplicació de la Informàtica per a la realització de l'informe final 2000-2001 sobre la mobilitat d'alumnes i professors.

 
   
 
  Comienzo de la página
 
   
 

 
 

PROGRAMA DRAC

ACCIONS 2000/2001.

  • Drac Formació Avançada
    • Cursos de doctorat interuniversitaris (Morella, 17-21 de setembre)
      • Enginyeria química
      • Història medieval
      • Metodologia de la investigació en lingüística
      • Turisme
      • Tecnologies de la informació i la COMUNICACIÓ
    • Empresa i sistema penal
      Programa de doctorat interuniversitari de Dret Penal i Processal Penal
  • Drac Hivern (estades curtes)
  • Drac Hivern (estades llargues)
  • Drac PDI
  • Drac PAS
  • Drac Estiu 2000.

Resolució Primera Convocatòria 2000/2001 (15-12-2000)

Reunida la Comissió del Programa Drac el dia 15 de desembre de 2000 amb la finalitat d'estudiar les sol·licituds presentades per a les accions que dintre del Programa Drac, es corresponen amb:

  • Formació avançada
  • Hivern estades curtes
  • PDI
  • PAS

en la segona convocatòria del curs 00-01, acorda concedir una ajuda als sol·licitants de cadascuna de les següents Accions Drac:

ACCIÓ DRAC - FORMACIÓ AVANÇADA
Francès Díez, M. Àngels
Gil Vázquez, Pablo
Pomares Baeza, Jorge
Sandoval Coronat, Juan Carlos

ACCIÓ DRAC - HIVERN
Agulló i Blasco, Núria
Amorós i Pins, Dèlia
Beltrà i ampolla, Ferran
Llopis i Domíngues, Núria
Llorens Payà, Núria
Moles i Villanueva, Sara

ACCIÓ DRAC - PDI
Candelas Feries, Francisco Andrés
Cortés Orts, Carles
Ortiz Zamora, Francisco Gabriel
Puente Méndez, Santiago T.
Torres Intervenen, Fernando

ACCIÓ DRAC - PAS
Martínez Poso, Josep Manuel
Sánchez Milà, Victor Andrés


Resolució Segona Convocatòria 2000/2001 (15-05-2001)

Reunida la Comissió del Programa Drac el dia 15 de maig del 2001, amb la finalitat d'estudiar les sol·licituds presentades per a les accions que dintre del Programa Drac, es corresponen amb:

  • Formació avançada
  • Hivern estades curtes
  • PDI
  • PAS

en la segona convocatòria del curs 00-01, acorda concedir una ajuda als sol·licitants de cadascuna de les següents Accions Drac:

ACCIÓ DRAC - FORMACIÓ AVANÇADA
Francès Díez, M. Àngels
Gil Vázquez, Pablo
Pomares Baeza, Jorge
Sandoval Coronat, Juan Carlos

ACCIÓ DRAC - HIVERN
Llopis i Domingues, Núria

ACCIÓ DRAC - PDI
Alfaro García, Pedro
Balaguer Pascual, Enric
Candelas Herias, Francisco Andrés
Espinos Felipe, Joaquín
Ortiz Zamora, Francisco Gabriel
Puente Méndez, Santiago T.
Torres Medina, Fernando


Resolució Tercera Convocatòria 2000/2001 (12-09-2001)

Reunida la Comissió del Programa Drac el dia 12 de setembre del 2001, amb la finalitat d'estudiar les sol·licituds presentades fins el 30 d'agost de 2001, per a les accions que dintre del Programa Drac, es corresponen amb:

  • Formació avançada
  • PAS

en la tercera convocatòria del curs 00-01, acorda concedir una ajuda als sol·licitants de cadascuna de les següents Accions Drac:

ACCIÓ DRAC - FORMACIÓ AVANÇADA
Andrés Torres, Josep
Gómez-Rico Núñez de Sorres, María Francisca
Salcedo Díaz, Raquel
Vargas Sierra, María Consuelo

ACCIÓ DRAC - PAS
Martínez Ruíz, Noemí
Tena Solsona, Silvia

 
   
 
  Comienzo de la página
 
   
   
 

PROGRAMES PROPIS DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

1.- amb EEUU, Canadà i Amèrica Llatina . Al llarg del curs 00-01 s'ha potenciat la signatura de convenis amb diversos centres dels EUA, Canadà i Amèrica Llatina, a fi d'establir intercanvis d'alumnes i professors similars als que es realitzen amb universitats europees del Programa Sòcrates.

2.- DE VIATGE DE PROFESSORS DE LA UA

Resolució del 10 d'abril del 2001.

