Universidad de AlicanteMemoria. Página principal
Presentación
Òrganos Universitarios
Vic. de Ordenación Económica y Profesorado
Vic. de Investigación, Desarrollo e Innovación
Vic. de Extensión Universitaria
Vic. de Planificación Económica
Vic. de Alumnado
Vic. de Relaciones Institucionales y Cooperación Internacional
Vic. de Calidad y Armonización Europea
Vic. de Infraestructuras y Ampliación del Campus
Vic. de Estructura y Desarrollo Institucional
Vic. de Tecnología e Innovación Educativa

ARTS PLÀSTIQUES

 

Sala Aifos

· Entes espasmódicos’. Kribi Heral (7 / 27 setembre 2004)

A través d'una trentena de llenços i tres políptics, aquesta mostra va ser una aproximació al món dels fenòmens subconscients, a allò que es presenta aparentment absurd i il·lògic, alié al domini de la raó. En l'obra d'aquest artista es troba l'encreuament de petjades de diferents llenguatges, entre elles, i potser la més evident, la del polp, esguitada amb referències subtils als teatrals gestualismes de dècades anteriors i a més recents grafismes.

Mostra "Entes espasmódicos"


· ‘Mula-Zen’. María Dolores Mulá (4 octubre / 12 novembre 2004)

‘Mula-Zen’ va ser un tribut a la naturalesa representada pel mar, el vent, la nit i la lluna. En aquesta obra trobem dues influències: la primera el land-art com manifestació contemporània que utilitza els recursos del mitjà natural per a la realització d'una obra d'art; i la segona la tradició dels jardins japonesos d'inspiració Zen. El seu fil conductor va ser la cultura japonesa i la seua manera d'enfocar la vida a través de la filosofia Zen.

Mula-Zen
Mula-Zen

 

· ‘En pecado’. Antonio Parras Belmont (14 gener / 17 febrer 2005)

Pintor, escultor -en ocasions les dues coses alhora en una mateixa obra- i videoartista, Antonio Parras Belmont ha projectat al llarg dels anys una percepció àcida del món i de la condició humana, entremesclant allò còmic i irònic amb allò transcendent, les cites autobiogràfiques amb els temes universals, l'excés i la contenció, la realitat i el mite, la crítica i l'autocrítica, a través d'una obra figurativa i narrativa on sovint conviuen les referències històriques i literàries amb les més personals i autobiogràfiques.

El Pintor Antonio Parras Belmont

Obra "En Pecado"


· ‘El rostro efímero’ (24 gener / 22 març 2005)

L'exposició urbana ‘El Rostro Efímero’, duta a terme pel Vicerectorat d'Extensió Universitària i la Fundació General de la Universitat d'Alacant, en col·laboració amb l'Ajuntament d'Alacant i la CAM, es va exposar en el campus amb les propostes fotogràfiques dels creadors Xavier Arenós, Pepe Calvo, Juan González, Linarejos Moreno, Sibylle Van Remoorter, Aurelio Ayela, Massimo Pisani, Manuel Navarro, Kribi Heral i Pablo Castellanos utilitzant els mupis (panells publicitaris) localitzats en la universitat. Les vint obres que es van poder veure en diferents zones d'Alacant els passats mesos, es van exhibir en el recinte de la institució acadèmica.

Exposició "El Rostro Efímero"


· ‘Els drets de la dona i l'art’. Lorena Amorós, Begoña Baeza i Asta Masiulyte (25 febrer / 5 abril 2005)

El curs passat, el Consell de la Joventut d’Alacant juntament amb el Vicerectorat d'Extensió Universitària i la Fundació General de la Universitat d'Alacant van començar un cicle de mostres de caràcter social dedicat als Drets humans en relació amb l'art. En aquesta segona exposició es mostra la dona com a creativa i com a objecte de representació en la història de l'art. Per a la realització de l'exposició s'ha contat amb la col·laboració del Centre d’Estudis sobre la Dona. Aquesta mostra, amb instal·lacions i pintures, és una reflexió sobre els principis d'igualtat i no-discriminació per raó de sexe, una crida a la llibertat, a l'expressió personal, a la ruptura de normes, valors i cànons imposats.

