Saltar apartados

Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant 'Rafael Altamira' - Notícies publicades en Juliol, 2020

2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020
Gener / Febrer / Març / Abril / Maig / Juny / Juliol / Agost / Setembre
Notícies publicades en Juliol, 2020
  • Divendres, 31
  • informació

    Informació Període Vacacional

     

    L'oficina administrativa de la unitat de Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant, Rafael Altamira, romandrà tancada per període vacacional de l'1 al 31 d'agost de 2020.

    Si s'ha preinscrit en algun dels nostres cursos informar-li que, no rebrà confirmació de la matrícula i rebut per al pagament fins a l'1 de setembre de 2020.

  • Divendres, 24
  • analisis sensorial aliments imatge

    La Seu Universitària de Cocentaina ofereix un curs d'estiu sobre l'anàlisi sensorial dels aliments

    El programa posarà sobre la taula per a què serveix aquesta ciència, com funcionen els nostres sentits, com descriure aliments, quines proves sensorials hi ha i quan usar-les, o com el màrqueting sensorial influeix en la nostra vida

    Alacant. Divendres, 24 de juliol de 2020.

    La Universitat d'Alacant, a través de la seua Seu a Cocentaina, organitza un curs online per a el mes vinent de setembre, del 21 al 26, com a part del programa de Cursos d'Estiu Rafael Altamira de la UA, amb el títol “Introducción al análisis sensorial de alimentos”

    Els participants s'endinsaran en el món dels sentits a través dels aliments. Amb direcció d'Arantzazu Valdés i coordinació d'Ana Beltrán, el curs explicarà perquè serveix aquesta ciència, l'anàlisi sensorial, com funcionen els nostres sentits, com descriure aliments, quines proves sensorials hi ha i quan usar cadascuna; però “amb una càrrega pràctica important perquè l'alumne/a puga aplicar aquests coneixements en el seu dia a dia”, detalla Valdés. El curs també abordarà com el màrqueting sensorial influeix en la nostra vida a través d'estímuls sensorials en botigues, publicitat, etc. 

    Els organitzadors afirmen que “en aquest curs no és necessari tenir un tacte excepcional o un olfacte per a trobar tòfones… solament ganes de treballar, gaudir i deixar-se portar”.

    Anàlisi sensorial d'aliments

    L'anàlisi sensorial és l'examen de les propietats organolèptiques d'un producte realitzable amb els sentits humans. Dit d'una altra manera, és l'avaluació de l'aparença, olor, aroma, textura i sabor d'un aliment o matèria primera. Aquest tipus d'anàlisi comprèn un conjunt de tècniques per a la mesura precisa de les respostes humanes als aliments i minimitza els potencials efectes de desviació que la identitat de la marca i altres informacions poden exercir sobre el judici del consumidor. És a dir, intenta aïllar les propietats sensorials o organolèptiques dels aliments o productes en si mateixos i aporta informació molt útil per al seu desenvolupament o millora, per a la comunitat científica de l'àrea d'aliments i per als directius d'empreses.

    Anteriorment, l'anàlisi sensorial es considerava com un mètode marginal per al mesurament de la qualitat dels aliments. No obstant això, el seu desenvolupament històric ha permès que en l'actualitat l'aplicació d'aquesta anàlisi en la indústria alimentària siga reconeguda com una de les formes més importants d'assegurar l'acceptació del producte per part del consumidor.

  • Dimecres, 22
  • Union Europea imagen

    La UA analitza els desafiaments més importants de la Unió Europea en un curs d'estiu

    La crisi migratòria, el canvi climàtic, el Brexit i la crisi econòmica centraran el programa d'aquesta proposta al setembre

    Alacant. Dimecres, 22 de juliol de 2020.

    El programa de Cursos d'Estiu Rafael Altamira de la Universitat d'Alacant es prolonga enguany durant el mes de setembre amb una oferta de cursos online i semipresencials. “La Unió Europea davant les grans crisis: la crisi migratòria, el canvi climàtic, el Brexit i la crisi econòmica”,  és un dels cursos que tindran lloc al setembre, del 7 al 10, en format semipresencial, en la Seu Universitària de la Marina-Benissa.