AJUDANTS, ASSOCIATS I BECARIS
Serrano Espinosa, Manuel
Luque Romero, Ignacio
Mondragón Lasagabaster, Jasone
Nicolau Gonzálbez, Juan Luís
Ribera Blanes, Begoña
Balboa Ramón, Marina

Martín Martín, Manuel
Sans Quintero, M. Isabel (resolució de 6 de juny de 2001)

PROFESSORS TITULARS
Alfonso Galipienso, M. Isabel
Baldaquí Escandell, Josep Maria
Montoyo Guijarro, Andrés
Beléndez Vázquez, Marina
Molina Giménez, Andrés
Mora Lizán, Francisco José
Caporale Bizzini, Silvia J.

Duarte Carballo, Agustín
Giambruno Day, Cynthia
Martínez Almira, Magdalena
Real Ferrer, Gabriel
Taltavull de la Pau, Paloma
Zurita Aldeguer, Rafael
Martín Nieto, José
Martos Sánchez, Josep Lluís

CATEDRÀTICS
Álvarez Amorós, José Antonio
De Juan Herrero, Joaquín
Martínez Ruiz, M. Ángeles

Resolució del 26 d'octubre de 2001

Abril Sánchez, Isabel
Álvarez López, Mariela Lázara
Bru Martínez, Roque
Carrasco Eguino, Diego Juan
Contreras de Vera, Asunción
Cuevas Casaña, Joaquín
Del Castillo Álvarez, Arcadio
Feliu Martínez, Juan
Garcés Terradillos, Pedro
García Andión, Luís
Gimeno Nieves, Encarnación
Llopis Pascual, Fernando
López Coig, María Luisa
López-Tarruella Martínez, Aurelio
Luján Mora, Sergio
Marco Tobarra, Amparo
Martínez Argudo, Isabel Maria
Miranda Encarnación, J. Antonio
Molina Azorín, J. Francisco
Moro Cuadrillero, María José
Muñoz Guillena, Rafael
Narcís Romero, Francisco Javier
Ortiz Zamora, Francisco Gabriel
Orts Cortés, M. Isabel
Pastor Llorca, M. Jesús
Prado Govea, Raúl Hugo
Ruiz Abellán, Eduardo
Ruiz Cantero, M. Teresa
Yus Astiz, Miguel

3.- LINGÜÍSTIC PROFESSORS

> 1a Convocatòria perfeccionament lingüístic PDI

RESOLUCIÓ DE 15 DE MARÇ DE 2001, per la qual s'anuncia la publicació de la relació provisional de les ajudes al professorat de la Universitat d'Alacant, per al perfeccionament d'idiomes en universitats estrangeres.

Una vegada vista l'acta de la comissió avaluadora, es posen en coneixement de la comunitat universitària els següents acords:

I.-Criteris de repartiment i selecció:

En aquesta convocatòria, s'han establert els següents criteris:

a) Adequació d'ajuda a la participació en programes internacionals o d'investigació que impliquen el foment de relacions internacionals o investigadores.
b) L'ajuda ha d'anar destinada a cobrir parcialment les despeses de desplaçament, allotjament i inscripció al curs.
c) El màxim d'ajuda concedida per professor i mes s'ha establert en 250.000 ptes. (125.000'-, per a curs de 15 dies; 187.500 ptes. curs de 3 setmanes).
d) Desestimar les sol·licituds presentades fora de termini.


II) Relació d'ajudes concedides:

COGNOMS

NOM

UNIVERSITAT

TIPUS CURS

DATES

COST: inscripció,
viatge i allotjament

AJUDA CONCEDIDA

Belda Medina

José Ramón

Westminster

Anglès f. 

30/07-24/08.

321.362'-

250.000'-

Cardona Moltó

María

Bangor

Anglès Gral.

02/07-27/07.

329.347'-

250.000'-

Cibanal Juan

Luis

Durham

Anglès Gral.

06/08-24/08.

210.595'-

187.500'-

Flórez Revolta

Francisco

Westminster

Anglès Gral.

02/07-27/07.

321.362'-

250.000'-

García Martínez

Ana María

Bangor

Anglès Gral.

02/07-27/07.

329.347'-

250.000'-

Hernas Oliver

José Luis

Durham

Anglès Gral.

25/06-13/07.

205.595'-

187.500'-

Hurtado Jordá

Jorge

Sheffield

Anglès Gral.

02/07-20/07.

283.752'-

187.500'-

López Coig

M. Luisa

Durham

Anglès Gral.

16/07-03/08.

205.595'-

187.500'-

Luján Mora

Sergio

Edimburg

Anglès Gral.

23/05-13/06.

274.730'-

187.500'-

Martínez Mora

Carmen

Westminster

Anglès Gral.

02/07-27/07.

321.362'-

250.000'-

Mas Ruíz

Francisco

Westminster

Superior

30/07-24/08.

321.362'-

250.000'-

Miranda Encarnación

José Antonio

Durham

Anglès Gral.

06/08-24/08.

210.595'-

187.500'-

Siles González

José

Bangor

Intermedi

02/07-13/07.

