Saltar apartados

INVESTIGACIÓN, DOCUMENTACIÓN Y RECURSOS DIGITALES EN INTERNET

INFORMACIÓ GENERAL

AJORNAT
Noves dates de realització: del 3 d'octubre al 14 de novembre de 2017

Data: del 19 de setembre al 31 d'octubre de 2017
Lloc de realització: Seu Universitària de Villena. C/ La Tercia, 12
Coordinació:
Antonio Muñoz González
Professorat: Belén Boville Luca de Tena, periodista i escriptora.
Crèdits: 3 (vàlids tant per a graus com per a titulacions a extingir)
Llengua vehicular: castellà
Import:
50 euros
Objectius:
• Introduir als alumnes de Ciències Socials en la investigació per mitjà d'Internet i en les fonts documentals necessàries per a l'estudi i la investigació.
• Es tracta d'un curs/taller eminentment pràctic que dota d'autonomia i capacitat de gestió i cerca a l'alumne, ampliant els seus recursos i la seua capacitat per a trobar les fonts que li ajuden al llarg de tota la seua carrera i en el seu acompliment professional.
• En tractar-se d'un taller se cerca l'experimentació /acció i l'estimulació de la creativitat i la capacitat investigadora de cada alumne segons els estudis específics pel que es proposarà en cada cas un treball creatiu i innovador en el seu àmbit.
Destinataris:
Estudiants dels següents graus així com qualsevol persona interessada en la matèria.
Sociologia
Criminologia
Història
Geografia i Ordenació del Territori
Periodisme
Turisme
Llengua i Literatura
Humanitats
Imatge i Cinema
Publicitat i Relacions Públiques
Màrqueting
Comunicació
Social Mitjana (Community Manager)
Dret
Administració i direcció d'empreses
Gestió i Administració Pública
Criteris d'admissió: els alumnes hauran de tindre coneixements previs a nivell d'usuari d'ofimàtica i internet.
Requisits per a l'obtenció del diploma o certificat:
Primera Convocatòria
Sistema d'avaluació contínua:
1. Desenvolupament de pràctiques individuals i col·lectives: desenvolupament de pràctiques sobre diferents aspectes de l'assignatura. Valor: 30% de la qualificació final. Criteris de valoració: Aplicació de la metodologia i eines específiques empleades en l'assignatura. Compliment dels requeriments tècnics i funcionals indicats en les corresponents guies de les pràctiques.
2. Desenvolupament d'un projecte personal sobre bibliografia especialitzada. Valor: 20% de la qualificació final. Criteris d'avaluació: correcció en l'execució tècnica del recurs d'informació.
3. Desenvolupament d'un projecte en col·laboració sobre un conjunt de documents digitals. Valor: 20% de la qualificació final. Criteris de valoració: Aplicació de la metodologia i eines específiques empleades en l'assignatura. Compliment dels requeriments tècnics i funcionals indicats en la guia del projecte.
4. Prova individual escrita sobre contingut teòric-pràctic: desenvolupament d'un exercici escrit individual sobre els continguts teòrics i pràctics del curs. Valor: 30% de la qualificació final. Criteris de valoració: Comprensió i correspondència amb els continguts teòrics i pràctics exposats a l'estudiant i recollits en els materials de referència. Capacitat d'organització, redacció i argumentació.
5. Assistència al 80% de les hores totals del curs
Per a superar l'assignatura serà necessari aconseguir com a mínim el 60% de la puntuació total possible. Per a considerar superades les pràctiques, projectes i examen és necessari aconseguir un mínim del 60% de la puntuació màxima possible en cadascun d'ells. Aquestes proves només seran compensables entre si s'aconsegueix el 50% de la puntuació màxima possible en cadascuna d'elles.
Segona convocatòria: prova d'avaluació global
Es realitzarà en la data fixada en el calendari acadèmic. Es facilitaran a l'estudiant directrius específiques per a aquesta convocatòria. Comprendrà un examen teòric-pràctic conforme a l'indicat en l'apartat anterior, i lliurament de totes les pràctiques i projectes realitzats durant el curs. No s'admetran treballs repetits. Els criteris de valoració i avaluació seran els establits per a l'avaluació contínua.

 

Matrícula: oberta fins al dia anterior a l'inici del curs

Si esteu interessat en aquest curs us heu de PREINSCRIURE en aquest formulari.
D'ací a uns dies rebreu un correu electrònic amb instruccions.

 

* Si el nombre d'alumnes matriculats en el curs no supera el mínim establit, el Secretariat de les Seus Universitàries pot resoldre la no-realització d'aquest.

PROGRAMA

Dimarts 3 d'octubre 2017, de 17 a 21 h.
Presentación del curso. Introducción a la investigación. La investigación en Internet y el universo digital.
Buscadores y búsquedas semánticas: Google y aplicaciones digitales de archivo, ordenación y búsqueda.

Dimarts 10 d'octubre 2017, de 17 a 21 h.
Hemerotecas tradicionales y hemerotecas digitales. Prensa tradicional y prensa online; kioskos digitales y archivos hemerográficos.

Dimarts 17 d'octubre 2017, de 17 a 21 h.
Directorios de Bibliotecas. Bibliotecas Digitales, Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes, portales bibliográficos.

Dimarts 24 d'octubre 2017, de 17 a 21.30 h.
Enciclopedias digitales, uso y abuso de Wikipedia. Ediciones colaborativas.

Dimarts 31 d'octubre 2017, de 17 a 21.30 h.
Referencias y citas. Cómo citar. Diferentes sistemas y convenciones. Gestores web de referencias bibliográficas. Literatura académica. Revistas indexadas y acceso abierto a papers y revistas académicas.

Dimarts 7 de novembre 2017, de 17 a 21.30 h.
Bases de datos institucionales. Cartografía histórica. Sistemas de Información Geográfica.

Dimarts 14 de novembre 2017, de 17 a 21.30 h.
Cinetecas, filmotecas, repositorios de imágenes, propiedad intelectual y software libre.

 

 

Seu Universitària de Villena


C/ La Tercia, 12
03400 - Villena (Alacant)

Tel: (+34) 96 615 0848 / 96 590 9323

Fax: (+34) 96 590 3839

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464