Saltar apartados

Annex I. Projecte Formatiu.

 

La formació que rebran els becaris per a atenció als usuaris en les sales de lliure accés és eminentment pràctica. Realitzaran tasques que es corresponen amb les hauran de realitzar en l'exercici de la seua professió en l'àrea de suport a usuaris.

El valor d'aquesta formació resideix que treballaran en un entorn real, amb un gran nombre d'usuaris, amb una quantitat de dispositius i programari elevada. Rebran sessions formatives sobre cadascun dels aspectes que s'enumeren i sempre comptaran amb la supervisió i suport de tècnics especialistes de la Universitat d'Alacant.

D'altra banda s'ensinistraran en la comunicació amb usuaris finals aprenent, a superar les barreres de comunicació entre tècnics i no especialistes.

En concret, els becaris rebran formació en les següents àrees:

  • Configuració i resolució de problemes wireless en els diferents dispositius i sistemes operatius que actualment hi ha disponibles en el mercat i, aprendran a aplicar aquests coneixements en contacte directe amb els usuaris. Ha de subratllar-se que aquest entorn de treball és molt dinàmic i exigeix una constant atenció a les novetats.
  • Aprenentatge de:
    • Els estàndards WIFI. 802.11.
    • Protocols d'accés a la xarxa 802.1x.
    • Seguretat en WIFI (autenticació i encriptació). Estàndards WPA/TKIP, WPA2/AES. Protocols EAP.
    • Estudi de la problemàtica i de les limitacions de la banda de 2,4 GHz.
    • La WIFI en entorns d'alta densitat d'usuaris. Interferències i cobertures.
    • Monitorizar el rendiment de la xarxa wifi, eines per a mesurar l'ample de banda.
    • Poder estar en contacte amb les últimes tecnologies maquinari i programari i sistemes operatius que ixen en el mercat.
  • Aprendran a utilitzar FOG, un sistema lliure i obert de desplegament i configuració de programari i d'imatges a equips connectats en una xarxa. És interessant destacar que es tracta d'un sistema centralitzat, en el qual la major part de les tasques es realitzen sense intervenció local.
  • Fonaments de virtualització d'aplicacions, en aquest cas, utilitzant l'aplicació CAMEYO.
  • Utilització de l'eina d'assistència remota ISL on-line.
  • Rebran formació específica sobre atenció a usuaris, amb especial interès quant a les dificultats de comunicació entre tècnics i usuaris.
  • En totes les fases hi ha un permanent contacte entre el personal del Servei d'Informàtica i els becaris, amb una retroalimentació mútua constant.
  • En les aules de lliure accés hi ha un programa que autentica als usuaris perquè puguen accedir a l'ordinador. Se'ls ensenyarà a administrar aquest programa, podent validar usuaris, deshabilitar i habilitar el programa per aules i fins i tot per persones. Disposen d'una eina, per a diagnosticar els possibles problemes que tenen els usuaris amb el seu usuari i contrasenya. En ser els primers que informen a l'usuari, els ajudarà en un futur a comprendre les necessitats dels usuaris.
  • Interactuaran directament amb els usuaris finals als quals se'ls donarà suport sota la supervisió dels especialistes de la Universitat d'Alacant.

 

Vicerectorat de Campus i Tecnologia


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3920/3930

Fax: (+34) 96 590 9561

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464