193.670'-

125.000'-

Solano Ruíz

M. Carmen

Westminster

General

30/07-24/08.

321.362'-

250.000'-

Soriano Mora

José María

Westminster

Anglès Gral.

02/07-27/07.

321.362'-

250.000'-

Torres Medina

Fernando

Durham

Anglès Gral.

25/06-13/07.

205.595'-

187.500'-

Valdueza Barris

Rafael

Durham

Superior

03/09-28/09.

281.772'-

250.000'-


RESOLUCIÓ ADDICIONAL DE 27 DE MARÇ DE 2001.

Per la qual s'anuncia la publicació de la relació addicional de les ajudes al professorat de la Universitat d'Alacant, per al perfeccionament d'idiomes en universitats estrangeres.

Una vegada vista l'acta de la comissió avaluadora, es posa en coneixement de la comunitat universitària els següents acords:

I.-Ampliació de les ajudes concedides:

Atés l'objectiu de la Universitat d'Alacant d'impulsar el coneixement d'idiomes dels membres de la comunitat acadèmica, per a potenciar els projectes de cooperació internacional, i ja que en la primera selecció de candidats no s'ha arribat a esgotar les quantitats pressupostades, i una vegada aprovats els costos d'acord amb les peticions concedides en aquesta primera convocatòria, la comissió ha decidit ampliar la llista d'admesos, d'acord amb l'ordre en el què van ser qualificats en la primera selecció.

II.-Criteris de repartiment i selecció:

1.- Projecte definit.
Valorar positivament aquelles sol·licituds que el professor manifeste la seva vinculació a un projecte de internalización per la Universitat d'Alacant ben definit, tant per a la docència com per a la investigació.
2.- Vinculació estable.
Tenen prioritat els membres de la comunitat acadèmica amb una vinculació més estable amb la pròpia universitat, perquè l'esforç de formació revertisca en major mesura en la mateixa universitat.
3.-Impuls del departament.
La Comissió ha valorat també l'esforç dels departaments per a millorar-ne els coneixements d'anglès dels membres, cosa que s'ha traduït en una distribució equitativa de les ajudes entre els professors adscrits als departaments de la UA.
4.-Despeses.
L'ajuda anirà destinada a cobrir parcialment les despeses de desplaçament allotjament i inscripció al curs.
5.-Import màxim.
El màxim d'ajuda concedida per professor i mes s'ha establert en 250.000 ptes. (125.000, per a curs de 15 dies; 187.500 curs de 3 setmanes).
6.-Fora de termini. Desestimar les sol·licituds presentades fora de termini.

III. Relació d'ajudes concedides:

COGNOMS

NOM

UNIVERSITAT

TIPUS CURS

DATES

COST: Inscripció,
viatge i allotj.

AJUDA CONCEDIDA

Bayona Giménez

Juan José

Westminster

Anglés Gral

JULIOL

321.362'-

250.000'-

Díaz Martín

José Manuel

Sheffield Hallam

Anglés Gral.

JULIOL

283.752'-

250.000'-

Espinosa Ruiz

Antonio

Durham

Anglés Gral.

7/08–25/08.

210.595'-

187.500'-

Fuster Olivares

Antonio

Westminster

Anglés Gral.

AGOST

321.362'-

250.000'-

Gutierrez Hita

Carlos

Durham

Anglés Gral.

7/08–25/08.

210.595'-

187.500'-

Molina Azorín

José Francisco

Westminster

Anglés Gral

AGOST

321.362'-

250.000'--


Ortiz Zamora

Francisco Gabriel

Westminster

Anglés Gral

AGOST

321.362'-

250.000'-

Puente Méndez

Santiago T.

Westminster

Anglés Gral

AGOST

321.362'-

250.000'-

Quer Ramón

Diego

Westminster

Anglés Gral

AGOST

321.362'-

250.000'-

Tari Guillo

Juan José

Westminster

Anglés Gral

AGOST

321.362'-

250.000'-

 

> 2a Convocatòria perfeccionament lingüístic PDI :

RESOLUCIÓ ADDICIONAL DE 27 DE MARÇ DE 2001

D'acord amb la qual, s'anuncia la publicació de la relació addicional de les ajudes al professorat de la Universitat d'Alacant, per al perfeccionament d'idiomes en universitats estrangeres. Una vegada vista l'acta de la comissió avaluadora, es posa en coneixement de la comunitat universitària els següents acords:

I.-Ampliació ajudes concedides.

Atés l'objectiu de la Universitat d'Alacant d'impulsar el coneixement d'idiomes dels membres de la comunitat acadèmica, per a potenciar els projectes de cooperació internacional, i ja que en la primera selecció de candidats no s'ha arribat a esgotar les quantitats pressupostades, una vegada aprovats els costos d'acord amb les peticions concedides en aquesta primera convocatòria, la comissió ha decidit ampliar la llista d'admesos, d'acord amb l'ordre en el qual van ser qualificats en la primera selecció.