    Dirigit pel professor Jaume Ferrer, el curs està dedicat a l'anàlisi dels desafiaments més importants als quals s'enfronta la Unió Europea en l'actualitat. Especialment, el Brexit, la prolongada crisi financera i econòmica, la crisi migratòria i la lluita contra el canvi climàtic que, tal com detalla Ferrer,  “representen reptes als quals la Unió Europea ha de fer front, tractant de superar importants dificultats per a poder oferir una resposta a cadascun d'ells”.

    El procés d'integració europeu ha quedat marcat per greus incerteses que han afectat components estructurals del procés d'integració, al que se sumen la prolongada crisi financera i econòmica, i la crisi migratòria. L'eixida de Regne Unit de la Unió Europea, el primer Estat que abandona el procés d'integració, obri una nova època de profunds interrogants que no sols afecten aquest soci fonamental per a la UE, sinó a la Unió Europea en el seu conjunt, i a Espanya en particular.

  • Dijous, 9
  • Big Data imagen

    La UA dedica un curs al processament de dades massives (Big Data) i a l'impacte social de l'ús d'aquestes tecnologies

    Alacant. Dijous, 9 de juliol de 2020

    Les tècniques de processament i emmagatzematge de dades massives (Big Data), així com l'impacte actual de la seua aplicació en la societat i la indústria, centraran el curs d'estiu "Big data. Fonaments tecnològics i aplicacions pràctiques"

    El curs tindrà lloc del 13 al 17 de juliol en format online, però amb sessions pràctiques en les quals s'abordaran tecnologies capdavanteres a l'entorn del Big Data, com Spark i FIWARE, eines per a l'anàlisi de dades i altres eines de visualització de la informació com Tableau.

    El director del curs, José Norberto Mazón, detalla que en les sessions s'analitzarà també el concepte de dades obertes i el seu impacte en la societat i la indústria; així com conceptes de la mineria de dades.

    El big data o dades massives fa referència a conjunts tan grans de dades que superen la capacitat de les aplicacions informàtiques tradicionals per a tractar amb ells en un temps raonable. Desenvolupa mecanismes capaços de processar i gestionar dades massives que provenen de diverses fonts i s'empra per a trobar patrons repetitius, models predictius o estadístiques més precises dins d'aqueixos milions de dades. En definitiva, l'objectiu és processar aqueixes dades per a convertir-los en informació capaç de ser interpretada per l'ésser humà i que l'ajude a prendre decisions.

  • Dimarts, 7
  • TDA-H imagen

    La UA aborda en un curs d'estiu les dificultats del Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH)

    L'impacte en la família del pacient de TDAH, la biologia d'aquest trastorn neurobiològic i els mites i fal·làcies ajuste a ell; les dificultats en l'aprenentatge, o l'àmbit emocional i social en xiquets i adolescents amb TDAH, entre els  temes del programa

     El curs dedica una jornada completa a la realització d'un Taller pràctic de Neuropsicologia en TDAH

    Alacant. Dimarts, 7 de juliol de 2020

    Amb l'objectiu d'analitzar la realitat de les persones amb TDAH des de la seua primera infància fins a l'edat adulta, plantejar estratègies psicopedagògiques i oferir recursos especialitzats per al seu tractament, la Universitat d'Alacant organitza el curs d'estiu "Comprenent el TDA-H"

    El curs, que s'impartirà en format online, tindrà dues edicions: la primera, la setmana vinent, del 13 al 17 de juliol; i la segona, del 7 a l'11 de setembre. Totes dues edicions constaran de cinc jornades en les quals, des d'una perspectiva teòric/pràctica, es desenvoluparan una diversitat de continguts per a una millor comprensió del trastorn, les dificultats que han de superar els qui el pateixen i com ajudar en aquest procés de superació.

