EIX 2 DOCÈNCIA
- Objectiu 1: Promoure, difondre i acreditar el coneixement en matèria d'igualtat de gènere
1. Oferir una assignatura específica per a cada Facultat i per a l'Escola Politècnica Superior, en matèria d'igualtat de gènere, d'acord amb la normativa de Consell de Govern (BOUA 5/10/2009) sobre reconeixement de crèdits
Article 7.5 sobre el reconeixement de crèdits en els ensenyaments de Grau, Màster Universitari i Doctorat "Finalment, i a proposta de l'equip de direcció, el Consell de Govern podrà proposar assignatures que contribuïsquen al desenvolupament dels criteris d'igualtat, als processos de normalització lingüística o que resulten d'interès per a la Universitat per qüestions institucionals o estratègiques. El nombre de crèdits reconeguts per aquest concepte no podrà excedir de sis crèdits". NORMATIVA DE RECONEIXEMENT I TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS EN ESTUDIS OFICIALS DE BOUA 05/10/2009.
2. Promoure postgraus específics i/o títols propis que contemple continguts específics sobre la promoció del principi d'igualtat entre dones i homes i/o la violència de gènere
3. Fomentar que l'oferta d'assignatures extracurriculars, seminaris, incloga la perspectiva de gènere
4. Considerar entre els criteris d'avaluació de la qualitat docent la inclusió de la perspectiva de gènere
- Objectiu 2: Integrar la perspectiva de gènere en la docència universitària
5. Realitzar un informe diagnòstic de la transversalización de la perspectiva de gènere en els títols de grau implementats en la Universitat d'Alacant
- Pendent de Publicació en Informes UA de l'Observatori per a la Igualtat entre Dones i Homes de la UA

6. Incloure en els plans d'estudi de les titulacions que habiliten per a la docència en els nivells educatius d'Infantil, Primària, Secundària i Batxiller, formació específica en matèria d'igualtat de gènere
- GRAU EN MAESTRO EN EDUCACIÓ INFANTIL I GRAU EN MAESTRO EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA:
- MÀSTER EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT. FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES:
7. Impulsar el disseny de Guies Docents d'assignatures de títols de grau de la UA amb perspectiva de gènere
- PROGRAMA XARXES-I3CE D'INVESTIGACIÓ EN DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA 2019-2020. BOUA
- Línia de participació: "Disseny, desenvolupament i innovació del currículum entorn de processos d'ensenyament-aprenentatge inclusius, on es garantisca l'accessibilitat i la igualtat d'oportunitats"
- XVII JORNADES DE XARXES D'INVESTIGACIÓ EN DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA-INNOVAESTIC, juny de 2019. Veure algunes comunicacions:
- “Inclusió de la perspectiva de gènere en la guia docent d'Estadística d'Enginyeria Multimèdia"
- “Implementació de la perspectiva de gènere en l'assignatura de Fonaments de Biologia humana en el Grau de Tecnologies de la Informació per a la Salut”
- "Perspectiva de gènere i docència de Composició Arquitectònica: Aqueixa parella feliç”
- “Inclusió de la perspectiva de gènere en l'assignatura “Fonaments Físics de les Instal·lacions” del grau d'Arquitectura Tècnica”
- “Perspectiva de gènere en el tractament digital d'imatges, i el Grau d'Enginyeria en So i Imatge en Telecomunicació”
- “Inclusió de la perspectiva de gènere en l'assignatura obligatòria Materials de Construcció I del Grau en Arquitectura Tècnica”
- “Inclusió de la perspectiva de gènere en l'assignatura obligatòria Equips i Instal·lacions de Cuina del Grau de Gastronomia i Arts Culinàries”
- “Inclusió de la perspectiva de gènere en l'assignatura Fonaments d'Astrofísica del grau en Física”
- “La integració de la perspectiva de gènere en la docència d'assignatures d'Anatomia”
- “Anàlisi de la perspectiva de gènere en el programa de Fonaments d'Infermeria II”
8. Mantenir actualitzat un ‘Portal web de recursos docents amb perspectiva de gènere'

9. Publicar una convocatòria de premis per a reconèixer l'elaboració de materials i recursos docents amb perspectiva de gènere
- Convocatòria Premi IgUAltat. (2018, 2019, 2020)
- Podran optar a aquest premi les persones, col·lectius, entitats o institucions, tant públiques com privades, pertanyents o no a la UA, que per la seua trajectòria o labor hagen contribuït a la promoció de la igualtat de gènere entre altres àmbits, l'elaboració de recursos docents amb perpectiva de gènere.
10. Publicar una convocatòria de premis per a reconèixer els Treballs Fi de Grau i Treballs Fi de Màster que incorporen la perspectiva de gènere i/o desenvolupe estudis de gènere
- CONVOCATÒRIA PREMIS TFG DE LA FACULTAT FILOSOFIA I LLETRES EN PERSPECTIVA DE GÈNERE I IGUALTAT (2018, 2019).
- CONVOCATÒRIA PER A IMPULSAR TREBALLS FI DE GRAU I TREBALLS FI DE MÀSTER QUE DESENVOLUPEN TEMÀTICAMENT LA IDENTITAT DE GÈNERE, EXPRESSIÓ DE GÈNERE, DIVERSITAT AFECTIU-SEXUAL I DIVERIDAD FAMILIAR (2018, 2019)
- CONVOCATÒRIA QUE PREMIA TREBALLS DE FI DE MÀSTER EN ESTUDIS DE GÈNERE DEL IUEG (2018, 2019)
11. Incloure en les Comissions de Grau a una persona experta en estudis de gènere de l'àrea de coneixement corresponent
12. Impulsar la figura de dinamitzador/a ‘' de Centre com a element promotor en la incorporació de la perspectiva de gènere en la formació universitària
13. Incloure en el pla de formació del PDI formació dirigida a la inclusió de la perspectiva de gènere en la docència universitària