II.-Criteris de repartiment i selecció:

1.- Projecte definit.
Valorar positivament aquelles sol·licituds en què el professor manifeste vinculació a un projecte d'internacionlització per a la Universitat d'Alacant ben definit, tant per a la docència com per a la investigació.
2.- Vinculació estable.
Donar prioritat a aquells membres de la comunitat acadèmica amb una vinculació més estable amb la pròpia universitat, per tal que l'esforç de formació revertisca en major mesura en la pròpia universitat.
3.-Impuls departament.
La Comissió ha valorat també l'esforç dels departaments per a millorar-ne els coneixements d'anglés dels membres, cosa que s'ha traduït en una distribució equitativa de les ajudes entre els professors adscrits als departaments de la UA.
4.-Despeses.
L'ajuda anirà destinada a cobrir parcialment les despeses de desplaçament allotjament i inscripció al curs.
5.-Import màxim.
El màxim d'ajuda concedida per professor i mes s'ha establert en 250.000 ptes. (125.000 ptes., per a curs de 15 dies; 187.500 ptes., per curs de 3 setmanes).
6.-Fora de termini.
Desestimar les sol·licituds presentades fora de termini.

III. Relació d'ajudes concedides:

COGNOMS

NOM

UNIVERSITAT

TIPUS CURS

DATES

AJUDA CONCEDIDA

García Rodriguez

José

Westminster

Anglés General

Juliol

 250.000 ptes.

Pérez Berenguel

José Francisco

Durham

Anglés General

17/07-04/08.

187.500 ptes.

Pueo Ortega

Basilio

Westminster

Anglés General

Agost

 250.000 ptes.

Andina Díaz

Ascensión

Bangor

GECS

30/07-24/08

 250.000 ptes.

Jiménez Rodríguez

Rebeca

Bangor

GECS

30/07-24/08

 250.000 ptes.

López Gamero

M. Dolores

Westminster

Anglés General

Setembre

 250.000 ptes.

Mazón Canales

Patricia María

Westminster

Anglés General

Agost

 250.000 ptes.

Mondragón Lasagabaster

Jasone

Bath

ELAC

23/07-03/08.

125.000 ptes.

Orts Cortés

M. Isabel

Durham

Anglés General

17/07-04/08.

187.500 ptes.

Prieto Congost

Óscar

Westminster

Anglés General

Agost

 250.000 ptes.

Sentana Gadea

Irene

Westminster

Anglés General

Setembre

 250.000 ptes.

Pérez Contreras

Pablo

Westminster

Anglés General

Agost

 250.000 ptes.

Esteve Faubel

José María

Durham

Anglés General

07/08-25/08.

187.500 ptes.

Ronda Pérez

Elena

Durham

Anglés General

07/08-25/08.

187.500 ptes.

Fuentes Soriano

Olga

Durham

Anglés General

17/07-04/08.

187.500 ptes.

Carrasco Andrino

María del Mar

Westminster

Anglés General

Juliol

 250.000 ptes.


4.- LINGÜÍSTIC PAS

RESOLUCIÓ DE 29 DE JUNY DE 2001

Per la qual s'anuncia la publicació de la relació provisional de les Ajudes al personal d'Administració i Serveis de la Universitat d'Alacant per al perfeccionament d'idiomes en universitats estrangeres.

Una vegada vista l'acta de la comissió avaluadora, es posen en coneixement de la comunitat universitària els següents acords:

I.-Criteris de selecció:

1. Que siga PAS de la Universitat d'Alacant o personal d'administració de les següents organitzacions o entitats adscrites a la UA:
· Societat de Relacions Internacionals
· GIPO
· Biblioteca Virtual
· Taller d'Imatge
· OTRI
2. Es donarà prioritat a aquells sol·licitants amb una vinculació més estable en la UA, de cara que l'esforç de formació revertisca en major mesura en la UA.
Cal acreditar la situació laboral amb un informe del Servei de Personal.
3. Es considerarà important que el sol·licitant participe en funcions relacionades amb l'àrea d'internacionalització, cosa que ha de ser justificada amb un informe del director del servei a què està adscrit.
4. En cas que el període sol·licitat no coincidisca amb el de vacances de l'interessat, cal adjuntar-hi l'informe favorable del director del servei o de qui corresponga.
5. Fora de termini.
Desestimar les sol·licituds presentades fora de termini.


II.- Pagament de l'ajuda:

S'abonarà el 80% de l'ajuda abans de marxar i el 20 % restant en tornar, després de presentar el corresponent certificat d'aprofitament.

III.-Relació d'ajudes concedides:

COGNOMS

NOM

UNIVERSITAT 1a opció

TIPUS CURS

DATES

AJUDA CONCEDIDA

ABELLÁN FERRIZ

ENRIQUE

WESTMINSTER

GENERAL ENGLISH

Agost

125.000 ptes.

