XCII FÒRUM DE DEBAT - LA UNIVERSITAT EN EL FUTUR DELS NOSTRES NÉTS
Ponents
María Cecilia Gómez Lucas.
Llicenciada en Química i doctorada en la UA, la seua tesi doctoral va merèixer Premi Extraordinari. Des de 1992 ha exercit diversos càrrecs de gestió acadèmica -Secretaria, Coordinació, Adreça- Va ser Vicerectora de Planificació Estratègica i Qualitat i en l'actualitat és Vicerectora d'Estudis, Formació i Qualitat de la Universitat d'Alacant.
Data i Lloc
Dilluns, 4 de maig de 2015, a les 11 hores. La durada prevista és d'hora i mitja, inclòs debat.
Ramón y Cajal, 5, d'Alacant. Espai CAMON (Accés per la Biblioteca Gabriel Miró)
Utilitzant les possibilitats que ens ofereix CAMON, aquest debat podrà seguir-se des de les nostres llars per streaming a través d'aquesta adreça:
http://www.tucamon.es/contenido/jubicam2015
Vídeo de la conferència
Descriptor
La nostra Universitat en l'Europa unida. Programes integradors vigents. Diferents nivells d'estudis i titulacions. Polèmica entorn del "decret Wert". Perspectives laborals per al personal titulat.
Davant els últims comentaris en els mitjans de comunicació sobre les lleis promulgades sobre estudis universitaris, per al Programa Cultural "Intergeneraciones" de la nostra Associació i per a qualsevol grup de majors actius resulta summament interessant (i no solament en la seua vida familiar) comptar amb notícies i criteris propis sobre les perspectives que podrien ajudar als néts en el període d'estudis de selectivitat i formació universitària. Sembla inqüestionable que estem vivint un període important de canvi universitari, per a alguns el major des de la incorporació d'Espanya a l'anomenat Pla Bolonya. Professors, estudiants, pares, sindicats i partits polítics qüestionen el Decret recentment aprovat en Consell de Ministres, polèmic en tot cas.
La doctora María Cecilia Gómez Lucas, amb dilatada experiència docent en tots els cicles del sistema universitari i per la seua participació en diversos projectes d'innovació docent encaminats a la millora del disseny, implantació, seguiment i avaluació dels processos ensenyament-aprenentatge, a la qual expressem la nostra gratitud, és la veu autoritzada amb la qual expliquem avui per a conèixer i formar la nostra opinió sobre tan controvertit Decret i les seues repercussions, tant formatives com a econòmiques.