Saltar apartados

Smart People: comunidad Senspeople

Indiscutiblement cada vegada són més els ciutadans que usen diàriament la tecnologia com a mitjà per a interrelacionar-se entre ells i la pròpia ciutat a través de telèfons intel·ligents, tabletas, Internet i múltiples dispositius. Les relacions entre els ciutadans i les ciutats comencen a anar més enllà de realitzar consultes i tràmits amb l'administració, consulta de l'estat del tràfic, de l'estat de la meteorologia o de la consulta de llistes de carrers. Sens dubte la tecnologia proporciona l'obertura de nous conceptes, com les Smart Cities i Smart Universities, i a través d'ells subministra als ciutadans i les ciutats un benefici doble: d'una banda l'habilitat de comunicar als ciutadans de manera proactiva dades rellevants que milloren la seua qualitat de vida i per un altre que l'administració reba dades dels ciutadans perquè les ciutats prenguen decisions en temps real per a aconseguir millors índexs de qualitat en favor dels ciutadans. És per tant evident que hi ha una correlació directa entre la percepció dels ciutadans que reben serveis de valor afegit i el desenvolupament de la confiança que proporciona una relació d'interconnexió amb la comunitat o la ciutat.

"La clau del desenvolupament de les ciutats és tenir ciutadans ben formats, és per açò que el concepte Smart People centra els seus aspectes i fa referència a les següents característiques: i-habilitats, treball habilitat mitjançant la IT, tenir accés a l'educació i a la formació, recursos humans i capacitat de gestió, en una societat inclusiva que millora la creativitat i la innovació."

Una altra de les característiques importants d'una Smart People és la capacitat dels ciutadans de poder ser prosumidores de dades per a la ciutat, la qual cosa fa que es puga desenvolupar eines d'anàlisis de dades per a la presa de decisions, crear productes i serveis, i quadres de comandaments dels ciutadans mitjançant es puga manipular i personalitzar les seues pròpies dades.

Per tant els quatre pilars o factors bàsics d'una Smart University en l'àmbit Smart People podem definir-los com els següents:

  • I-habilitats: dotar d'habilitats en les TU als ciutadans que els permeta estar a l'abast de totes noves tecnologies que proporcionarà una millor qualitat de vida, fomentant la integració social, l'accessibilitat i el flux d'idees i coneixement entre tots siga continu
  • Senspeople: fer als ciutadans sensors intel·ligents que siguen partícips de l'entrada de dades en la Smart University contribuint a la retroalimentació de la informació i a la millora de la qualitat dels serveis.
  • Teletreball-Teleducación / i-Capacitació: formar de la millor manera als ciutadans d'una Universitat o una ciutat. Flexibilitzar els horaris, una major interacció i una reducció de costos és el que el teletreball o l'educació virtual permet que es millore la capacitació i formació de les persones, tant els estudiants com el personal docent i administratiu de la Universitat.
  • Smart Services: desenvolupar xarxes socials, eines de creació de serveis tant per a l'administració com per als ciutadans, I-enquestes, i-Votacions, i-participació que faran que els ciutadans se senten més partícips de la vida pública i dotar de més credibilitat i transparència a l'administració.

UA Smart University


Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Twitter: https://twitter.com/uasmart

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464