ALONSO MARTÍN

GEMMA

WESTMINSTER

GENERAL ENGLISH

Setembre

125.000 ptes.

COBELA EL PUIG

CARMEN

EDIMBURG

GENERAL ENGLISH

2a quinzena octubre

125.000 ptes.

LILLO BEVIÀ

JOSÉ RAMÓN

DURHAM

ADVANCED LANGUAGE COURSE

8/10 a 11/11

125.000 ptes.

LLORCA PÓRCEL

JULIO

DURHAM

GENERAL ENGLISH

7/08 a 25/08

125.000 ptes.

MORAL HERRERO

ALICIA

BATH

ELAC

9/07 a 20/07

125.000 ptes.

SEVA ROMAN

ROMUALDO

SHEFFIELD

GENERAL ENGLISH

Octubre

125.000 ptes.

BARRA HERNÁNDEZ

M. PILAR

PERPINYÀ

COURS DE LANGUE GÉNÉRAL

12/08 a 25/08

125.000 ptes.

CASCALES DORTA

MÓNICA

BATH

ELAC

6/08 a 17/08

125.000 ptes.

GONZÁLEZ SABATER

FRANCISCO JAVIER

ABERDEEN

GENERAL ENGLISH

6/08 a 17/08

125.000 ptes.

MANRIQUE TAJUELO

JOSÉ LUIS

BATH

ELAC

23/07 a 3/08

125.000 ptes.

 
   
 
  Comienzo de la página
 
   
   
 

BUTLLETÍ MOBILITAT INTERNACIONAL Núm. 1-Juliol 2001.

BUTLLETÍ INFORMACIÓ MOBILITAT INTERNACIONAL PROFESSORAT I CONTRACTE INSTITUCIONAL
PROGRAMA ERASMUS (Julio-2001)

1.- Concessió d'un programa intensiu a la UA per part de la Comissió Europea
2.- Distribució de fons europeus a la mobilitat de professors (Programa Intercanvi Docent TS)
3.- Resum mobilitat alumnes i professors

 

Distingit company,

M'és grat comunicar-te que la Comissió Europea ha fet públiques les dades de l'Accions Erasmus concedides en l'últim Contracte Institucional a les Universitats i Centres d'Educació Superior Espanyols, i que, igual que la mobilitat d'alumnes (OMS) i professors (TS), tenen l'objectiu de reforçar la dimensió europea dels centres d'educació superior, a través de la coordinació d'una sèrie d'accions educatives, en les quals participen diverses institucions universitàries. Tens una descripció de les característiques de cadascuna d'aquestes accions en l'adreça: ( accions.htm ).

 

1.-CONCESSIÓ D'UN PROGRAMA INTENSIU (IP)

Tal com pots observar en l'enllaç següent, que reflecteix la situació del Contracte Institucional en la Universitat d'Alacant per al curs 2001-2002: http://www.ua.es/socrates/ic.htm la Comissió Europea només ha concedit set noves accions a les universitats espanyoles, (un PROG un MOD i cinc Program -IP- ), una de les quals ha estat concedia a la Universitat d'Alacant, per al projecte presentat pel professor Cifuentes Honrrubia, "El verb i les seves classificacions/aplicacions". El total dels projectes Erasmus (distints de mobilitat d'estudiants i professors) concedits a les universitats espanyoles per part de la Comissió Europea, és de dinou, dels quals dotze són renovació dels ja existents i tan sols set, com he indicat, són nous.

 

2.-DISTRIBUCIÓ FONS EUROPEUS MOBILITAT PROFESSORS

Igualment, en l'última reunió de l'Agència Nacional amb els vicerectors i directors de Relacions Internacionals de les Universitats espanyoles, que ha tingut lloc en la Universitat Pública de Navarra durant els dies 25 i 26 de juny de 2001, s'ha acordat la distribució dels fons europeus per a la mobilitat de professors dintre del programa Erasmus ( vegeu quadre 1 ). La Universitat d'Alacant té signat en el contracte institucional amb la Comissió Europea, un total de 66 setmanes de mobilitat de professors en el programa Erasmus, de les quals s'han portat a terme 41 (un percentatge de realització del 62%), cosa que ha suposat rebre 24.000 euros (587 euros per setmana). Atès que la Universitat havia pressupostat per al Secretariat Sòcrates 3.000.000 per aquesta acció de mobilitat i s'han gastat 6.150.000 (150.000 pessetes per setmana i professor ) i, ja que es van a rebre 4.000.000 per part de l'Agència Nacional, el programa ha rebut un finançament suficient. Per un altre costat, és d'assenyalar el notable èxit que la UA ha arribat a en aquesta acció Erasmus, sent una de les primeres de les universitats espanyoles i superant clarament les altres universitats de la País Valencià. Per a seguir amb la política d'incentiu de la mobilitat de professors, és necessari reforçar el programa acordant en els nostres acords bilaterals del contracte institucional un nombre major de setmanes de mobilitat de professors, i incrementar la despesa per setmana per a cobrir en una major proporció la despesa real dels professors que participen en aquesta acció Erasmus. De cara al curs que ve, la proposta és la d'incrementar la quantia de l'ajuda en un 10% fins arribar als 1000 euros per setmana.