Mostra "Els drets de la dona i l'art"


· ‘Icones en vidre romanesos’. Gheorghe Stanciu (11 abril / 10 maig 2005)

L'exposició va incloure al voltant de quaranta icones en vidre, imatges religioses que es van popularitzar després del triomf de la concepció teològica ortodoxa. Alguns d'aquests treballs van obtindre un gran valor, tant espiritual com artístic. L'exposició es va convertir en avantsala del Taller d'Icones en vidre, impartit per Stanciu. En aquest curs es va pretendre ajudar els alumnes a comprendre i adquirir els conceptes de la pintura en vidre, però també de la gràfica, art decoratiu, ornamentació i vidriera.

Exposició "Icones en vidre romanesos"


· ‘Humor social. Iuvenes dum sum’ (16 maig / 1 juny 2005)

Es va inaugurar en la Sala Aifos la mostra d'Humor Social 'Iuvenes dum sum', un referent de l'humor gràfic de la UA que aquest any celebra la seua cinquena edició. En aquesta ocasió, l'exposició es va centar en la precarietat dels joves: acudits sobre la primera ocupació, sobre becaris, sobre la dificultat d'accés al mercat laboral o l'habitatge, s'aborden mitjançant el treball de dibuixants pertanyents a la Federation Carttonist Organisatios (FECO) d'Espanya com Forges, Ozeluí, Enrique, Zulet, Harca, Kap, Mel i Napi, entre uns altres.

Mostra "Humor social. Iuvenes dum sum"


· ‘Fes-ho tot més humà’. Fundació Vicente Ferrer (7 / 17 juny 2005)

Es va exhibir l'exposició fotogràfica ‘Fes-lo tot més humà’, de la Fundació Vicente Ferrer, on es van mostrar imatges sobre distintes temàtiques com ‘La Fundació Vicente Ferrer i l'Índia’, ‘La filosofia d'acció’, ‘La revolució dels dàlits’, ‘La vida rural’, ‘Una cultura mil·lenària’, ‘Educació’, ‘Habitatge’, ‘Sanitat’, ‘Ecologia’, ‘Dona’, ‘Discapacitats’ i ‘El futur’. Així mateix, la mostra va incloure panells de text que van acompanyar a les imatges.

Exposició "Fes-ho tot més humà" Exposició "Fes-ho tot més humà"

 

· ‘Humor Social… De buena tinta’ (juliol / setembre 2005)

L'exposició ‘Humor Social… De buena tinta’, va estar conformada per una selecció de treballs de les cinc mostres d'Humor Social realitzades en la UA: les dues primeres de temàtica lliure i les dues últimes de caràcter monogràfic: ‘Migratio migratia’, sobre la immigració, ‘No sonrías a los malos tratos’, i la precarietat de l'ocupació juvenil en ‘Iuvenes dum sumus’. Aquests temes s'aborden mitjançant el treball de dibuixants pertanyents a la Federation Carttonist Organisation (FECO) d'Espanya com Forges, Ozeluí, Enrique, Zulet, Harca, Kap, Mel i Napi, entre altres.

Exposició "Humor Social....De buena tinta"

 

· ‘Flat mountain’. Aurelio Ayela i ‘José Gallego’ (13 juliol / 31 agost 2005)

El Vicerectorat d'Extensió Universitària de la UA, el Consorci de Museus de la Generalitat Valenciana i el Patronat Municipal de Cultura de l'Ajuntament d'Alacant van organitzar les mostres ‘Flat mountain’, d'Aurelio Ayela, i ‘José Gallego’, que es van exhibir a la Sala d’Exposicions de la Lonja d'Alacant. Sota el títol ‘Flat mountain’es mostra el treball més recent d'Aurelio Ayela, setanta treballs pictòrics realitzats sobre paper, situats en un territori híbrid entre el dibuix i la pintura, així com diverses instal·lacions. En relació amb el treball del pintor santanderí José Gallego, es va exhibir una retrospectiva des de meitat dels noranta fins a l'actualitat que inclou pintura i collages.

 

 

Sala Trànsit (Aulari II)

· ‘El Zanpantzar. El espíritu de loaldunack, de Ituren a Zubieta’ (1 / 28 febrer 2005).

Mostra fotogràfica sobre les vivències en els carnestoltes de Tomás Martínez López.

Mostra fotogràfica "El Zanpantzar"

 

· Exposició del Taller L’Art de la Fotografia en blanc i negre (18 / 30 abril 2005)

Mostra que recull els treballs realitzats pels alumnes del Taller l’Art de la Fotografia en blanc i negre, impartit per Javier Serrano.

Exposició del Taller L'Art de la Fotografia"