    Amb direcció del professor  Ignasi Navarro Soria, el programa serà impartit per especialistes i professionals de la Psicologia, Psicopedagogia, Neuropsicologia, i especialistes de l'àmbit del magisteri i l'educació especial. 

    El programa abordarà temes com l'impacte en la família del pacient de TDAH, la biologia d'aquest trastorn neurobiològic i els mites i fal·làcies ajuste a ell, les dificultats en l'aprenentatge, o l'àmbit emocional i social en xiquets i adolescents amb TDAH, entre altres temes. A més, el curs dedica una jornada completa a la realització d'un Taller pràctic de Neuropsicologia en TDAH.

  • Dilluns, 6
  • Musica Moderna imagen

    El Curs Internacional de Música Moderna de la UA en la Seu de La Nucia arriba a la seua XIV edició

    Per primera vegada, el curs serà online i impartirà  pop, rock, blues i jazz per a guitarra, baix i bateria, a més de música llatina, cant modern i informàtica musical

    Alacant. Dilluns, 6 de juliol de 2020.

    La Seu de la Universitat d'Alacant a La Nucia organitza el Curs Internacional de Música Moderna que, enguany, aconsegueix la seua edició número catorze. Per primera vegada, el curs s'impartirà online, del 13 al 16 de juliol, per a adapatarse a les circumstàncies actuals. 

    Amb direcció de Román Rodríguez, el curs impartirà pop, rock, blues i jazz per a guitarra, baix i bateria i és gratuït per a professorat inscrit en el CEFIRE . El programa del curs també dedica un apartat a la música llatina en les especialitats de guitarra elèctrica, baix, piano, teclats, percussió, cant modern, vent i informàtica musical. .

    El director del curs, Román Rodríguez, detalla que s'abordaran els  aspectes  històrics  de cada    gènere musical, els seus principals característiques i la interpretació del repertori dels diferents estils. A més es faran treballs individuals en cada especialitat i diverses agrupacions col·lectives. "En aquesta XIV edició continuarem oferint una formació de qualitat" afig Rodríguez.

    L'elenc de professors està integrat per Román Rodríguez, professor música;     Inés M. Créixens, professora cante; Rubén Cebrián, professor de guitarra; Álvaro Díez, professor de bateria i percussió; Pedro Andani, professor de vent i piano; Alberto Alonso, professor d'informàtica musical; i Ana Isabel Deu, professora i coordinadora de programacions.

  • Divendres, 3
  • Deep Learning imagen

    L'aprenentatge automàtic i profund en Intel·ligència Artificial tema central d'un curs d'estiu de la UA

    El Deep Learning resol problemes en àrees com a fabricació, vendes, salut, viatges, serveis financers o energia; i les seues aplicacions són usades  en el traductor de Google o en assistents virtuals com Siri, Cortana i Google Assistant

    Alacant. Divendres, 3 de juliol de 2020.

    Els professors del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la UA, Juan Ramón Rico, Antonio Javier Gallego, i Jorge Calvo, imparteixen el curs d'estiu "Introducció al Deep Learning" en format online, del 6 al 10 de juliol. 

    Els professors detallen que, dins de la Intel·ligència Artificial l'aprenentatge automàtic (Machine Learning) constitueix una àrea en expansió. Les empreses necessiten especialistes que dominen aquestes tècniques en les quals es dissenyen models perquè l'ordinador aprenga a prendre decisions a partir d'exemples. Dins d'aquest camp de coneixement existeix una especialitat dedicada a l'aprenentatge profund (Deep Learning), que ja ha demostrat un gran impacte en problemes que no es podien resoldre, o bé, en els resultats que s'obtenien insuficients. En l'actualitat, el Deep Learning s'aplica a àrees o problemes molt diferents com: fabricació, vendes, salut, viatges i allotjament, serveis financers i energia. Aquestes aplicacions són usades en el dia a dia, per exemple, en el traductor de Google; en assistents virtuals com Siri, Cortana i Google Assistant.

    Aquest innovador curs ofereix una visió de futur als estudiants o professionals de diferents àrees.