 

3.- RESUM MOBILITAT ALUMNES I PROFESSORS

En resum, respecte al programa Erasmus, dels 74 centres d'educació superior espanyols que participen en el programa, la Universitat d'Alacant és la número 16 en mobilitat d'alumnes, ( vegeu quadre 2 ) la 13 en mobilitat de professors i una de les cinc universitats que han obtingut l'aprovació per part de la Comissió Europea, per a una acció Erasmus distinta de les de mobilitat d'estudiants i professors (el IP esmentat)


Finalment, vull recordar-te que qualsevol informació addicional sobre les accions Erasmus estan a la teua disposició en el Servei de Programes Internacionals i Mobilitat (Secretariat Socrates/Erasmus). h ttp://www.ua.es/socrates

 

Cordialment

Alfredo Masó
Director del Secretariat Sòcrates/Erasmus
Coordinador Institucional Programa Erasmus

 

 

QUADRE 1: UNIVERSITATS ESPANYOLES, MOBILITAT DOCENT I FINANÇAMENT

MOBILITAT DE PROFESSORS EN LES UNIVERSITATS ESPANYOLES

Núm.

Codi institucional

Institució

Mobilitat sol·licitada
(setmanes)

Mob. Real
(setmanes)

Percentatge de 
realització

Fons 
rebuts (587,69 €/sem)

1.

I  ALCAL-H01.

Alcala

22

11

50,00

6.465

2.

I  ALICANT01.

Alacant

66

41

62,12

24.095

3.

I  ALMERIA01.

Almeria

29

13

44,83

7.640

4.

I  BADAJOZ01.

Extremadura

147

47

31,97

27.621

5.

I  BARCELO01.

Bacelona

747

50

6,69

29.385

6.

I  BARCELO02.

Autonoma de Barcelona

279

102

36,56

59.944

7.

I  BARCELO03.

Politècnica de Catalunya

337

107

31,75

62.883

8.

I  BARCELO11.

Esc. Host i Turisme "S. Ignacio"

8

6

75,00

3.526

9.

I  BARCELO15.

Pompeu fabra

54

14

25,93

8.228

10.

I  BARCELO16.

Ramon Llull

73

27

36,99

15.868

11.

I  BARCELO22.

Institut del Teatre

17

4

23,53

2.351

12.

I  BARCELO24.

Internacional de Catalunya

6

2

33,33

1.175

13.

I  BILBAO01.

País Basc

160

37

23,13

21.745

14.

I  BILBAO02.

Deusto

31

21

67,74

12.341

15.

I  BURGOS01.

Burgos

35

9

25,71

5.289

16.

I  CADIZ01.

Cadis

128

49

38,28

28.797

17.

I  CASTELL01.

Jaume I

54

12

22,22

7.052

18.

I  CIUDA-R01.

Castella-la Manxa

68

37

54,41

21.745

19.

I  CORDOBA01.

Còrdova

51

10

19,61

5.877

20.

I  ELX01.

Miguel Hernandez

41

23

56,10

13.517

21.

I  GIRONA01.

Insetur

14

7

50,00

4.114

22.

I  GIRONA02.

Girona

116

34

29,31

19.982

23.

I  GRANADA01.

Granada

450

91

20,22

53.480

24.

I  HUELVA01.

Huelva

22

3

13,64

1.763

25.

I  JAEN01.

Jaén

66

19

28,79

11.166

26.

I  La-CORU01.

La Corunya

42

8

19,05

4.702

27.

I  Les-PAL01.

Las Palmas de Gran Canària

104

42

40,38

27.151

28.

I  LEON01.

Lleó

57

16

28,07

9.403

29.

I  LOGRONO01.

La Rioja

7

5

71,43

2.938

30.

I  LLEIDA01.

Lleida

156

19

12,18

11.166

31.

I  MADRID01.

UNED

17

5

29,41

2.938

32.

I  MADRID02.

Pontifícia Comillas

3

3

100,00

1.763

33.

I  MADRID03.

Complutense

318

56

17,61

32.911

34.

I  MADRID04.

Autonoma de Madrid

205

33

16,10

19.394

35.

I  MADRID05.

Politècnica de Madrid

97

38

39,18

22.332

36.

I  MADRID08.

Escola Oficial de Turisme

2

2

100,00

1.175

37.

I  MADRID09.

CEU Lluís Vives

16

5

31,25

2.938

38.

