Saltar apartados

Investigación de mercados como herramienta de apoyo para startups y emprendedores

 Informació general

Aquest curs pretén acostar les eines actuals de la investigació de mercats a les empreses de nova creació (startups) i els emprenedors.
Orientat a comprendre les noves demandes i oportunitats, s'introduiran continguts conceptuals i aplicats de l'àmbit de la investigació de mercats mitjançant aplicacions reals en diversos sectors empresarials amb un enfocament de consultoria en intel·ligència de mercats.
Al llarg del curs, el professorat i organitzacions participants (Likert, Fundeun, Insight + Analytics i Distrrto Digital CV) explicaran les diferents eines i aproximacions en les quals la investigació comercial pot permetre a les empreses conèixer millor el seu entorn i els seus clients per a així prendre millors decisions empresarials. 

Objectius

1. Desenvolupar estratègies basades en l'experiència de cliet.
2. Entendre la importància de les mètriques i indicadors per a la presa de decisió.
3. Aplicar les metodologies quantitatives i qualitatives als nous escenaris de negoci.

 

  • Direcció: Franco M. Sancho Esper
  • Coordinació: Carla Rodríguez Sánchez
  • Crèdits: 15 hores / 1,5 crèdits  ECTS
  • Data: del 2 al 16 de juliol 2021
  • Llocmodalitat dual. A1/0-03M de l'Aulari I Campus Sant Vicent del Raspeig
  • Preu: estudiants, PDI/PAS UA, alumniUA i persones desocupades: 50€ . General: 80€
  • Requisits d'accés: estudiants universitaris, diplomats/das vinculats a l'àmbit de l'emprenedoria i la investigació aplicada, professionals de qualsevol àrea de la investigació de mercats i el màrqueting, persones emprenedores, empreses que estan associades a les institucions COL·LABORADORES d'aquest curs com són: Districte Digital de la Comunitat Valenciana, Fundeun, Insight + Analytics (Associació espanyola d'investigació de mercats i data science). Público en general interessat en aquesta temàtica.
  • Requisits per a l'obtenció del diploma o certificat : assistència al 80% de les sessions i presentació de memòria a determinar per la direcció del curs
  • Llengua vehicular: castellà
  • Plataforma: Google Meet i Moodle UA
  • Metodologia : modalitat dual  (aula del campus). En Internet: Google Meet.
    En un curs dual, es pot optar per seguir el curs remotament des d'Internet, en aquest cas a través de Google Meet, o també de manera presencial des d'una aula del campus de Sant Vicent del Raspeig.
    Per raons sanitàries, l'aforament COVID-19 de la sala és limitat, per la qual cosa es prega  confirmació de l'assistència a través del correu electrònic cursosestiu@ua.es o telefònicament en el número 965 903979

Programa

Professorat:

Dr. Franco Sancho Esper . Professor contractat doctor Dpto. Màrqueting UA
Dra. Carla Rodríguez Sánchez . Professora ajudant doctora Dpto. Màrqueting UA
Rafael Lafont Deniz . Director gerent  FUNDEUN  i prof. associat Organització Empreses UA
Carlos Mora Fernández . Soci i director d'Investigació  LIKERT
Raul Carratalá Arjona . Soci i cap de projectes  LIKERT
Domingo Egea Gabaldón . Director de projectes i atracció empreses,  Districte Digital CV
Luis Pistoni Durán . Director comercial  ODEC  i membre junta directiva  Insight+Analytics España  

Sessió 1: divendres 2 de juliol 2021, 17:00-20:00h  (3h)
Investigación de mercados en empresas de nueva creación y emprendedores
-Presentació del curs (Dr. Franco Sancho-Esper, PDI UA)
- Introducción de conceptos y aplicaciones (Carlos Mora, LIKERT)
- Asociación Insight + Analytics (Luis Pistoni, ODEC e Insight-Analytics)

Sessió 2: dissabte 3  de juliol 2021 , 9:00-12:00h  (3h)
Metodologías cuantitativa y cualitativa
- Introducción a las herramientas de investigación aplicada (Dra. Carla Rodríguez, PDI UA)
- Metodologías en el mundo digital, encuestas online, análisis del discurso e insights (Carlos Mora, LIKERT)
- Distrito Digital CV (cas pràctic) (Domingo Egea, Districte Digital CV)

Sessió 3: divendres 9   de juliol 2021 , 17:00-20:00h  (3h)
Start up. Growth Hacking y Market Product Fit
- Métricas y KPIs. Ajuste del producto al mercado (Raul Carratalá, LIKERT)
- Caso práctico: FUNDEUN (Rafael Lafont, PDI UA i Fundeun)

Sessió 4: dissabte 10   de juliol 2021 , 9:00-12:00h  (3h)
Experiencia de cliente y Customer Journey
- Diseño estrategia de CX. Puntos de contacto del cliente durante el proceso de compra (Carlos Mora, LIKERT)
- Trabajo grupal CX (coord. Carlos Mora, LIKERT)

Sessió 5: divendres 16 de juliol 2021, 16:00-19:00h  (3h)
Investigación de las redes sociales
- Herramientas para Investigación en RRSS (Raul Carratalá, LIKERT)
- Sesión grupal de dudas, preguntas y proyectos (coord.. Dr. Franco Sancho UA)

Matrícula

Termini pagament de rebuts de matrícula

Pot pagar el seu rebut en el termini assenyalat fins al dia de venciment des del seu campus virtual   UACloud , disposa de 2 dies.
Passat aqueix període pot fer-lo en qualsevol caixer automàtic del  Banc Sabadell .
El pagament en les oficines de les entitats, Banc de Santander, Banc de Sabadell o Bankia, és un servei subjecte a restriccions d'horari, per la qual cosa us aconsellem que consulteu prèviament les condicions establertes en cadascuna d'elles. Haurà de portar el rebut imprès. 

Si el nombre d'alumnes matriculats en el curs no supera el mínim establert, la Universitat d'Alacant pot resoldre'n la no celebració del mateix

  Patrocinadors

 

 

 

                  

 

               

Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant 'Rafael Altamira'


Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira"
Edifici Germà Bernàcer - Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9827

Fax: (+34) 96 590 3839

Twitter: http://twitter.com/culturaenlaua

Facebook: http://facebook.com/culturaenlaua

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464