    Què és el Deep Learning?

    El Deep Learning és una branca de la Intel·ligència Artificial basada en l'ús de xarxes neuronals artificials. Aquestes xarxes neuronals estan inspirades en el funcionament de les neurones del cervell humà. De la mateixa manera que una neurona rep i transmet impulsos elèctrics, una neurona artificial rep informació que transforma i envia a altres neurones adjacents. D'aquesta forma, la informació es transforma conforme es transmet per totes les neurones fins a arribar al final de la xarxa. Finalment, la xarxa oferirà una eixida amb els resultats que haja obtingut en funció de les dades que haja rebut com a entrada, de com haja sigut entrenada i l'objectiu per al qual estiga sent utilitzada.

    És necessari entrenar la xarxa perquè puga aprendre de les dades que se li proporcionen. Conforme s'entrena una xarxa amb informació, aquesta va modificant les seues neurones fins que és capaç de traure les conclusions correctes, fins i tot amb dades que no se li han proporcionat anteriorment. Per exemple, si introduïm imatges en una xarxa indicant en quals d'elles hi ha gossos i en quals no, la xarxa acabara aprenent a trobar gossos en qualsevol imatge nova que se li proporcione. D'aquesta manera el Deep Learning es pot aplicar en diversos àmbits amb múltiples objectius, des de llegir textos manuscrits, fins a esbrinar l'edat d'una persona sobre la base d'una imatge.

  • Dimecres, 1
  • COEDUCACION ONLINE

    La Seu Universitària de Villena organitza un curs sobre Coeducació per a avançar en igualtat de drets, oportunitats i responsabilitats

    El veto parental, com treballar des del món dels afectes, el potencial educatiu de la música i la imatge, o la visibilització d'una genealogia de científiques, entre els temes a tractar

    Alacant. Dimecres, 1 de juliol de 2020.

    Proporcionar les bases teòriques necessàries per a coeducar i recursos per a l'aula que trenquen amb els estereotips sexistes en l'educació, són els principals objectius del curs d'estiu "Coeducació per a avançar en igualtat de drets, oportunitats i responsabilitats" que organitza la Seu de la Universitat d'Alacant a Villena. El curs tindrà lloc del 6 al 10 de juliol en format online.

    Mª Ángeles Alonso, directora del curs, explica que el programa gira entorn de com avançar cap a la igualtat de drets, oportunitats i responsabilitats, "per la qual cosa hem centrat les ponències en les resistències que estan apareixent a aquest mandat legal (veto parental a aquestes activitats); com treballar des del món dels afectes; la importància de l'imaginari cultural i el seu potencial educatiu (música i imatge); o el foment de les carreres de ciències (les socials també) en la població femenina, mitjançant la visibilització d'una genealogia de científiques fins ara absent del currículum acadèmic"

    Les administracions educatives van encarregar al professorat dels centres educatius sostinguts amb fons públics, realitzar una sèrie de canvis per a aplicar la legislació vigent respecte a la igualtat d'oportunitats de dones i homes, així com a sensibilitzar i prevenir  les violències masclistes en la comunitat educativa. En aquest sentit, Alonso assegura que aquests cursos són molt necessaris ja que "a la Comunitat Valenciana anem amb cert retard respecte a altres autonomies com el País Basc, Andalusia o Astúries, perquè no va ser fins a l'any 2016 quan la Conselleria d'Educació va crear la figura de coordinador/a d'Igualtat i Convivència en tots els centres educatius sostinguts amb fons públics, i fins a 2018 no va entrar en vigor el Pla Director de Coeducació".

    El curs està coordinat per la professora M.ª Cruz Pla i és gratuït per a professorat inscrit en el CEFIRE.

  • Tornar al tauler principal

Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant 'Rafael Altamira'


Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira"
Edifici Germà Bernàcer - Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9827

Fax: (+34) 96 590 3839

Twitter: http://twitter.com/culturaenlaua

Facebook: http://facebook.com/culturaenlaua

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464