I  MADRID12.

Antonio de Nebrija

39.

I  MADRID14.

Carlos III

56

20

35,71

11.754

40.

I  MADRID17.

Alfonso X el Sabio

16

4

25,00

2.351

41.

I  MADRID18.

Europea de Madrid

11

2

18,18

1.175

42.

I  MADRID19.

R. Esc. Sup. D'art Dramàtic

43.

I  MADRID21.

San Pablo CEU

11

2

18,18

1.175

44.

I MADRID26.

Rei Juan Carlos

24

10

41,67

5.877

45.

I  MADRID27.

Conserv. Sup. Música

7

1

14,29

588.

46.

I  MALAGA01.

Màlaga

147

37

25,17

21.745

47.

I  MATARO01.

EUEE del Maresme

6

2

33,33

1.175

48.

I  MONDRAG01.

Mondragon

49.

I  MURCIA01.

Murcia

77

21

27,27

12.342

50.

I  MURCIA02.

Conserv. Sup. Musica "M.M. Littel"

2

0.

0,00

51.

I  MURCIA04.

Politècnica de Cartagena

25

5

20,00

2.939

52.

I  MURCIA05.

Catòlica "San Antonio"

12

6

50,00

3.526

53.

I  OVIEDO01.

Oviedo

186

26

13,98

15.280

54.

I  PALMA01.

Illes Balears

40

11

27,50

6.723

55.

I  PAMPLON01.

Navarra

32

8

25,00

4.702

56.

I  PAMPLON02.

Pública de Navarra

29

21

72,41

12.342

57.

I  SALAMAN01.

Pontifícia de Salamanca

18

9

50,00

5.289

58.

I  SALAMAN02.

Salamanca

495

25

5,05

14.692

59.

I  SANTAND01.

Cantàbria

18

8

44,44

4.702

60.

I  SANTIAG01.

Santiago de Compostel·la

120

23

19,17

13.517

61.

I  SEGÒVIA01.

SEK

5

5

100,00

2.938

62.

I  SEVILLA01.

Sevilla

326

72

22,09

42.314

63.

I  SEVILLA03.

Pablo de Olavide

64.

I  TARRAGO01.

Rovira i Virgili

87

18

20,69

10.578

65.

I  TENERIF01.

La Laguna

107

43

40,19

27.798

66.

I  VALENCI01.

València

205

19

9,27

11.166

67.

I  VALENCI02.

Politècnica de València

232

40

17,24

23.508

68.

I  VALENCI06.

Fac. d'Estudis de l'Empresa

2

1

50,00

588.

69.

I  VALENCI08.

Cardenal Herrera-CEU

8

2

25,00

1.176

70.

I  BARRAT01.

Valladolid

321

62

19,31

36.437

71.

I  VIC01.

Vic

15

9

60,00

5.289

72.

I  VIGO01.

Vigo

96

29

30,21

17.043

73.

I  VITÒRIA01.

I. Basc d'Educació Fisica

5

3

60,00

1.763

74.

I  ZARAGOZ01.

Saragossa

531

162

30,51

95.206

Total

7317

1714

23,42

1.012.558.

 

 

QUADRE 2: UNIVERSITATS ESPANYOLES, MOBILITAT D'ALUMNES I FI ANCIACIÓN

MOBILITAT ALUMNES EN LES UNIVERSITATS ESPANYOLES  

Import del pressupost del curs 2000/2001.

12.692.551.

Euros

2.111.862.791 Ptes.

Mobilitat Real prevista a 15-02-01.

130.972

Mesos

130.972 Mesos

Import beca/mes

96,91

Euros

1612,54 Ptes

Import rectificat per la Comissió Europea, amb data 7 de setembre de 2000.

Codi
institucional

Universitat 

Mobilitat
prevista a 
30-05-00. 
(mesos)

Mobilitat
real a 
15-02-01. 
(mesos)

Total Ingressat

I  ALCAL-H01.

Alcalà

1.768

1.754

170.383

I  ALICANT01.

Alacant

2.996

3.297

320.270

I  ALMERIA01.

Almeria

439

368.

35.748

I  BADAJOZ01.

Extremadura

1.753

1.398

135.802

I  BARCELO01.

Bacelona

5.670,5

4.934

479.288

I  BARCELO02.

Autonoma de Barcelona

5.079

4.994

485.117

I  BARCELO03.

Politècnica de Catalunya

5.535

5.436

528.053

I  BARCELO11.

Esc. Host i Turisme "S. Ignacio"

93

102

9.908

I  BARCELO15.

Pompeu fabra

1.696

1.482

143.961

I  BARCELO16.

Ramon Llull

976

782,5

76.013

I  BARCELO22.

Institut del Teatre

20

23

2.234

I  BARCELO24.

Internacional de Catalunya

189

96

9.274

I  BILBAO01.

País Basc

4.968

4.645

451.215

I  BILBAO02.

Deusto

3.752

3.468

336.882

I  BURGOS01.

Burgos

562

519

50.415

I  CADIZ01.

Cadis

2.180

2.184

212.153

I  CASTELL01.

Jaume I

1.041

871

84.609

I  CIUDA-R01.

Castella-la Manxa

1.412

1.090

105.914

I  CORDOBA01.

Cordoba

2.012

1.753

170.297

I  ELX01.

Miguel Hernandez

523

454

44.101

I  GIRONA01.

Insetur

125

100

9.714

I  GIRONA02.

Girona

629

595

57.798

I  GRANADA01.

Granada

6.987

6.645

644.648

Melilla

32

12

I  HUELVA01.

Huelva

490

271

26.328

I  JAEN01.

Jaén

352.

307

29.822

I  La-CORU01.

La Corunya

871.

908

88.203

I  Les-PAL01.

Las Palmas de Gran Canària

1.942

1.657

177.057

I  LEON01.

Leon

1.233

1.527

148.333

I  LOGRONO01.

La Rioja

524.

580.

56.341

I  LLEIDA01.

Lleida

903.

988.

96.033

I  MADRID01.

UNED

120.

127,5

12.386

I  MADRID02.

Pontifícia Cometes

1.702

2.590

251.593

I  MADRID03.

Complutense

10.907

8.554

831.014

I  MADRID04.

Autonoma de Madrid

3.957

3.906

379.429

I  MADRID05.

Politecnica de Madrid

5.006

4.818

468.021

I  MADRID08.

Escola Oficial de Turisme

335

275

26.714

I  MADRID09.

Ceu Lluís Vives

420

405

39.342

I  MADRID12.

Antonio de Nebrija

241

226

21.954

I  MADRID14.

Carlos III

1.176

1.071

104.037

I  MADRID17.

Alfonso X el Savi

348

268

26.034

I  MADRID18.

Europea de Madrid

750

515

50.027

I  MADRID19.

R. Esc. Sup. D'art Dramàtic

60

54

5.245

I  MADRID21.

San Pablo CEU

1.130

950

92.283

I  MADRID26.

Rei Juan Carlos

171

147

14.279

I  MADRID27.

Conserv. Sup. Musica

53

38

3.837

I  MALAGA01.

Màlaga

1.978

1.548

150.373

I  MATARO01.

EUEE del Maresme

66

39

3.767

I  MONTCADA01.

Ceu San Pablo - Montcada

285

254

24.673

I  MONDRAG01.

Mondragon

394

370

35.942

I  MURCIA01.

Murcia

2.480

2.454

238.411

I  MURCIA02.

Conserv. Sup. Musica "M.M. Littel"

51

3

292

I  MURCIA04.

Politècnica de Cartagena

548

253

24.577

I  MURCIA05.

Catòlica "San Antonio"

100

81

7.869

I  OVIEDO01.

Oviedo

2.553

2.726

264.862

I  PALMA01.

Illes Balears

801

768

76.927

I  PAMPLON01.

Navarra

1.987

1.095

105.777

I  PAMPLON02.

Publica de Navarra

1.398

1.317

127.933

I  SALAMAN01.

Pontifícia de Salamanca

617

545

52.941

I  SALAMAN02.

Salamanca

4.331

3.454

335.521

I  SANTAND01.

Cantàbria

1.707

1.613

156.951

I  SANTIAG01.

Santiago de Compostel·la

2.931

2.850

277.026

I  SEGÒVIA01.

SEK

38

28

2.720

I  SEVILLA01.

Sevilla

5.880

4.745

460.929

I  SEVILLA03.

Pablo de Olavide

90

80

7.771

I  TARRAGO01.

Rovira i Virgili

681

631

61.296

I  TENERIF01.

La Laguna

1.685

1.452

153.257

I  VALENCI01.

València

7.039

7.300

709.122

I  VALENCI02.

Politecnica de València

7.986

6.401

621.794

I  VALENCI06.

Fac. d'Estudis de l'Empresa

50

20

1.943

I BARRAT01.

Valladolid

5.160

5.030

374.432

I  VIC01.

Vic

611

526

51.096

I  VIGO01.

Vigo

1.835

1.549

150.469

I  VITÒRIA01.

I. Basc d'Educacion Fisica

82

76

7.383

I  ZARAGOZ01.

Saragossa

6.624

6.579

639.084

Total

143.117

130.972

12.637.247

 

 

 
   
 
  Comienzo de la página
 
   
   
 

ELABORACIÓ, DISSENY I MANTENIMENT PÀGINA WEB

Els membres del Servei realitzen la contínua actualització de la pàgina web, introduint novetats i informació d'interès per a la comunitat universitària.

 

 

 
 
 
 
 
Comienzo de la página
 
   
 
 
 
 

 

Universitari de Programes Internacionals i Mobilitat